Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Grattis Berra till din vinst idag, dina script höll konsekvent ut.
    Mina script var mer veliga. Manga avslut blev det och vinsten stannade på +1.5 punkter.

Bertil
    En får tacke, idag påverkade jag ingången kostade ett par punkter i tron att nä nu kan jag inte gå in för nu vänder det, vad har vi konstaterat tidigare, låt inställningen vara...
    Men i alla fall lät den gå in:
    09:57 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1280.75
    Och väntar på vändningen?
    Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
      En får tacke, idag påverkade jag ingången kostade ett par punkter i tron att nä nu kan jag inte gå in för nu vänder det, vad har vi konstaterat tidigare, låt inställningen vara...
      Men i alla fall lät den gå in:
      Och väntar på vändningen?
      Vändningen kom och det slutade på 1285.50 och det blev +4.75 en bra dag igen
      Så här var det:
      16:25 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1285.75
      16:50 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1285.50
      Last edited by Berra; 2013-11-06, 21:11.
      Berra

Comment

• Idag var ju halvlånga trenden (som varar mer än 4 timmar) tydlig fast med en del rassel överlagrat. Mina script handlade på rasslet, men det var inte tillräckligt stor amplitud på det så det gick inget vidare.

09:57 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303K" kurs 1281.25
        10:35 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1283.25
        10:38 ORDER "sl) Mitt trend1 sälj OMXS303K" kurs 1283.00
        11:08 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303K" kurs 1283.75
        12:13 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1285.75
        12:24 ORDER "sl) Mitt Raptor2 sälj OMXS303K" kurs 1285.00
        15:10 ORDER "sl) Mitt trend1 köp vänd OMXS303K" kurs 1286.50
        16:31 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303K" kurs 1284.25
        17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1284.75

Blev -3 punkter.
        Får se om jag lyckas få till någon regel som spärrar handel i rassle under vissa förutsättningar.
        mvh
        Bertil

Comment

• Dagen inleddes så här:
          09:13 ORDER "sl) Mitt Raptor1 köp OMXS303K" kurs 1283.50
          09:26 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1285.25

09:51 ORDER "sl) Mitt trend1 sälj OMXS303K" kurs 1284.50
          10:30 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1282.50

10:41 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303K" kurs 1283.00
          11:00 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1285.00

13:14 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303K" kurs 1287.75
          13:44 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1288.25

13:48 ORDER "sl) Mitt OMX3f sälj OMXS303K" kurs 1294.50
          14:35 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303K" kurs 1294.75

15:51 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303K" kurs 1290.75

16:28 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1287.25

16:34 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW OMXS303K" kurs 1285.00
          16:52 ORDER "sl) Mitt labba2 köp DOW vänd OMXS303K" kurs 1286.50

17:03 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303K" kurs 1284.50

17:22 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1282.00

(OBS har inte justerat för verkligt avslut utan bara kopierat från meddelandefönstret)
          Slutade på + 2 punkter.

mvh
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2013-11-07, 19:00.

Comment

• Sweet!

Comment

Dagen inleddes så här:
              09:13 ORDER "sl) Mitt Raptor1 köp OMXS303K" kurs 1283.50
              09:26 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1285.25

09:51 ORDER "sl) Mitt trend1 sälj OMXS303K" kurs 1284.50
              10:30 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303K" kurs 1282.50

10:41 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303K" kurs 1283.00
              11:00 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303K" kurs 1285.00

mvh
              Bertil
              Idag passade det dina script men det var sämre start här, men dagen är inte slut ännu:
              09:10 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1281.50
              10:55 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1285.50 =-4,25 kan det plockas in
              Berra

Comment

• Berras script går bra i en trend medans Bertils script går bättre när det inte trendar. Kan det sägas tydligare än så?

I bilden nedan har jag lagt in en indikator som vaskar fram de två marknader som era respektive script ska jobba på för att få en bättre edge.

Man kan tydligt se att igår när marknaden trendade gick berra bäst medan mellan 16:30 igår fram till 13:00 idag var det en platt marknad och där gick bertil bäst.

Det är den berömda AMA som fixar detta åt er. Ni får kräva att den införs i NAT, det räcker tydligen inte med att det bara är jag som tycker det är märkligt att denna inte finns. Ju fler som vill ha den desto bättre grund för införande.
                Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                  Berras script går bra i en trend medans Bertils script går bättre när det inte trendar. Kan det sägas tydligare än så?

I bilden nedan har jag lagt in en indikator som vaskar fram de två marknader som era respektive script ska jobba på för att få en bättre edge.

Man kan tydligt se att igår när marknaden trendade gick berra bäst medan mellan 16:30 igår fram till 13:00 idag var det en platt marknad och där gick bertil bäst.

