Ursprungligen postat av Bertil
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur går era affärer ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggSamma här hörs inget inte någon signal är inte vid datorn så jag väntar på pling i ifonen men inte...
11:11 ORDER "sl) Mitt OMX3c säj OMXS303G" kurs 1207.50
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av eric Visa inläggSer att ni är noga med att stänga positionen på kvällen
Har ni provat att ligga kvar med en del av positionen (kanske 1 kontrakt?) över natten och se hur det påverkar resultatet istället för att kanske köpa om på morgonen?
i upptrend alltså
Men har man sådana script så kan man ju enkelt testa i analysbänken.
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggMina script tittar bara 400 minuter bakåt så jag kan inte bedöma längre trender.
Men har man sådana script så kan man ju enkelt testa i analysbänken.
mvh
Bertil
Men det är väl bara att att sätta sig ned och scripta?
En sak jag undrat länge över är att du sagt att dina dax-script reagerar på ryck från antingen OMX eller DAX. Hur blir resultaten om du låter dessa script reagera enbart på ryck från OMX? (antar att du testat detta).
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggHade du haft sådana script Bertil hade du legat +11p idag.
Men det är väl bara att att sätta sig ned och scripta?
En sak jag undrat länge över är att du sagt att dina dax-script reagerar på ryck från antingen OMX eller DAX. Hur blir resultaten om du låter dessa script reagera enbart på ryck från OMX? (antar att du testat detta).
Det scriptet som indikerade sälj i förmiddags, OMX3c, känner av ryck i de tre viktmässigt största aktierna i OMXS30. Scriptet känner av både individuella ryck per aktie och summerat. Dippen visade sig bara bli 2.5 punkter. Triggen är "färskvara" och den indikerade riktningen kanske bara gäller i ett par timmar.
Nu fick mitt "långa trenden script" för sig att gå lång. Det är det script jag litar minst på. Får se om det blir bra.
15:10 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303G" kurs 1208.50
mvh
Bertil
För övrigt så slog några andra script jag har över från Bear Silver till Bull Silver.Last edited by Bertil; 2013-07-11, 15:46.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggOk, fast jag tänkte mig snarare om du har testat med att låta ryck i OMX ge signal istället för ryck i DAX, och vad skillnaden isåfall blir?
Hellre ingen trigg alls än en feltrigg.
mvh
Bertil
Last edited by Bertil; 2013-07-11, 16:33.
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggNu fick mitt "långa trenden script" för sig att gå lång. Det är det script jag litar minst på. Får se om det blir bra.
15:10 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303G" kurs 1208.50
mvh
Bertil
"Långa trendenscriptet" visade rätt riktning fast rörelsen blev inte så stor.
Dagens resultat blev -0.25 punkter
mvh
Bertil
Comment
-
Bertil, dina script gör ju ett enastående jobb och jag vet om att alla scripten gör olika saker och att de kompletterar varandra på ett utmärkt sätt.
Jag måste ha uttryckt mig otydligt, för det jag egentligen undrade över var bara detta:
Några av dina script, (inte alla om jag förstått det hela rätt) läser ju in värden från DAX och triggar på detta tillsammans med andra villkor. Jag undrade om du har provat att i dessa DAX-script (enbart dessa) låta dem ta in och trigga på enbart data från OMX istället, i övrigt allt annat lika? Dvs. bara ändra compref(DAX) till compref(OMX), och i så fall, kan man läsa ut någon skillnad i resultat från de olika körningarna? Eller går inte detta pga andra komplikationer?
Comment
-
Ursprungligen postat av eric Visa inläggSer att ni är noga med att stänga positionen på kvällen
Har ni provat att ligga kvar med en del av positionen (kanske 1 kontrakt?) över natten och se hur det påverkar resultatet istället för att kanske köpa om på morgonen?
i upptrend alltså
Jag har gjort en simulering för att bättre svara på din fråga. Ofta går jag ur med Take Profit efter kl 15, men vid några tillfällen går jag ur vid börsstängning.
Edit: D-terminen som jag hade som exempel är inte bra då den innehåller halvdag med korrupt data. Jag har istället simulerat F och G-terminerna.
