Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Japp.

Har en fråga till dig. I scriptet ovan. Är 500 perioder, 500 minuter. Är lite ny med detta skriftspråk?

maxhittills=hhv(start,500)

Din tidstrall verkar bra för mig. Funderar på att lägga in en MACD2 stopp i 5 min upplösning i ett OMX diagram som sedan sätter en trigger som plockas upp i orderscripta för en ETP. Tänkte använda SetGvarif. Då kanske man kan använda Find.kommandot

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Japp.

Har en fråga till dig. I scriptet ovan. Är 500 perioder, 500 minuter. Är lite ny med detta skriftspråk?

Din tidstrall verkar bra för mig. Funderar på att lägga in en MACD2 stopp i 5 min upplösning i ett OMX diagram som sedan sätter en trigger som plockas upp i orderscripta för en ETP. Tänkte använda SetGvarif. Då kanske man kan använda Find.kommandot
      Ja eftersom jag kör i1( så blir det 500 minuter.
      Jag är helt kass på att bedöma hur börsen går flera dagar framåt.
      Jag får vara glad att mina script kan ange riktningen de kommande 20 minutrarna. Tyvärr är det svårt att förutspå hur stor rörelsen skall bli så på senare tid har vinsten blivit låg/negativ då de tydliga trendrörelserna uteblivit.

mvh
      Bertil

Comment

• Hej Bertil

Fråga. I ditt skript eller snarare i nedan del av skript så tar den högsta värdet efter 16:55 och säljer om aktuell kurs är under detta värde (2,5 under). Eller hur?

Varför har du 500 perioder?

{ efter kl 16.55 }
        tid1=gt(int(mult(frac(d),1440)),1015)
        tid2=lt(int(mult(frac(d),1440)),1042)

start=if(And(ge(d,LastTrade(b,d)),tid1),c,0)

Comment

Hej Bertil

Fråga. I ditt skript eller snarare i nedan del av skript så tar den högsta värdet efter 16:55 och säljer om aktuell kurs är under detta värde (2,5 under). Eller hur?

Varför har du 500 perioder?

{ efter kl 16.55 }
          tid1=gt(int(mult(frac(d),1440)),1015)
          tid2=lt(int(mult(frac(d),1440)),1042)

Japp.
          500 perioder är overkill, räcker ju med 35.
          Jag rensar sällan i mina script utan de kan innehålla delar som använts då jag labbat men inte längre behövs. Risken att man förstör något då man rensar i script som fungerar är inte försumbar, dessutom är det bra att ha med historiken i ett script på villkor som man testat men inte ökat vinsten. Efter 6 månader kommer man ofta på samma idé som man tidigare testat och förkastat...
          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2016-08-19, 21:55.

Comment

• Jag tänkte att man kunde använda samma princip när MACD2 slår korsar så sätts säljgränsen till 2 under aktuell kurs. Ska fila på det men jag är än så länge en klåpare.

Comment

• 10:05 ORDER "sl) Mitt Bol6 köp OMXS306I" kurs 1404.50
              17:23 ORDER "sl) Min Signal2 sälj innan stängning OMXS306I" kurs 1405.50 +1.00

Ackumulerad vinst G-terminen från 17/8 skarpt med ordermodeller: +2.80 punkter
              1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): +33.24 punkter
              Förtydligande:
              Bruttovinst idag skarp handel med ordermodeller: +1.00 punkter
              Bruttovinst simulerat idag: +2.75 punkter
              Om mina nuvarande script fått bestämma från 17/8: -8.75 punkter
              1 jan 2015 - nu, simulering med de modifierade scripten utan courtage: +1456.74 punkter
              1 jan 2016 - nu, simulering med de modifierade scripten utan courtage: +346.59 punkter

mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2016-08-24, 19:43.

Comment

• Fråga om perioder

Hej Bertil

Om man sätter 500 till 5 perioder. Kommer den då att ta det högsta under 5 perioder efter signal och använda det som signal? Den flyter 5 perioder och sedan blir den fix?

Comment

Hej Bertil

Om man sätter 500 till 5 perioder. Kommer den då att ta det högsta under 5 perioder efter signal och använda det som signal? Den flyter 5 perioder och sedan blir den fix?
                  Nä, den tar högsta värdet för de 5 senaste perioderna.
                  Scripkoden är ju byggd så att den alltid utgår ifrån NU och tittar bakåt x antal perioder. Kl 16.56 tittar den ju bara 1 period bakåt, 16.57 2 perioder bakåt, först 17.00 tittar den 5 perioder bakåt och fortsätter med detta.

Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

• Ok. Funderade på om man kunde få till att den tar tex exakt en tidpunkt och inte låter den flyta med, Antar att det blir find då...?

Comment

Ok. Funderade på om man kunde få till att den tar tex exakt en tidpunkt och inte låter den flyta med, Antar att det blir find då...?
                      Varför vill du ha exakta tidpunkter? Att flyta med då man har take profit är ju bättre.
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil

Comment

• Vet inte, kanske är vana från då jag arbetade manuellt. Ser separat tråd på ordermodeller om en applicering som jag har gjort

Comment

• Hej Bertil

Jag skulle vilja att den bortser från när man köpte och ta högsta efter tex 1709 (oberoende av vad kursen har varit innan). När start är satt ska det inte flyttas igen (ska inte flyta med). Vet du hur man löser det?

Det innebär att man måste ersätta Lastrade nedan med något annat.

Comment

Hej Bertil

Jag skulle vilja att den bortser från när man köpte och ta högsta efter tex 1709 (oberoende av vad kursen har varit innan). När start är satt ska det inte flyttas igen (ska inte flyta med). Vet du hur man löser det?

Det innebär att man måste ersätta Lastrade nedan med något annat.

Villkoret:
                            ge(d,LastTrade(b,d)) är ju alltid uppfyllt då man köpt instrumentet så se detta bara som en säkerhetskontroll. Om du gör draw behöver du inte ta med detta villkor.
                            Skriptet bör ju uppföra sig som du önskar.
                            Rita med draw så får du se själv.

mvh
                            Bertil

Comment

• Tar den högsta värdet från när jag köpte eller tid1?

Om det är tid1, ligger den fast eller flyttar den 1 period varje gång villkoret (ge) är uppfyllt?
                              Last edited by HenrikSyst; 2016-08-24, 15:18.

Comment

• Tror jag förstår nu.

Comment

Working...
                                X