Det är den berömda AMA som fixar detta åt er. Ni får kräva att den införs i NAT, det räcker tydligen inte med att det bara är jag som tycker det är märkligt att denna inte finns. Ju fler som vill ha den desto bättre grund för införande.
                  AMA verkar intressant. Mina script velade bort sig efter kl 13-14 precis som AMA kurvan förutspår. Skall fylla på avsluten i mitt inlägg ovan. Har du programmerat AMA funktionen själv i NAT? Hur ser formeln ut?
                  mvh
                  Bertil

Comment

Idag passade det dina script men det var sämre start här, men dagen är inte slut ännu:
                    09:10 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1281.50
                    10:55 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303K" kurs 1285.50 =-4,25 kan det plockas in
                    Det gick med nöd och näppe och blev +1 punkt. om inte 55 perioders medelvärdet hade bromsat (den är ju väldigt viktig andra dagar igår t.ex.) vid vändningen hade det kunnat bli riktigt bra kring 10-12 punkter men jag lät den gå för att se hur scripten skulle klara dagen utan min inblandning.

16:08 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303K" kurs 1288.50
                    16:50 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303K" kurs 1285.75
                    Glad ändå för den fungerar hyfsat bra nu.
                    Berra

Comment

Berras script går bra i en trend medans Bertils script går bättre när det inte trendar. Kan det sägas tydligare än så?

Självklart skulle jag begära att NAT skulle innehåla AMA om jag bara viste att det fanns, och vad det var och om jag kunde få det att funka i mina script
                      Jag har kommit närmre mål men det är en bit kvar...
                      Berra

Comment

Självklart skulle jag begära att NAT skulle innehåla AMA om jag bara viste att det fanns, och vad det var och om jag kunde få det att funka i mina script
                        Jag har kommit närmre mål men det är en bit kvar...
                        I ditt fall Berra skulle det räcka att blocka dina script när AMA är platt och låta dem handla när den inte är det. På så sätt skulle du också våga att sätta triggern i scripten lite tidigare. Om du hade haft detta idag skulle dina första order på dagen blockas och de senare tas.

Vad det gäller AMA som funktion har jag på flera ställen i forumet pratat om denna. Använd sökfunktionen.

Comment

AMA verkar intressant. Mina script velade bort sig efter kl 13-14 precis som AMA kurvan förutspår. Skall fylla på avsluten i mitt inlägg ovan. Har du programmerat AMA funktionen själv i NAT? Hur ser formeln ut?
                          mvh
                          Bertil
                          Senast jag skrev om AMA är i den här tråden.
                          http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3381

Du får hänga med lite Bertil och inte bara häcka i "Hur går era affärer-tråden"

Comment

Senast jag skrev om AMA är i den här tråden.
                            http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=3381

Du får hänga med lite Bertil och inte bara häcka i "Hur går era affärer-tråden"

Läste i tråden när den skrevs men la den inte på minnet då jag inte insåg hur jag kunde ha nytta av AMA. Skrev sedan AMA i sökfönstet men fick ingen träff.
                            Scriptet fungerar inte skarpt säger du. Kan det vara raden
                            AMA=const(add(mult(smoothing,sub(C,const(if(eqv(ama,0),C,ama)))),const(if(eqv(ama,0),C,ama))))

som bråkar. Där finns ju AMA på båda sidorna av = tecknet. Då man kör scriptet så antar jag att ama = Aref(AMA,1) Då man kör scripten i diagramform är det kanske underförstått men inte så i skarp körning?
                            mvh
                            Bertil
                            Last edited by Bertil; 2013-11-07, 19:26.

Comment

Läste i tråden när den skrevs men la den inte på minnet då jag inte insåg hur jag kunde ha nytta av AMA. Skrev sedan AMA i sökfönstet men fick ingen träff.
                              "adaptive moving average" kanske går bättre att söka på.

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                              Scriptet fungerar inte skarpt säger du. Kan det vara raden
                              AMA=const(add(mult(smoothing,sub(C,const(if(eqv(ama,0),C,ama)))),const(if(eqv(ama,0),C,ama))))

som bråkar. Där finns ju AMA på båda sidorna av = tecknet. Då man kör scriptet så antar jag att ama = Aref(AMA,1) Då man kör scripten i diagramform är det kanske underförstått men inte så i skarp körning?
                              mvh
                              Bertil

Nix, att funktionen, som den är skriven ovan, inte går att köra live/skarpt beror enbart på att cosnst (liksom retval och setgvarif) inte genererar någon dataserie. I diagramkörningen däremot blir det annorlunda då skriptet där kör ingenom hela diagrammet från början till slut i ett enda svep och i och med detta genererar const (liksom retval) en dataserie.

Comment

Läste i tråden när den skrevs men la den inte på minnet då jag inte insåg hur jag kunde ha nytta av AMA.
                                Du har grävt ned dig i en grop inne i skogen där du bara ser maskar och rötter. Kravla dig upp och titta dig omkring så ser du träden. Om du går ännu längre och går upp på en bergstopp så ser du skogen.

Vad jag menar med detta är att man måste låta scripten titta på ett händelseförlopp utifrån olika perspektiv/tidsfönster annars får de ingen möjlighet att få kläm på helheten.

Comment

Working...
                                X