Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Nu Berra har jag trimmat mina AMA blockeringar och i analysbänken fått +18 punkter för igår och +10.25 punkter för idag.
    I morgon blir det match igen!
    Med vänlig hälsning
    Bertil
    Nu blir jag lite avis jag har inte fått till någon förbättring med AMA. Jag hoppas att det är det optimala som du fått till nu så det ska passa i både trendande och konsoliderande. Spännade att se hur det går i morgon då.

Det har gått hyggligt i L-terminen sedan 18/11:
    Totalt Avkastning 41.75 kr 3.22% på 14 affärer under 80:57:31 timmar
    Av dessa blankat 3 st med avkastning 14.00 kr 1.08%
    Innehav 10 st med vinst 29.75 kr 2.29%
    Innehav 1 st med förlust -2.00 kr -0.15%
    Blankning 2 st med vinst 18.00 kr 1.39%
    Blankning 1 st med förlust -4.00 kr -0.31%
    Last edited by Berra; 2013-12-04, 21:20.
    Berra

Comment

• Min L-termin sedan 18/11 med senaste scripten

Totalt Avkastning 39.50 kr 3.04% på 44 affärer under 92:43:30 timmar
      Av dessa blankat 26 st med avkastning 25.50 kr 1.96%
      Innehav 15 st med vinst 19.25 kr 1.49%
      Innehav 3 st med förlust -5.25 kr -0.40%
      Blankning 15 st med vinst 46.75 kr 3.60%
      Blankning 11 st med förlust -21.25 kr -1.64%

Courtage 0.00% Min 0.00
      Slutsaldo kontot: 10039.50 Resultat: 0.40%
      Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

• Ytterligare en bra dag +4,25 p
        09:40 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303L" kurs 1278.50
        14:57 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1278.75
        17:10 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303L" kurs 1274.25
        Det blir min bästa vecka ath om inte raset kommer i morgon. Men som det stormar runt knuten nu så går det kanske inte över huvud taget i morgon?
        Med de studs som varit idag borde det gått bra för dig Bertil?
        Last edited by Berra; 2013-12-05, 17:28. Anledning: Studs
        Berra

Comment

• +5 punkter idag.
          Låg ett tag på över +10 punkter, men det blev lite flipperspel på slutet av dagen som åt upp vinsten.
          Jag har ju länge efterfrågat en funktion som håller reda på hur många punkters vinst man har summerat under dagen och sedan ställer sina script efter detta, t.ex blockerar vissa script eller ställer TP snällare.
          Börskurvan är ju som ett reglersystem. Först kommer ett par större vågor och sedan några mindre. Det är på de större vågorna som man gör vinst och på de mindre som man förlorar sin vinst då amplituden blir för liten för att TP skall göra sitt jobb.
          mvh
          Bertil
          Edit
          09:29 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1278.25
          10:30 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303L" kurs 1282.75 +4.5

11:18 ORDER "sl) Mitt trend2 sälj OMXS303L" kurs 1282.00
          12:42 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1279.75 +2.25

13:25 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1281.75
          14:30 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj dax vänd OMXS303L" kurs 1281.25 -0.5

15:15 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1277.75 +3.5

15:25 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1279.50
          15:50 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303L" kurs 1277.00 -2.5

16:00 ORDER "sl) Mitt labba2 köp DOW vänd OMXS303L" kurs 1279.25 -2.25

16:23 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303L" kurs 1277.50 -1.75

16:53 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1275.75 +1.75

Simulerar jag dagen med 5s får jag en vinst på +12 punkter och simulerar jag med 1s får jag vinsten +9.75 punkter. Det är väldigt små marginaler då vissa script triggar.
          Last edited by Bertil; 2013-12-05, 19:19.

Comment

+5 punkter idag.
            Låg ett tag på över +10 punkter, men det blev lite flipperspel på slutet av dagen som åt upp vinsten.
            mvh
            Bertil
            Jag hade oxå +6,5 p long som försvann
            Last edited by Berra; 2013-12-05, 18:25. Anledning: long
            Berra

Comment

• Det behövs lite action för att ge vinst. Några feltriggar kompenseras av åtminstone en längre löpa under dagen.

