Luring i index idag tro?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur går era affärer ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg09:02 ORDER "sl) Mitt Tidig köp vänd OMXS304D" kurs 1368.00 -5.75
09:12 ORDER "sl) Egen DAX TP lång index OMXS304D" kurs 1368.75 +0.75
Ackumulerad vinst D-terminen -26.05
mvh
Bertil
Comment
-
Jag tänkte börja posta fr.o.m. måndag nästa vecka om hur det går för mig då jag
"går live" på riktigt på måndag.
Jag gjorde en signatur med en kort sammanfattning av min handelsstrategi.
Hoppas den syns, man kunde inte förhandsgranska den förutom själva texten.Handelsstrategi
Typ: Swing trading
Marknad: Trendföljande
Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
Indikatorer: Stochastics
Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg11:13 ORDER "sl) Mitt Bena2 köp OMXS304D" kurs 1367.75
mvh
Bertil
Då blev det -2p idag, men en p + med igår.
Ackumulerad vinst D-terminen -7,0
Blir spännande att följa dig också ShadowtwisterBerra
Comment
-
Ursprungligen postat av shadowtwister Visa inläggJag tänkte börja posta fr.o.m. måndag nästa vecka om hur det går för mig då jag
"går live" på riktigt på måndag.
Comment
-
Så kan en dag förstöras med blixtens hastighet
14:34 ORDER "sl) breakout andra Sälj OMXS304D" kurs 1365.00
14:39 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1368.25 -3,25 p
17:17 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS304D" kurs 1365.00 -3,25 p
En bedrövelsens dag -6,5p
Ackumulerad vinst D-terminen -13,5Berra
Comment
-
12:06 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304D" kurs 1370.00 -3.25
Nu får vi hoppas att den amerikanska statistiken blir bra idag så att plus förstärks.
14:00 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj vänd OMXS304D" kurs 1369.00 -1.00
Hoppsan nu vände det. Då får vi hoppas att den amerikanska statistiken är kass.
STOCKHOLM (Direkt) Antalet sysselsatta utanför jordbrukssektorn i USA ökade med 192.000 personer i mars. Arbetslösheten var 6,7 procent, jämfört med oreviderade 6,7 procent månaden före.
Jaså, hur reagerar börsen på detta?
Ackumulerad vinst D-terminen -31.3
mvh
BertilLast edited by Bertil; 2014-04-04, 15:14.
Comment
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggNy dag nya insatser
09:09 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1367.75
14:38 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS304D" kurs 1370.50
det blev +3p
Ackumulerad vinst D-terminen -10,5
ps jag kom in på 1367,50 så det är inte felräknatBerra
Comment
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggJag måste tyvärr manuellt lägga in de aktuella motståndsnivåerna (stöd/motstånd). Har inte funnit ett sätt att automatisera detta.
undrar
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggHur gör du då om du vill simulera på flera år? Kan du lägga in alla aktuella motståndsnivåer eller måste du dela upp simuleringen i mindre avsnitt där du manuellt lägger in aktuella motståndsnivåer?
undrar
Bertil
Har simulerat kortare perioder men en lång simulering över flera år blir ett hästjobb
Comment
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggJag måste dela upp i mindre avsnitt för att kunna simulera, ja. Detta har jag dock inte gjort då dessa stöd/motståndsnivåer är något jag lagt till nyligen (detta år). Alla tidigare simuleringar är gjorde utan dessa.
Har simulerat kortare perioder men en lång simulering över flera år blir ett hästjobb
Har du lagt in motståndsnivåerna som bivillkor i dina befintliga script eller har du de gamla oförändrade + nya scripten med motståndsnivåer? Eller har du gjort om alla script?
Hur mycket bättre blir det simulerat med de nya scripten med motståndsnivåer på en kortare period, t.ex D-terminen?
Undrar
Bertil
Comment
Comment