If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Minus 8,7 punkter på 10 avslut idag med mitt snabba trendföljande system. Terminskurvan liknade klippiga bergen med en del falska utbrott. Får skylla mig själv lite då jag nyss ökade min stoploss från 3,25 till 6...
mvh
Bertil
Nähe det går åt fanders med en volym på 220000 och det kommer ingen stans så känns det som kursen manipuleras och får inte ta vägen åt något håll. det som varit in ut och en vändning de senaste 22 dagarna fram till i fredags har ändrats till 13 köp/sälj igår och 13 i dag också nu har jag stängt ner skiten...det får nog bli lotto istället där är oxå förluster men inte så stora.
Last edited by Berra; 2012-10-17, 16:33.
Anledning: volym
Vad händer om du tillåter ett max antal vändningar? Tex 3-4 vändningen tar exit för dagen. Om du har 13 vändningar på 8,5 perioder(60 min) så kanske det ska finnas en tidsspärr för vändning. Det skulle oxå kunna gå att ha någon break-out nivå eller att skillnaden l och h för x antal perioder > x.
Vad händer om du tillåter ett max antal vändningar? Tex 3-4 vändningen tar exit för dagen. Om du har 13 vändningar på 8,5 perioder(60 min) så kanske det ska finnas en tidsspärr för vändning. Det skulle oxå kunna gå att ha någon break-out nivå eller att skillnaden l och h för x antal perioder > x.
Du skulle ha spelat på 4-4 Sverige-Tyskland.
Jo det hade varit mumma, det måste varit skyhöga odds på 4-4, jag var på väg att stänga vid 4-0 men ångrade mig som tur var sedan kom spänningen.
Ja det skulle vara ett sätt men jag är för dålig på scriptning för att få till det. Tidsspärr finns för handel som går att justera mellan 60-0 minuter öppet, men jag har haft öppet 30 min (även bara 10) och det har studsat för vändning som inte har skett på tre veckor som jag testat. Något måste göras för dtta går inte börjar tröttna (igen) för femtielfte gången. det verkar inte gå få till det så det blir vinst har för sökt sedan 2006. Det känns inte bra att bara Nordnet går med vinst vareviga dag
Det går ju att styra dynamiskt bilen som blir nästa sekvens med st)-script. Man kan göra som du nämner och lägga in stega-script i varje sekvens som styr om till rätt sekvens om klockan närmar sig stängning osv.
Comment