Comment

+5 punkter idag.
                Jag har ju länge efterfrågat en funktion som håller reda på hur många punkters vinst man har summerat under dagen och sedan ställer sina script efter detta, t.ex blockerar vissa script eller ställer TP snällare.
                Börskurvan är ju som ett reglersystem. Först kommer ett par större vågor och sedan några mindre. Det är på de större vågorna som man gör vinst och på de mindre som man förlorar sin vinst då amplituden blir för liten för att TP skall göra sitt jobb.
                mvh
                Bertil
                Edit
                09:29 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1278.25
                10:30 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303L" kurs 1282.75 +4.5

11:18 ORDER "sl) Mitt trend2 sälj OMXS303L" kurs 1282.00
                12:42 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1279.75 +2.25

13:25 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1281.75
                14:30 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj dax vänd OMXS303L" kurs 1281.25 -0.5

15:15 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1277.75 +3.5

15:25 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303L" kurs 1279.50
                15:50 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303L" kurs 1277.00 -2.5

16:00 ORDER "sl) Mitt labba2 köp DOW vänd OMXS303L" kurs 1279.25 -2.25

16:23 ORDER "sl) Mitt labba2 sälj DOW vänd OMXS303L" kurs 1277.50 -1.75

16:53 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303L" kurs 1275.75 +1.75

Har du provat att lagra realiserade vinster i en cell och sedan addera ställning av nuvarande position och cellen.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  Har du provat att lagra realiserade vinster i en cell och sedan addera ställning av nuvarande position och cellen.
                  Nä, har inte gjort det än. Hade en idé i en tidigare tråd, men inte genomfört ännu.
                  http://www.autostock.se/vbulletin/sh...96&postcount=7
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

• Jag har börjat att snickra på samma sak fastän utan cash. Jag vet inte om det är något för dig. Jag har inte gått igenom eller testat.

i1(
                    {här alltid samma antal för long/shrt}
                    adios1=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),5)
                    spread=or(and(ge(sub(c,b),-0.5),ge(sub(s,c),-0.5)),adios1)
                    response=and(not(eqv(portfolio(d),0)),spread)
                    adios2=and(and(adios1,response),eqv(portfolio(v),0))
                    manana=and(and(gt(int(d),int(mx(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d)))),response),eqv(portfolio(v),0))
                    combo=or(adios2,manana)
                    SetGvarIf(0,102,combo)
                    SetIniIf(0,100,combo)
                    realong=if(and(gt(GetGvar(100),0),le(portfolio(v),0)),sub(lasttrade(s,p),GetGvar(101)),0)
                    reashrt=if(and(lt(GetGvar(100),0),ge(portfolio(v),0)),sub(mult(GetGvar(101),-1),lasttrade(b,p)),0)
                    SetGvarIf(add(realong,GetGvar(102)),102,response)
                    SetGvarIf(add(reashrt,GetGvar(102)),102,response)
                    prize=if(gt(portfolio(v),0),portfolio(p),if(lt(portfolio(v),0),mult(portfolio(p),-1),0))
                    SetGvarIf(portfolio(v),100,response)
                    SetGvarIf(prize,101,response)
                    currentlong=if(and(response,gt(portfolio(v),0)),add(sub(c,portfolio(p)),GetGvar(102)),0)
                    currentshrt=if(and(response,lt(portfolio(v),0)),add(sub(portfolio(p),c),GetGvar(102)),0)
                    pocket=if(response,add(currentlong,currenshrt),GetIniIf(100))
                    setIniIf(pocket,100,1)
                    ge(pocket,9)
                    )

Comment

• Man kan ju använda celler kopplade till ordertransaktionerna också så blir det instrumentunikt:

ack_profit_long=lasttrade(b,0)
                      ack_profit_shrt=lasttrade(s,0)
                      ack_profit_tot=add(ack_profit_long,ack_profit_shrt)

current_profit=sub(c,lasttrade(b,p))

i slutet av scriptet lägger man en rad med retval som sparar nya värdet:

retval(add(current_profit,ack_profit_tot),0)

så uppdateras det hela och man kan se värdet i Loggade Lokala Ordertransaktioner. Man får lägga till någon logik för att nollställa värdet vid ny dag osv.

Comment

• Blev -6.5 punkter idag. Låg på +5 punkter på 3 affärer fram till 14.00 Därefter blev kurvan väldigt rasslig vilket triggade igång flipperspelet dvs köp på topp sälj på botten. Återkommer med analys till kvällen.
                        mvh
                        Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                          Man kan ju använda celler kopplade till ordertransaktionerna också så blir det instrumentunikt:

ack_profit_long=lasttrade(b,0)
                          ack_profit_shrt=lasttrade(s,0)
                          ack_profit_tot=add(ack_profit_long,ack_profit_shrt)

current_profit=sub(c,lasttrade(b,p))

i slutet av scriptet lägger man en rad med retval som sparar nya värdet:

retval(add(current_profit,ack_profit_tot),0)

så uppdateras det hela och man kan se värdet i Loggade Lokala Ordertransaktioner. Man får lägga till någon logik för att nollställa värdet vid ny dag osv.