F-terminen då jag går ur vid börsstängning +74.75 punkter
F-terminen då jag har innehav över natten vid 3 tillfällen + 98.25 punkter
G-terminen då jag går ur vid börsstängning +56 punkter
G-terminen då jag har innehav över natten vid 5 tillfällen + 39 punkter.
Slutsats: Eftersom mina script inte kan förutsäga långa trenden så är övernattning samma som att kasta krona eller klave. Dvs jag avstår och går alltid ur.
mvh
Bertil
Last edited by Bertil; 2013-07-11, 23:07.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggBertil, dina script gör ju ett enastående jobb och jag vet om att alla scripten gör olika saker och att de kompletterar varandra på ett utmärkt sätt.
Jag måste ha uttryckt mig otydligt, för det jag egentligen undrade över var bara detta:
Några av dina script, (inte alla om jag förstått det hela rätt) läser ju in värden från DAX och triggar på detta tillsammans med andra villkor. Jag undrade om du har provat att i dessa DAX-script (enbart dessa) låta dem ta in och trigga på enbart data från OMX istället, i övrigt allt annat lika? Dvs. bara ändra compref(DAX) till compref(OMX), och i så fall, kan man läsa ut någon skillnad i resultat från de olika körningarna? Eller går inte detta pga andra komplikationer?
Scripten som tittar på OMX finns ju parallellt. Det script som kommer först triggar.
Jag har simulerat D-terminen utan DAX scripten
Totalt Avkastning 102.75 kr 8.73% på 42 affärer under 128:06:55 timmar
Av dessa blankat 22 st med avkastning 78.00 kr 6.64%
Innehav 13 st med vinst 49.50 kr 4.20%
Innehav 7 st med förlust -24.75 kr -2.11%
Blankning 16 st med vinst 91.00 kr 7.74%
Blankning 6 st med förlust -13.00 kr -1.10%
och med DAX scripten
Totalt Avkastning 115.00 kr 9.78% på 43 affärer under 132:12:50 timmar
Av dessa blankat 22 st med avkastning 82.75 kr 7.05%
Innehav 15 st med vinst 53.25 kr 4.52%
Innehav 6 st med förlust -21.00 kr -1.79%
Blankning 18 st med vinst 92.75 kr 7.89%
Blankning 4 st med förlust -10.00 kr -0.85%
mvh
Bertil
Comment
-
Tja det blev en inte dag idag jag satte på datorn och NAT 6.30 sedan åkte jag iväg på jobb någon gång före börsstart har datorn uppdaterat och autostartat om så av dagen blev intet, men det gjorde ju inget för den var ingen höjdare:
2013-07-11 09:14:00 Köp 1,00 1 209,50 Innehav Berra Long tid
2013-07-11 16:54:00 Sälj -1,00 1 208,50 -1,00 Berra Stäng köp innan börsstängning
Men minus en punkt som res är väl ok en såhär trök börsdagBerra
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggHej igen!
Jag har gjort en simulering för att bättre svara på din fråga. Ofta går jag ur med Take Profit efter kl 15, men vid några tillfällen går jag ur vid börsstängning.
Edit: D-terminen som jag hade som exempel är inte bra då den innehåller halvdag med korrupt data. Jag har istället simulerat F och G-terminerna.
F-terminen då jag går ur vid börsstängning +74.75 punkter
F-terminen då jag har innehav över natten vid 3 tillfällen + 98.25 punkter
G-terminen då jag går ur vid börsstängning +56 punkter
G-terminen då jag har innehav över natten vid 5 tillfällen + 39 punkter.
Slutsats: Eftersom mina script inte kan förutsäga långa trenden så är övernattning samma som att kasta krona eller klave. Dvs jag avstår och går alltid ur.
mvh
Bertil
D-terminen alltid gå ur +115 p blankad 2 nätter +113.75
E-terminen alltid gå ur +78.50 p blankad 1 natt +78.25
F-terminen alltid gå ur +74.75 p blankad 2 nätter +92.75
G-terminen alltid gå ur +56.00 p blankad 2 nätter +49.50
Summa alltid gå ur 324,25
Summa tillåta blankning 334,25
Får fundera på det.
mvh
Bertil
Last edited by Bertil; 2013-07-11, 23:06.
Comment
Comment