Ursprungligen postat av Hookie
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av RCN Visa inläggJag har precis startat upp Raptor med lite pengar, dock väldigt försiktigt till en början. Idag har roboten legat och växlat mellan minisar i Nordnet 24 & 25 mest hela dagen, varje affär på några hundra kronor. Hur bör jag gå tillväga för att inte courtaget skall äta upp kapitalet? Skall jag avaktivera en minifuture så att spannet mellan blir större eller skall jag pausa orderläggningen?
Last edited by Rikard Autostock; 2018-02-09, 22:16.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOm du handlar Nordnets minus blir det inget courtage, men däremot spread. Man kan checka in minus som har lite glesare mellan priserna för att minska växlingarna.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet har inte varit någon trade sedan jan 23.
Comment
-
Jag hoppas det är okej om man frågar lite om övriga forumets inställning till risk. Jag delar mitt resonemang nedan och är genuint intresserad av hur ni andra tänkt
Jag väljer ett saldo på testkontot som är tre gånger större än det skarpa samt väljer minis med en hävstång på cirka 15. Låter det som en sund strategi? Allt enligt förutsättningarna att jag kryddar med Raptor i en större portfölj och känner att en nedgång på cirka 25% av kapitalet kommer att göra att det kryper lite i kroppen men inte utlösa panik. Om jag tappar 50% av kapitalet på kort tid kommer jag att känna mig obekväm.
Comment
Comment