Min ligger kort sen stängning i fredags
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Coda OMX omarbetad och gratis
Collapse
X
-
Vi bröt ma150 14/7 och det är samma dag som Coda iaf enligt min simulering skulle gjort exit. Dock blev det inte så i praktiken(för mig), därav mitt inlägg en bit upp. Sålde av manuellt efter ett tag och återställde värdet i den globala cellen då jag insåg att nåt var fel, inte haft några signaler sen dess. Vi nosar ju på ma200 i en statistisk svag period så kanske därför den varit ovanligt passiv.
Comment
-
Ursprungligen postat av Kristoffer Visa inläggVi bröt ma150 14/7 och det är samma dag som Coda iaf enligt min simulering skulle gjort exit. Dock blev det inte så i praktiken(för mig), därav mitt inlägg en bit upp. Sålde av manuellt efter ett tag och återställde värdet i den globala cellen då jag insåg att nåt var fel, inte haft några signaler sen dess. Vi nosar ju på ma200 i en statistisk svag period så kanske därför den varit ovanligt passiv.
Comment
-
Idag gick min Coda 100% long.
Kan någon förklara detta?
Nu har väl Coda-strategin en annan PA-beräkning än den som finns i AT, men både årskurvan och månadskurvan stupar ju brant nedåt från och med idag i diagrammet och det känns väl inte direkt som rätt läge att gå lång..?
Comment
-
Har du senaste versionen?
Om det är mastermodellen så kan den bara ha innehaven -1,0 och 1. Dvs det går inte att spara 1st. Handlar man manuellt så kan datum för senaste affären och innehavet påverka kommande signal.
Om det är slavmodellen som handlar etp:er ska det fungera och påverkar inte värdet i cellen. Dessutom vet jag inte man får betala courtage på handel under 1000kr. Står i alla fall så hos NN.
Edit: Däremot hände något fel hos mig idag i samband med uppehållet i kursfeeden från NN. Kanske även påverkade kontoinfo. En modell handlar bara då cash(a)=0. Den köpte på sig dubbla innehavet då det redan fanns ett innehav. Kanske cash(d) skulle räddat situationen?Last edited by Henric; 2016-08-03, 17:29.
Comment
Comment