Jag körde test idag och det ser ut att fungera. Rikards metod är lite enklare.
                          Den orealiserade delen måste ändå beräknas, nollställning på kvällen, samt slipper lägga in i varje script(om flera används samtidigt). Scriptet blir fristående som dummy modell eller anslutet script i diagrammet live. Förutsätter att samma antal handlas för long/short. Om olika antal kan hållas måste ytterligare en beräkning läggas till.

i1(
                          handel1=if(gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d)),lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
                          handel2=gt(int(d),int(handel1))
                          handel3=or(ge(mult(sub(date(),handel1),1440),1),handel2)
                          adios1=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),5)
                          spread=or(and(ge(sub(c,b),-0.5),ge(sub(s,c),-0.5)),adios1)
                          response=and(and(and(not(eqv(portfolio(d),0)),spread),handel3),eqv(int(d),int(date())))
                          adios2=and(and(adios1,response),eqv(portfolio(v),0))
                          manana=and(and(gt(int(d),int(handel1)),response),eqv(portfolio(v),0))
                          combo=or(adios2,manana)
                          SetIniIf(0,100,combo)
                          SetGvarIf(0,102,combo)
                          realong=if(and(gt(GetGvar(100),0),le(portfolio(v),0)),sub(lasttrade(s,p),GetGvar(101)),0)
                          reashrt=if(and(lt(GetGvar(100),0),ge(portfolio(v),0)),sub(mult(GetGvar(101),-1),lasttrade(b,p)),0)
                          SetGvarIf(add(realong,GetGvar(102)),102,response)
                          SetGvarIf(add(reashrt,GetGvar(102)),102,response)
                          prize=if(gt(portfolio(v),0),portfolio(p),if(lt(portfolio(v),0),mult(portfolio(p),-1),0))
                          SetGvarIf(portfolio(v),100,response)
                          SetGvarIf(prize,101,response)
                          currentL=if(and(response,gt(portfolio(v),0)),add(sub(c,portfolio(p)),GetGvar(102)),0)
                          currentS=if(and(response,lt(portfolio(v),0)),add(sub(portfolio(p),c),GetGvar(102)),0)
                          pocket=if(response,add(currentL,currentS),GetGvar(102))
                          setIniIf(pocket,100,response){bara för a se i fil och rita i annat script}
                          ge(pocket,7)
                          )

Comment

Blev -6.5 punkter idag. Låg på +5 punkter på 3 affärer fram till 14.00 Därefter blev kurvan väldigt rasslig vilket triggade igång flipperspelet dvs köp på topp sälj på botten. Återkommer med analys till kvällen.
                            mvh
                            Bertil
                            Sa du flipper fy för den lede så gick hälften av den goa veckan -11p
                            09:49 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1271.50
                            13:05 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303L" kurs 1272.25
                            13:44 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303L" kurs 1267.75
                            14:39 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303L" kurs 1274.00
                            17:10 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303L" kurs 1276.25
                            AMA linjen var platt som en pannkaka, hade jag fått den att fungera så hade jag kanske varit utanför.
                            LillWicke hur kan jag göra så att AMA stänger för handel???
                            Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                              ...LillWicke hur kan jag göra så att AMA stänger för handel???
                              Hej Berra!
                              Jag har lagt in ett svar i AMA tråden.
                              http://www.autostock.se/vbulletin/sh...91&postcount=9
                              Med vänlig hälsning
                              Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Jag körde test idag och det ser ut att fungera. Rikards metod är lite enklare.
                                Den orealiserade delen måste ändå beräknas, nollställning på kvällen, samt slipper lägga in i varje script(om flera används samtidigt). Scriptet blir fristående som dummy modell eller anslutet script i diagrammet live. Förutsätter att samma antal handlas för long/short. Om olika antal kan hållas måste ytterligare en beräkning läggas till.
                                ...
                                )
                                Ibland går man ju ur en affär och ibland vänder man direkt från innehav till blank. Det klarar väl inte ditt script av?
                                Med vänlig hälsning
                                Bertil

Comment

Working...
                                X