If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja du Bertil, vad ska vi göra med oss. Kör jag analysen från 17:e OMXS304D så ger den +45.5 punkter fyra minusdagar av 11, vilka dagar tror du att jag har varit med på? Jo de fyra och sedan inte.
Som synes var den 26:e minus i mina script men jag mot alla odds lyckades rädda så det blev plus, blir man trött på't?
Det är svårt att hålla fingrarna borta. Särskilt då det i bland fungerar bra att gå emot modellen. "There are systematic tradinging systems, but no systematic traders."
15:20 ORDER "sl) Take Profit long TE OMXS304D" kurs 1363.00 (50%)
+ 16.375 punkter
En liten fråga till dig mikbob. Vanligen definierar man ju Take Profit som ett läge då man passerat en toppkurs och sjunkit x antal punkter efter denna. Din TP slog ju till då kursen lutade uppåt utan att dippa enligt realtidsdiagrammet. Vad är din definition på TP?
undrar
Bertil
En liten fråga till dig mikbob. Vanligen definierar man ju Take Profit som ett läge då man passerat ett toppkurs och sjunkit x antal punkter efter denna. Din TP slog ju till då kursen lutade uppåt utan att dippa enligt realtidsdiagrammet. Vad är din definition på TP?
undrar
Bertil
Hej Bertil, du har så rätt. Jag fyller i detta manuellt allt som oftast då mina script kan ha olika benämningar. I det här fallet skulle det stå exit long då den går ut för att kursen är nära motståndet vid 1376 (OMXS30) och inget annat.
Edit: Min definition av TP är procentuell utifrån anskaffningskurs. Kan variera en del beroende på marknadens volatilitet.
Hej Bertil, du har så rätt. Jag fyller i detta manuellt allt som oftast då mina script kan ha olika benämningar. I det här fallet skulle det stå exit long då den går ut för att kursen är nära motståndet vid 1376 (OMXS30) och inget annat.
Edit: Min definition av TP är procentuell utifrån anskaffningskurs. Kan variera en del beroende på marknadens volatilitet.
Aha motståndsnivåer. Får du ofta uppdatera dina script med att manuellt lägga in motståndsnivåer eller har du lyckats få dina script att detektera dessa nivåer automatiskt?
undrar
Bertil
LillWicke, du lär väl ha en metod att automatiskt lägga in stöd/motståndsnivåer. Lovade inte du att ha en liten kurs och tipsa oss om hur man gör detta?!
mvh
Bertil
Ja du Bertil, vad ska vi göra med oss. Kör jag analysen från 17:e OMXS304D så ger den +45.5 punkter fyra minusdagar av 11, vilka dagar tror du att jag har varit med på? Jo de fyra och sedan inte.
Som synes var den 26:e minus i mina script men jag mot alla odds lyckades rädda så det blev plus, blir man trött på't?
Testade att göra som du och simulera från den 17:e på D-terminen. Fick +54.45 punkter inklusive dagens affär. Tror att både dina och mina script simulerat gått bättre än t.ex mikbobs på D-terminen men mikbob kan ju hålla sina handelsfingrar i styr.
mvh
Bertil
Comment