Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Generellt fungerar det, men det är klurigt. Tid/datum för senaste affärer och innehav kan påverka signaler.

Edit: Exit och inga affärer idag. Borde vara en bra dag för manuell synk.
    Last edited by Henric; 2016-05-24, 09:44.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Jaha, nu förstår jag hur du räknat! Exakt, det blir 0,026% per hävstång, dvs. 0,026% för hävstång 1 och 0,052% för hävstång 2, osv. Det är antagligen en bättre jämförelsemetod! Slippage på 0,10% för entry+exit, som jag räknat med, är det rimligt?
      Slippen är svår att uppskatta. Bättre att vara för försiktig än för optimistisk, samtidigt som snabbare modeller inte får straffas för hårt. Detta är något vi får jobba på och i framtiden hitta en bra nivå.

Comment

• Om jag nu byter från Legato skarpt till Fusion, är det något jag behöver göra med min nedladdade historiska data? Hur långt tillbaka behöver jag intradagsdata för OMX-indexet? Och hur långt bak behöver jag EOD-data? Och hur laddar man ner EOD-data (kan man ladda ned EOD-data separat)?

Comment

• Du behöver ca 6 års data totalt, om du tankar intraday kommer även EOD med på köpet. Det behövs inte så mycket intraday så om du har kompletta diagram i dagsupplösning behöver du kanske bara några månader intraday av OMXS30.

Comment

• Jag har inget innehav i Fusion. Stämmer det att den inte har något innehav?

MVH

Håkan

Comment

• Samma här.

Comment

• Henric, vad tror du om detta?

Om man ändrar Fusion original så att man alltid ligger lite i marknaden enligt följande,

Där innehavet blir noll när, signal Fusion Omx index buy köper, så skall innehavet bli tex 0,5 st.
                Där innehavet blir noll när, signal Fusion Omx index sell säljer, så skall blankad bli tex -0,5 st.

Comment

• Kör i helgen.

Comment

• Spännande!

Comment

• Totalresultatet blev något sämre.

Comment

• Det var tråkigt.

Comment

• Hej!

Ser att tidigare skribenter menar att Fusion ligger utanför marknaden för tillfället.. Jag kopplade in min Fusion i helgen (dock på ett demokonto) och jag fick en bear-köp-signal idag:

17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear köp BEAR OMX X3 C(35)" kurs 5.96$

Kan det ta ett tag innan man "kommer i fas" med signalerna eller hur funkar det? Ser ni någon annan anledning till att jag fått signal? Jag kör med senaste uppdateringen av "standard-fusion".

Comment

• Det stämmer som du fått idag, Legato-delen ligger Long för de som kört ett tag men den har inte hunnit signalera om man startade för ett par dagar sedan. Coda gick Shrt idag och därmed tar Legato + Coda ut varandra just nu för Fusion om man kört ett tag. Om man startat precis har Legato inte hunnit signalera ännu och då blir det 50% Shrt eftersom Coda signalerade idag. Gissningsvis kommer Legato att vända position när som helst, men man vet aldrig säkert på förhand.

Comment

• Ah då förstår jag.. Perfekt, tack! Resan har börjat!

Comment

• Idag kl 09.13 gjorde Legato exit. Coda ligger Short sedan tidigare. Innebär detta att Fusion går kort vid börsstängning idag eller går den kort direkt då Legato gjorde exit kl 09.13?
                                Last edited by Christer; 2016-05-31, 10:23.

Comment

Working...
                                X