Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    En del terminer är ju tvärtom t.ex semestern, juli.
    Så det gäller att få signal på det snabbt eller om det är samma varje år
    Nu Håkan får du ursäkta, men jag fattade faktiskt inte ett dyft av din kommentar.
    Kan du utveckla lite?

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Nu Håkan får du ursäkta, men jag fattade faktiskt inte ett dyft av din kommentar.
      Kan du utveckla lite?

t.ex maj ger bara vinstaffärer så ger samma script bara förlustaffärer i juli i verklig handel utan optimering flera år i rad. jag tolkar det som att olika aktörer driver börsen (semester?) vid olika perioder och dessa då bestämmer vilken del av informationen som är "rätt" för att uppnå deras vision

(jag lever i min bubbla så jag förstår att det kan vara förvirrat)
      Last edited by Håkan; 2014-01-06, 19:59. Anledning: Förvirrat
      Håkan

Comment

... Som jag skrivit i en annan tråd ska ju AMA varken användas till att blocka med eller att trigga med. Man skall använda AMA (liksom de flesta andra indikatorer) som switchar/bekräftare, alltså till att växla mellan olika modelluppsättningar...
        Min triggfilosofi har ju varit att skjuta på allt som rör sig. Rätt som oftast skjuter man sig då i foten. Numera använder jag skyddsskor av fabrikatet AMA-protect så nu har jag börjat skjuta mig i benen istället. Vi borde ta fram en BENA-protect algoritm.
        Med vänlig hälsning
        Bertil

(Obs i denna tråd finns inget skämtförbud)

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Min triggfilosofi har ju varit att skjuta på allt som rör sig. Rätt som oftast skjuter man sig då i foten. Numera använder jag skyddsskor av fabrikatet AMA-protect så nu har jag börjat skjuta mig i benen istället. Vi borde ta fram en BENA-protect algoritm.
          Med vänlig hälsning
          Bertil

(Obs i denna tråd finns inget skämtförbud)
          Ha, Ha, f-an Bertil, nu fick du mig att få en dubbelvikt skrattattack och slå huvudet i skrivbordet igen, men nu efter en ispåse på blåtiran är allt ok.
          Det gjorde ont men det var kul.

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
            t.ex maj ger bara vinstaffärer så ger samma script bara förlustaffärer i juli i verklig handel utan optimering flera år i rad. jag tolkar det som att olika aktörer driver börsen (semester?) vid olika perioder och dessa då bestämmer vilken del av informationen som är "rätt" för att uppnå deras vision

(jag lever i min bubbla så jag förstår att det kan vara förvirrat)
            Jag förstår hur du tänker och till viss del har du ju rätt. Men konspirationsteorier kan du glömma.
            Om till exempel alla köpare drar på semester och alla säljare är kvar kan det ju bara gå åt ett håll.

Nu är det ju så att alla större aktörer säljare/köpare drar på semester ungefär samtidigt, varför det kan bli lite avslaget just då. En nyhet i det klimatet kan få större genomslag på kursen än den annars skulle få.

Det är också riktigt att olika nyheter får olika genomslag vid olika tidpunkter men det har att göra med i vilken konjunkturfas företagen befinner sig i och inget som någon hemlig trojka har suttit och bestämt vid någon bastuträff.
            Tänk på att aktörerna alltid försöker att förutspå vad som kommer att hända på ca ett års sikt framöver och agerar därefter

När det gäller att dina script ger förlust så kommer det sig av att de är gjorda för en typ av marknad och när sedan denna ändrar sig har du inga andra script som kan ta över. Läs mina inlägg längre upp i tråden.

Comment

• 10:32 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304A" kurs 1326.25 (100% blankad igen)
              15:57 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304A" kurs 1328.00 (100% long)

+1,25 punkter (+6,5 totalt)
              Last edited by mikbob; 2014-01-07, 17:30.

Comment

• Fire att will, dvs fri eldgivning, det var vad mina script sysslade med under den första halvtimman (amatörernas halvtimma). Resultatet blev -5.75 punkter sedan inträdde det automatiska eldgivningsförbudet eftersom scripten kommit ur fas.
                mvh
                Bertil

Edit: Kursen rasslade upp och ner direkt vid öppningen. Blockerar jag ett script under 1 min så kommer allt i fas och resultatet blir ca +6 punkter. Tillåter jag scriptet så kommer allt i motfas och resultatet blir -11 punkter. Är därför mycket intresserad av att få periodtiden i05 dvs 5 sekunder som ju scripten går med i alla fall, så att man kan detektera snabba spikar med hhv och llv. Att bara titta på h,l,c under 1 minutersperiod hjälper inte helt då jag triggar på lutningen på kurvan.
                Last edited by Bertil; 2014-01-08, 09:25.

Comment

• Berra hade inget, skulle kört idag men paus var på (som tur var). Nä försöker hitta något annat för det är meningslöst att jobba vidare på mina trendscript. gräver i scriptskeletten, kanske annars får det vara.
                  Berra

Comment

• 15:43 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304A" kurs 1329.25 (100% kort)

+0,75 punkter (+7,25 totalt)

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                      10:32 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304A" kurs 1326.25 (100% blankad igen)
                      15:57 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304A" kurs 1328.00 (100% long)

+1,25 punkter (+6,5 totalt)
                      Ähum, om du går kort på 1326.25 och sedan lång på 1328, hur kan du få det till +1,25

Comment

Ähum, om du går kort på 1326.25 och sedan lång på 1328, hur kan du få det till +1,25

Kanske inte framgick helt klart men halva positionen kvar från blankningen @ 1333.

Comment

Kanske inte framgick helt klart men halva positionen kvar från blankningen @ 1333.
                          Det där gjorde mig nog ännu mer förvirrad.
                          Du har alltså blankat på 1333 och har häften av den positionen kvar. Sedan blankar du en gång till på 1326,25 och går sedan long på 1328?

Comment

• Klargörande

Faktiskta siffror i skarp handel:
                            (Sälj) Kort 100% @ 1333
                            (Köp) Take Profit 50% @ 1322,50 (Kvar 50% kort position)
                            (Sälj) Kort 100% @ 1326
                            (Köp) Lång 100% @ 1328,25
                            (Sälj) Kort 100% @ 1329

Kan bli lite stökigt när man blandar hela och halva positioner så att säga
                            Last edited by mikbob; 2014-01-08, 17:25.

Comment

• +3.25 punkter idag.

09:33 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS304A" kurs 1330.50
                              10:11 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS304A" kurs 1331.25

10:26 ORDER "sl) Mitt AMA1 köp OMXS304A" kurs 1331.00
                              15:48 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS304A" kurs 1328.75

17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS304A" kurs 1324.00

mvh
                              Bertil
                              Last edited by Bertil; 2014-01-08, 20:45.

Comment

Klargörande

Faktiskta siffror i skarp handel:
                                (Sälj) Kort 100% @ 1333
                                (Köp) Take Profit 50% @ 1322,50 (Kvar 50% kort position)
                                (Sälj) Kort 100% @ 1326
                                (Köp) Lång 100% @ 1328,25
                                (Sälj) Kort 100% @ 1329

Kan bli lite stökigt när man blandar hela och halva positioner så att säga
                                Det kan bli stökigt också om man utelämnar den sista affären, vilket du gjorde i ditt tidigare inlägg.
                                Last edited by LillWicke; 2014-01-08, 18:17.

Comment

Working...
                                X