Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Borde inte en begynnande krasch synas som ökad volla i marknaden generellt?

    Comment


    • Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Borde inte en begynnande krasch synas som ökad volla i marknaden generellt?

      Jo men jag tycker att både i och j-terminen (nedan) visar på volla.



      mvh
      Bertil
      Attached Files

      Comment


      • Tänker mer i stort perspektiv, typ de största indexen, DAX, FTSE, SP500 osv

        Comment


        • Detta forum är ju inte till för att diskutera "konspirationsteorier", men här kommer lite synpunkter från mig. Ingen idé alltså för diskussion då många uppgifter inte finns verifierade i media ännu. Låt oss bara avvakta ett par månader så får vi se om det stämmer eller inte.

          Presidentvalet (och många fler val för den delen ) i USA går till på följande sätt: Röstberättigade får ett röstkort skickat till sin adress. På röstkortet kryssar man för den kandidat man vill rösta på Sedan lägger man röstkortet i ett kuvert och skickar in alternativt lämnar in personligen i vallokalen. Ingen legitimation krävs för att rösta. Sedan scannas röstkortet/valsedeln i en maskin och räknas samman.
          Detta system är uppbyggt för att kunna fuska.
          Vad inte alla vet är att i många valkretsar sker just nu en kontrollräkning (audit) för att se om det finns några oegentligheter. Man har kunnat konstatera att många "döda" röstat dvs personer på röstkorten är avlidna och röstkorten har lämnats in av någon annan. Personen på röstkortet har flyttat/skrivit sig i annan delstat men ändå röstat i sin gamla delstat.
          Vid scanningen av valsedlar har videor konstaterat att flera valsedelbuntar scannats flera gånger. De valsedlar som skickas ut är alltid vikta för att gå in i kuvertet. Vid kontrollen har det visat sig att många valsedlar är ovikta, var kommer de ifrån?

          Mjukvaran från företaget Dominion har en känd "feature" att kunna "väga" kandidater, dvs en röst på kandidat A får vikten 1,2 medan en röst på kandidat B får vikten 0,8

          Mjukvaran kan även fjärrstyras via internet. Ca kl 22.00 (någon lokal USA tid på valkvällen) då Trump ledde stannade rösträkningsdatorerna och gjorde en mjukvaruuppdatering. När de kom igång igen ledde Biden.

          Som sagt detta ämne är svårt att diskutera objektivt då vi inte har officiella resultat ännu. Det är bara att avvakta ett par månader så får vi se vad som händer.

          Om det skulle konstateras att det fuskats och att Trump egentligen vann kommer det att leda till en stor oro på börserna då "dessa hatar ovisshet och osäkerhet".

          mvh
          Bertil

          Comment


          • Jo, det återstår väl att se. Så här har det sett ut historiskt vid upp- och nedgångar:
            Attached Files

            Comment


            • Här kommer en årssammanställning på simuleringar av mina strategier. Endast HäppSW får godkänt.




              mvh
              Bertil
              Attached Files
              Last edited by Bertil; 2021-12-17, 22:27.

              Comment


              • Idag gick jag inpå Autostocks hemsida för att kolla redovisningen av olika strategier som alltid funnits där (alltid och alltid i över 10 år iallafall), men jag kunde inte hitta någon redovisning. Har redovisningen försvunnit?
                Undrar
                Bertil

                Comment


                • Vi har uppdaterat en hel del på webben, tex ligger all strategiredovis ning i Excelfilen Portfolio Mixer som det finns länk till på den här sidan: https://autostock.se/nas-access-live-webinar

                  Vi går också igenom hur den fungerar i flera av de inspelade webinaren på samma sida.

                  Comment

                  Working...
                  X