Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Där gick startskottet:
    09:57 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp OMXS303G" kurs 1179.50
    10:53 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax vänd OMXS303G" kurs 1176.25

mvh
    Bertil
    09:23 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1178.50
    10:57 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1176.75
    Berra

Comment

Där gick startskottet:

mvh
      Bertil
      Tjoflöjt vad det svänger idag:
      11:37 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303G" kurs 1178.25
      mvh
      Bertil

Comment

• Ja, om jag ändå kunde göra som igår nu är jag för nära datorn och var inne och ändrade lite i motståndet för blank och vips så blankar den, det hade inte blivit om jag inte kikat in och petat med fingrarna i den berömda burken...
        Jag gick in och vände tillbaka till köp på 1179 för bänken skulle inta ha vänt ner mitt pill var fel...
        så nu blir det väl en del minus, det började redan 9.20 ca då den vill in på 1177... men vägrades??
        Last edited by Berra; 2013-07-05, 13:02. Anledning: tillägg
        Berra

Comment

• Nu gick jag ur det fungerar inte idag med fel hela tiden -9,5 punkter redan.
          Sådan hoppa hit och dit börs
          Berra

Comment

• Nä, nu jä--a Berra, får du börja labba lite med olika konsolideringsfilter.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
              Nä, nu jä--a Berra, får du börja labba lite med olika konsolideringsfilter.
              Om jag bara kunde skulle jag gjort det för länge sedan. Dagens fel var att jag öppnade blanken för mycket så både lång och blank låg samma med bara 2,25 punkters skillnad därav hoppade det upp och ner fel. gårdagens inställning har bara gett en lång på 1177.25 (i bänken) och väntar på mer än 4 punkter för vändning. Det största felet är när jag själv börjar tro att..osv...då går det åt pipan.
              Jag skulle fortfarande ligga lite plus...
              Last edited by Berra; 2013-07-05, 14:53. Anledning: ligga plus
              Berra

Comment

Där gick startskottet:

Tjoflöjt vad det svänger idag:
                11:37 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303G" kurs 1178.25
                mvh
                Bertil
                Nu så går det ner igen.
                14:42 ORDER "sl) Mitt MACD8 sälj vänd OMXS303G" kurs 1179.25
                16:29 ORDER "sl) Egen dynamisk Take Profit Kort OMXS303G" kurs 1169.25

Idag blev det ett väldigt jagande likt en biljakt i San Fransiscos backar. Scripten hann ikapp till slut och bytet blev 5.25 punkter.
                mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-07-05, 16:36.

Comment

• Roligt det som inträffade mellan 13:45 till 14:30, det var ett exempel på en äkta "Turtle soap"
                  Snyggt Bertil att scripten hann med så du slapp bli kokt.

Comment

• Om jag låtit bli scripten idag hade det blivit +4 istf -9,5

09:20:15 Köp 1,00 1*177,25 1,00 Innehav Berra Long tid
                    15:04:10 Sälj -2,00 1*175,50 -1,75 -0,15% -1,75 -0,15% 05:43:55 -1,00 Blankad -1,75 Berra Short tid
                    16:49:00 Köp 1,00 1*169,75 5,75 0,49% 5,75 0,49% 01:44:50 0,00 4,00 Berra Stäng blankning innan börsstängning
                    Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                      Om jag låtit bli scripten idag hade det blivit +4 istf -9,5
                      Jag har samma erfarenhet som du. Då man själv handlar manuellt och tror på upp eller nedgång går det oftast fel. Jag skulle inte få många rätt om jag analyserade mig själv i analysbänken.
                      mvh
                      Bertil

Comment

Jag skulle inte få många rätt om jag analyserade mig själv i analysbänken.
                        mvh
                        Bertil
                        Nästa steg som Rikard och Lasse nu i all hemlighet jobbar med är att man skall kunna ta ett litet vävnadsprov från hjärnan och stoppa in i en liten dosa kopplad till datorn, så att bänken skall kunna analysera hur bra man är på manuell trading.

Comment

Jag har samma erfarenhet som du. Då man själv handlar manuellt och tror på upp eller nedgång går det oftast fel. Jag skulle inte få många rätt om jag analyserade mig själv i analysbänken.
                          mvh
                          Bertil
                          Du har så rätt jag har nog varit det största problemet i mina script det är så många ggr som det ser ut att nu borde jag vända för scripten gör inte som nog tror. Men oftast är det scripten som har rätt. Nu har jag sett att det som var inställt igår fungerar även en dag som denna, om bara inte jag lägger mig i.
                          Nu är grillen tänd för lite god lax och lite gott vitt.
                          Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                            Nu är grillen tänd för lite god lax och lite gott vitt.
                            Ingen lax för mig idag annat än den dryga lax jag tjänade på tradingen.
                            mvh
                            Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                              Nästa steg som Rikard och Lasse nu i all hemlighet jobbar med är att man skall kunna ta ett litet vävnadsprov från hjärnan och stoppa in i en liten dosa kopplad till datorn, så att bänken skall kunna analysera hur bra man är på manuell trading.
                              ÄNTLIGEN, har du en aning om hur långt de har kommit, jag skulle behöva det snarast så jag slipper förstöra fler hyggliga tradingdagar
                              Berra

Comment

• Mera pill i scripten från 24/6-5/7 :

Totalt Avkastning 85.00 kr 7.43% på 17 affärer under 76:24:30 timmar
                                Av dessa blankat 6 st med avkastning 33.25 kr 2.89%
                                Innehav 7 st med vinst 64.50 kr 5.64%
                                Innehav 4 st med förlust -12.75 kr -1.10%
                                Blankning 5 st med vinst 33.75 kr 2.93%
                                Blankning 1 st med förlust -0.50 kr -0.04%
                                kommer att köra på den inställningen och inte ha koll under dagen går ner o lägger mig på playan långt från datorn...
                                Berra

Comment

Working...
                                X