Ursprungligen postat av Henric
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur går era affärer ?
Collapse
X
-
1. Har löpande ändringar/optimeringar gjorts under perioden A-E.
2. Använder du köpkurs för säljtranskation och säljkurs för köptransaktion.
3. Inkluderar resultaten courtage.
Blir det någon skillnad om du simulerar 5sek respektive minut?
Comment
-
Stämmer. Dock kan man ibland få bättre, men tenderar att vara mer sällsynt. Det kan vara bra att bygga in en liten buffer, tex lägga på lite extra courtage.
Det var ett svar på inlägg 274, men gör ungefär samma som inlägg 275.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg1. Har löpande ändringar/optimeringar gjorts under perioden A-E.
2. Använder du köpkurs för säljtranskation och säljkurs för köptransaktion.
3. Inkluderar resultaten courtage.
Blir det någon skillnad om du simulerar 5sek respektive minut?
#1 ja kontroll så 50 perioders pekar upp, låter lång ha fördel (ej automatiskt).
#2 ja
#3 minicourtage 45 %0.04 i inställningarna så står det så här. Kanske inte det mini jag får betala tillNN men ändå något sedan om det kommer med i analysen? hur veta?
Jag har bara simulerat på 5 sek eftersom jag läst här att det är det som liknar vekligheten.Berra
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggBifogar realtidupplöst B-termin som är mycket rasslig. Många köp på toppar och sälj på bottnar blir det..
Med vänlig hälsning
Bertil
PS Många dagar på B-terminen har kraftigt ryck upp på morgonen och sedan långsamt ner resten av dagen och tvärt om. Här måste man ha en annan typ av script som jag inte utvecklat då cmpreffunktionen inte fungerade i analysbänken då B-terminen gällde.
Det där ser mer ut som om en vanlig Macd i 15-minutersupplösning varit i farten.
Last edited by LillWicke; 2013-06-05, 13:10.
Comment
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggJadå så här har det sett ut sedan B-F, det är bara F som jag satte igång med skarpskytte. Sedan kan det vara att när man går bakåt så ser du hur det blev medan framåt är i blindo.
Comment
-
Så här såg dagens affärer ut:
09:02 ORDER "sl) Mitt MACD6 sälj OMXS303F" kurs 1203.75
12:28 ORDER "sl) Mitt OMX3c köp vänd OMXS303F" kurs 1194.00
12:42 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax vänd OMXS303F" kurs 1189.75
13:37 ORDER "sl) Mitt labba köp dax vänd OMXS303F" kurs 1193.00
15:58 ORDER "sl) Mitt MACD8 sälj vänd OMXS303F" kurs 1193.75
16:44 ORDER "sl) Egen TP kort efter 16.20 OMXS303F" kurs 1190.25
Blev +4.75 punkter.
12:28 ordern får betraktas som feltrigg. Jag har förbättrat scripten. Justerade script förbättrar D-terminen, gör E-terminen oförändrad samt ökar dagens vinst till +12.5 punkter.
Med vänlig hälsning
BertilLast edited by Bertil; 2013-06-05, 17:46.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggDet var vädigt förvånande att se att signalerna kommer in så pass sent i kursrörelserna, med tanke på att du kör script i 1-minut-upplösning.
Det där ser mer ut som om en vanlig Macd i 15-minutersupplösning varit i farten.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggJag fick så många feltrigg med MACD att jag la till en massa medelvärdesbildningar med bivillkor som måste vara uppfyllda för trigg. Till slut blev scripten bättre av att jag tog bort MACD delen helt.
Med vänlig hälsning
Bertil
signal2=And(And(signal1,Hhv(Macd(b),4)),Not(Hhv(Macd(s),4)))
Där du kan labba med olika värden på 4:an? Den är väldigt effektiv faktisk.
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg12:28 ordern får betraktas som feltrigg. Jag har förbättrat scripten. Justerade script förbättrar D-terminen, gör E-terminen oförändrad samt ökar dagens vinst till +13.25 punkter.
Med vänlig hälsning
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggSwing-tradar du i de simuleringarna eller går du ur varje dag?Berra
Comment
Comment