Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 09:04 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1359.25
    stod tyvärr utanför igår (typiskt mig) hade gett ett plus på 10 punkter
    Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
      09:04 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1359.25
      Stod utanför, din lyckost, jag var ju blankad manuellt emot vad mina script ville...
      mvh
      Bertil

Comment

• Ja du Bertil, vad ska vi göra med oss. Kör jag analysen från 17:e OMXS304D så ger den +45.5 punkter fyra minusdagar av 11, vilka dagar tror du att jag har varit med på? Jo de fyra och sedan inte.
        Som synes var den 26:e minus i mina script men jag mot alla odds lyckades rädda så det blev plus, blir man trött på't?
        Last edited by Berra; 2014-04-01, 11:56.
        Berra

Comment

• Det är svårt att hålla fingrarna borta. Särskilt då det i bland fungerar bra att gå emot modellen. "There are systematic tradinging systems, but no systematic traders."

Comment

• Skall bara skriva ett "räddningsscript" till, sedan skall jag försöka hålla fingrarna borta från handeln.
            mvh
            Bertil

Comment

• IB 1330.25, Long, 50%, Ackumulerat + 20.375 punkter

15:20 ORDER "sl) Take Profit long TE OMXS304D" kurs 1363.00 (50%)

16:42 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304D" kurs 1363.00 (100%)

+ 16.375 punkter
              Last edited by mikbob; 2014-04-01, 16:44.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                IB 1330.25, Long, 50%, Ackumulerat + 20.375 punkter

15:20 ORDER "sl) Take Profit long TE OMXS304D" kurs 1363.00 (50%)

+ 16.375 punkter
                En liten fråga till dig mikbob. Vanligen definierar man ju Take Profit som ett läge då man passerat en toppkurs och sjunkit x antal punkter efter denna. Din TP slog ju till då kursen lutade uppåt utan att dippa enligt realtidsdiagrammet. Vad är din definition på TP?
                undrar
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2014-04-01, 16:16.

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                  En liten fråga till dig mikbob. Vanligen definierar man ju Take Profit som ett läge då man passerat ett toppkurs och sjunkit x antal punkter efter denna. Din TP slog ju till då kursen lutade uppåt utan att dippa enligt realtidsdiagrammet. Vad är din definition på TP?
                  undrar
                  Bertil
                  Hej Bertil, du har så rätt. Jag fyller i detta manuellt allt som oftast då mina script kan ha olika benämningar. I det här fallet skulle det stå exit long då den går ut för att kursen är nära motståndet vid 1376 (OMXS30) och inget annat.

Edit: Min definition av TP är procentuell utifrån anskaffningskurs. Kan variera en del beroende på marknadens volatilitet.
                  Last edited by mikbob; 2014-04-01, 16:21.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                    Hej Bertil, du har så rätt. Jag fyller i detta manuellt allt som oftast då mina script kan ha olika benämningar. I det här fallet skulle det stå exit long då den går ut för att kursen är nära motståndet vid 1376 (OMXS30) och inget annat.

Edit: Min definition av TP är procentuell utifrån anskaffningskurs. Kan variera en del beroende på marknadens volatilitet.
                    Aha motståndsnivåer. Får du ofta uppdatera dina script med att manuellt lägga in motståndsnivåer eller har du lyckats få dina script att detektera dessa nivåer automatiskt?
                    undrar
                    Bertil

Comment

• Jag måste tyvärr manuellt lägga in de aktuella motståndsnivåerna (stöd/motstånd). Har inte funnit ett sätt att automatisera detta.

Comment

• LillWicke, du lär väl ha en metod att automatiskt lägga in stöd/motståndsnivåer. Lovade inte du att ha en liten kurs och tipsa oss om hur man gör detta?!
                        mvh
                        Bertil

Comment

• 16:48 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 sälj vänd OMXS304D" kurs 1362.25 +3.00

Ackumulerad vinst D-terminen -18.05
                          mvh
                          Bertil

Comment

09:04 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1359.25
                            17:23 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS304D" kurs 1362.25
                            Det blev i alla fall +tre punkter, något att luta sig emot i morgon

Ackumulerad vinst D-terminen -5,0
                            Last edited by Berra; 2014-04-01, 17:52.
                            Berra

Comment

Ja du Bertil, vad ska vi göra med oss. Kör jag analysen från 17:e OMXS304D så ger den +45.5 punkter fyra minusdagar av 11, vilka dagar tror du att jag har varit med på? Jo de fyra och sedan inte.
                              Som synes var den 26:e minus i mina script men jag mot alla odds lyckades rädda så det blev plus, blir man trött på't?
                              Testade att göra som du och simulera från den 17:e på D-terminen. Fick +54.45 punkter inklusive dagens affär. Tror att både dina och mina script simulerat gått bättre än t.ex mikbobs på D-terminen men mikbob kan ju hålla sina handelsfingrar i styr.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• 09:02 ORDER "sl) Mitt Tidig köp vänd OMXS304D" kurs 1368.00 -5.75
                                09:12 ORDER "sl) Egen DAX TP lång index OMXS304D" kurs 1368.75 +0.75

Ackumulerad vinst D-terminen -26.05
                                mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2014-04-02, 13:19.

Comment

Working...
                                X