Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 11:56 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304D" kurs 1320.75 +9.60

Nu gjorde mina BENA2 script entré. Dessa tittar på alla de i OMXS30 ingående aktierna och om tillräckligt stor majoritet av dessa handlats mot säljkurs under den senaste timmen ges köpsignal.
    mvh
    Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      11:56 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304D" kurs 1320.75 +9.60

Nu gjorde mina BENA2 script entré. Dessa tittar på alla de i OMXS30 ingående aktierna och om tillräckligt stor majoritet av dessa handlats mot säljkurs under den senaste timmen ges köpsignal.
      mvh
      Bertil
      Det här scriptet låter spännande Bertil. Fortsättning följer antar jag

Comment

• Fuskade lite
        17:40 ORDER "sl) Mitt manuell sälj OMXS304D" kurs 1330.50 +9.50

Lite kymigt att ligga lång över natt då DOW redan stigit 0.7% och läget i Ukraina är osäkert.

Ackumulerd vinst D-terminen +19.20
        mvh
        Bertil

Comment

Fuskade lite
          17:40 ORDER "sl) Mitt manuell sälj OMXS304D" kurs 1330.50 +9.50

Lite kymigt att ligga lång över natt då DOW redan stigit 0.7% och läget i Ukraina är osäkert.

Ackumulerd vinst D-terminen +19.20
          mvh
          Bertil
          Bra Bertil

Comment

• IB 1325.125, Short, 100%, Ackumulerat + 34 punkter

I Callen: Manuell exit short OMXS304C" kurs 1328 (50%)

- 1.4375 punkter

Terminsbytet gjorde att jag missade en vinsthemtagning av halva positionen igår (såg det i bänken nu på morgonen). Därför gick jag direkt ur halva positionen i öppningscallen

Comment

• Det hände inget världspolitiskt kurspåverkande inatt så jag hade kunnat ligga lång. Men, men..
              Gick in manuellt för att forsätta ordermodellens intention dvs lång.
              09:47 ORDER "sl) Mitt manuell köp OMXS304D" kurs 1335.25
              mvh
              Bertil

Comment

• Världspolitiskt eller inte Berrascripten tycker det är ok att gå in här:
                09:39 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304D" kurs 1333.00

Bertil dina script har ju gått väldigt bra och annorlunda den sista tiden, är det helt nya script?
                Last edited by Berra; 2014-03-21, 10:21. Anledning: Bertil
                Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  Världspolitiskt eller inte Berrascripten tycker det är ok att gå in här:

Bertil dina script har ju gått väldigt bra och annorlunda den sista tiden, är det helt nya script?
                  Jo, jag har gjort om scripten lite. Se http://www.autostock.se/vbulletin/sh...8&postcount=20

Jag har optimerat för senaste året, men de tre senaste månaderna råkar ge bäst resultat. Får se hur länge det varar. Vi vet ju båda att det är lättare att få bra resultat i analysbänken än i verkligheten...
                  mvh
                  Bertil

Comment

Det hände inget världspolitiskt kurspåverkande inatt så jag hade kunnat ligga lång. Men, men..
                    Gick in manuellt för att forsätta ordermodellens intention dvs lång.
                    09:47 ORDER "sl) Mitt manuell köp OMXS304D" kurs 1335.25
                    Vill inte ligga lång över helgen
                    16:50 ORDER "sl) Mitt manuell sälj OMXS304D" kurs 1335.25 +-0

Jag vill ligga kort över helgen i rådande politiskt läge
                    16:52 ORDER "sl) Mitt manuell sälj OMXS304D" kurs 1334.75

Ackumulerd vinst D-terminen oförändrad +19.20
                    mvh
                    Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                      Världspolitiskt eller inte Berrascripten tycker det är ok att gå in här:

14:08 ORDER "sl) Terminator Short OMXS304D" kurs 1330.50
                      16:21 ORDER "sl) Terminator Long OMXS304D" kurs 1334.75
                      16:37 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS304D" kurs 1335.50

fy en ny skitdag
                      Berra

Comment

• 09:48 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304D" kurs 1324.50 +10.25
                        15:05 ORDER "sl) Mitt AMA DOW1 sälj vänd OMXS304C" kurs 1324.50 +0.00

Ackumulerad vinst D-terminen +29.45
                        mvh
                        Bertil
                        Edit1:
                        Man kan undra vad som hände strax innan kl 15 som drog ner kurserna. Kan det vara detta från Nyhetsbyrån Direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Ett snabbestimat över inköpschefsindex för tillverkningsindustrin i USA från Markit sjönk till 55,5 i mars, från 57,1 i februari, rapporterar Reuters.
                        Väntat var ett index på 56,5 enligt Bloomberg News prognosenkät.

Hade man nu fått in nyheterna i NAT så kunde man ha sålt kl 14.55 istället för att vänta på fullbordat faktum kl 15.05 och tjänat 3.5 punkter *2 dvs 7 punkter.
                        Last edited by Bertil; 2014-03-24, 15:42.

Comment

• Nu är Bertil glad, äntligen lyckades han övernatta med rätt brudar.

Comment

• IB 1325.125, Short, 50%, Ackumulerat + 32.5 punkter

14:28 ORDER "sl) OMX Tracker Enhanced long OMXS304D" kurs 1329.50 (100%)

17:01 ORDER "sl) OMX Tracker Enhanced short OMXS304D" kurs 1318.25 (100%)

- 13.4375 punkter

Edit: Aj då det här var ingen rolig dag
                            Last edited by mikbob; 2014-03-24, 17:06.

Comment

09:48 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304D" kurs 1324.50 +10.25
                              15:05 ORDER "sl) Mitt AMA DOW1 sälj vänd OMXS304C" kurs 1324.50 +0.00
                              ...
                              Kurserna verkar att ha gått ner på amerikansk statistik, dock påverkades inte DOW så mycket av detta. Slutsatsen är att kurserna kanske kommer att gå upp imorgon och då är det dumt att ligga kort.

17:01 ORDER "sl) Mitt manuell köp OMXS304D" kurs 1318.25 +6.25

Ackumulerad vinst D-terminen +35.70
                              mvh
                              Bertil
                              Edit1: För att inte frångå riktningen hos mina script som ju är ner, tänker jag lägga en säljorder på 1323 till i morgon.
                              Last edited by Bertil; 2014-03-24, 17:13.

Comment

• Kurserna verkar att ha gått ner på amerikansk statistik, dock påverkades inte DOW så mycket av detta. Slutsatsen är att kurserna kanske kommer att gå upp imorgon och då är det dumt att ligga kort.

17:01 ORDER "sl) Mitt manuell köp OMXS304D" kurs 1318.25 +6.25

Ackumulerad vinst D-terminen +35.70
                                Snyggt Bertil! Det går bra nu

Comment

Working...
                                X