Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Återigen blev det sämre när jag tog eget initiativ och köpte tillbaka för tidigt. Jag ska lyssna på dig Bertil

Comment

• Då är jag inne igen första signalen på ett par dagar:
      09:04 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1337.75
      Berra

Comment

• IB 1361.50, Short, 50%, Ackumulerat + 62.875 punkter (2014 YTD)

11:51 ORDER "sl) Tracker Enhanced exit short OMXS304D" kurs 1333.75 (50%)

15:40 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304D" kurs 1333.75 (100%)
        17:24 Manuell sälj "sl) Take Profit long OMXS304D" kurs 1344.00 (50%)

+ 19 punkter

Edit: Gjorde en manuell vinsthemtagning igen. Ganska stökig handel och det känns bra att plocka hem vinster. Får se om det blev lika fel som igår...
        Last edited by mikbob; 2014-04-11, 17:29.

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
          Då är jag inne igen första signalen på ett par dagar:
          09:04 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304D" kurs 1337.75

13:10 ORDER "sl) Take Profit Short OMXS304D" kurs 1331.75 +6p

Ackumulerad vinst D-terminen -4,5
          Jag nöjer mig här
          Berra

Comment

• Jag börjar att lita på mina script nu. De verkar att fungera OK i nu rådande börsklimat. Har därför utökat från 1 till 2 kontrakt. Tidigare då jag gjort detta brukade de små vinsterna från 1 kontraktsaffärerna snabbt försvinna i dubbelförluster.
            mvh
            Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              Jag börjar att lita på mina script nu. De verkar att fungera OK i nu rådande börsklimat. Har därför utökat från 1 till 2 kontrakt. Tidigare då jag gjort detta brukade de små vinsterna från 1 kontraktsaffärerna snabbt försvinna i dubbelförluster.
              mvh
              Bertil
              Jag har gett mig den på att köra varje dag och se om det blir lika bra som bänkens res nu är bänken uppe i +70p sedan 17/3 och jag ligger på -4p har vart inne på de få feldagarna, 17 plusdagar och bara 5 minusdagar. Jag kör med tre kontrakt så det klart det svider när man kör som jag
              Berra

Comment

Jag har gett mig den på att köra varje dag och se om det blir lika bra som bänkens res nu är bänken uppe i +70p sedan 17/3 och jag ligger på -4p har vart inne på de få feldagarna, 17 plusdagar och bara 5 minusdagar. Jag kör med tre kontrakt så det klart det svider när man kör som jag
                Jag kör med 10 kontrakt så det svider rejält om det går fel. Men samtidigt så är det ganska roligt när det går bra

Comment

• 16:43 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp vänd OMXS304D" kurs 1337.00 +25.50
                  Ackumulerad vinst D-terminen +19.30
                  mvh
                  Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                    Jag kör med 10 kontrakt så det svider rejält om det går fel. Men samtidigt så är det ganska roligt när det går bra
                    Låter mer som ett rejält skärsår med salt och vademekum i
                    Jisses amalia 10 kontrakt hade get 73000:- sedan 17/3 lagom go månadslön
                    Last edited by Berra; 2014-04-11, 18:29.
                    Berra

Comment

Låter mer som ett rejält skärsår med salt och vademekum i
                      Jisses amalia 10 kontrakt hade get 73000:- sedan 17/3 lagom go månadslön
                      Mina script hade i så fall bara gett 71950:- realiserat
                      Fast skulle då även ha 5500:- orealiserat.

Ligger lång över helgen med mina 2 kontrakt. Är lite kymigt...
                      mvh
                      Bertil

Edit1: Jag handlar ju terminer på investeringssparkontot så det är ju i princip skattefritt. Ni andra handlar väl också terminerna på investeringssparkontot?

Edit2: Om jag tolkar Mikbob rätt ligger han också lång fast med 5 kontrakt. Vi får hoppas att det går vägen.

Edit3: Har en fundering på att skriva ett script att om man ligger lång på en fredag eftermiddag och DOW ligger på minus så gå ur marknaden vid dagens slut. Få se om det blir ett sådant script.
                      Last edited by Bertil; 2014-04-12, 11:06.

Comment

• Hej,

Kul att läsa era inlägg. Har själv bytt taktik sedan en tid från automat handel (signal strategier) och egen automatisk till att nu köra semi-automatiskt swing på aktier. Sedan dess har kontot slutat att dräneras.

Använder programmet för att ge köp rekommendationer och väljer själv ut vilka jag köper på utifrån mina indikator värden och aktiens utseende. Exit görs automatiskt.

Målet är att automatisera mer men inser att typen strategi jag kör inte lönar sig att automatisera då manuell trade bara tar några minuter att göra och sker inte så ofta . Jag kan därmed ta ställning urvalet av köpsignaler och försöka välja de bättre . Jag är aldrig inne och pillar i en pågående trade utan låter NAT sköta exit själv. Det är den ju bra på.

Comment

• Edit1: Jag handlar ju terminer på investeringssparkontot så det är ju i princip skattefritt. Ni andra handlar väl också terminerna på investeringssparkontot?

Edit2: Om jag tolkar Mikbob rätt ligger han också lång fast med 5 kontrakt. Vi får hoppas att det går vägen.
                          Japp Bertil investeringssparkontot är ju bäst för terminshandel (under förutsättning att du gör vinster)

Det är helt korrekt att jag också ligger lång med halv position över helgen, dvs 5 kontrakt. Det blir till att hålla tummarna inför måndag.

Comment

• Jag har labbat lite i analysbänken med att lägga till ett script som går ur marknaden på fredagar ifall man är lång samtidigt som kursen är lägre än torsdagens stängningskurs.
                            För min scriptuppställning vinner man ca 40 punkter på årsbasis samt får en mycket bättre sömn på helgen.
                            Scriptet agerar vid 9 tillfällen.
                            Om jag hade haft det scriptet igår hade jag inte legat lång denna helg.

Med vänlig hälsning
                            Bertil
                            Last edited by Bertil; 2014-04-12, 20:00.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                              Japp Bertil investeringssparkontot är ju bäst för terminshandel (under förutsättning att du gör vinster)

Det är helt korrekt att jag också ligger lång med halv position över helgen, dvs 5 kontrakt. Det blir till att hålla tummarna inför måndag.
                              Nu är jag inne på något som jag inte begriper (investeringssparkontot) har ju inte haft någon som helst betydelse eftersom jag gått med stor förlust varje år sedan jag börjde med terminer . Jag har ingen aning vad detta är och hur hittar jag dit, kanske förhoppningsvis ska detta behövas 2014.
                              Last edited by Berra; 2014-04-13, 09:56. Anledning: investeringssparkontot
                              Berra

Comment

• Där slog mitt räddningsscript till om man ligger felpositionerad över natten
                                09:02 ORDER "sl) Mitt Tidig sälj vänd OMXS304D" kurs 1334.25 -2.75

Ackumulerad vinst D-terminen +16.55
                                mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2014-04-14, 09:53.

Comment

Working...
                                X