Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag tog bort dessa när jag skapade filen som jag lade upp. Jag är på resande fot.
    Man får helt enkelt skriva ett script eller med formler kolla upp vilka dessa datum är.

Jag tog direkt från Yahoo. Det kanske bara har closekursen? Drexten har kört SQL mot Yahoo?

Finns det någon anledning till att Nasdaq inte inkluderar öppningskurserna? De är ju ganska slumpartade. Annars går det att kombinera nuvarande öppningskurser med h,l,c från Nasdaq eller skapa med script som hämtar första insamlingen som inte är = gårdagens sista intradag.

Comment

• Rikard, är du säker för jag har olika i båda filerna, enda raden som är samma är
      2016-04-21,1409.49,1409.49,1409.49,1409.49,000,1409.49

Henric: Yes jag laddar in data från Yahoo Finance o OMXS30 o Large Cap till en MySQL DB, samma data som radan ovan.
      Last edited by trexen; 2016-06-21, 12:19.

Comment

• Låter som att vi bör ta kolumnen med våra egna öppningskurser och flytta över till en fil med Nasdaqs officiella High, Low och Close. Därefter importera till master-HIST på servern, radera allt OMXS30 på webbservern, generera nytt från scratch och ladda upp. Därefter ladda ner allt till master-HIST igen och lägga ut för nyinstallationer osv.

Tur man inte sitter sysslolös! Haha

Comment

• Hehe, har man inget o göra så skapar man sig =P

Comment

• Hej, jag labbar med modifierade script för handel med ETPer kopplade till Fusion. Jag har modifierat de fyra entry/exit-scripten samt de fyra antal-scripten. Med anledning av detta så skulle jag behöva dubbelkolla några antaganden, se nedan:

1. Stämmer det att Fusion ändrar positionen på det fiktiva kontot (innehav samt 857) endast i samband med stängning, dvs. ej före 17.20 (12.50 vid halvdag)?

2. Stämmer det att Fusion gör skarpa transaktioner (köp eller sälj av ETP) endast i samband med stängning, dvs. ej före 17.20 (12.50 vid halvdag)?

3. Om jag genomför transaktioner i andra värdepapper på samma konto/ISK som Fusion kör på (t.ex. handel med terminskontrakt) så påverkar det inte Fusion annat än att tillgängligt belopp att handla för ändras (vilket i en lång förlängning skulle kunna trigga en rebalansering av Fusions innehav, >150% eller <70%)?
            Last edited by Christer; 2016-06-21, 13:34.

Comment

• Noterade att ifall det blir en positiv utveckling idag, då står Fusion utanför marknaden. Men, ifall indexet utvecklas negativt, då går Fusion 100% kort idag.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                Hej, jag labbar med modifierade script för handel med ETPer kopplade till Fusion. Jag har modifierat de fyra entry/exit-scripten samt de fyra antal-scripten. Med anledning av detta så skulle jag behöva dubbelkolla några antaganden, se nedan:

1. Stämmer det att Fusion ändrar positionen på det fiktiva kontot (innehav samt 857) endast i samband med stängning, dvs. ej före 17.20 (12.50 vid halvdag)?

Japp, stämmer.

2. Stämmer det att Fusion gör skarpa transaktioner (köp eller sälj av ETP) endast i samband med stängning, dvs. ej före 17.20 (12.50 vid halvdag)?

Japp, stämmer också.

3. Om jag genomför transaktioner i andra värdepapper på samma konto/ISK som Fusion kör på (t.ex. handel med terminskontrakt) så påverkar det inte Fusion annat än att tillgängligt belopp att handla för ändras (vilket i en lång förlängning skulle kunna trigga en rebalansering av Fusions innehav, >150% eller <70%)?
                Värdet på kontot beräknas som Tillgängligt att handla för + plus öppna positioner - belåning. Dvs, om du ändrar andra positioner på kontot så ändras endast depåvärdet om värdet på de öppna positionerna ändras.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  Här är kurser från Yahoo( om de nu är officiella?).

Edit: Tidigare inlägg med data från Nasdaq. Kanske samma för Yahoo. Förutom saknade dagar i AT finns det fler datum i AT som inte finns hos Nasdaq. Särskilt typ 2003.
                  Vid snabb kolla tror jag det vara samma data som dagen innan?
                  Kollade lite närmare och det verkar tyvärr som NasdaqOMX data inte heller är fullständigt, tex har vi en vanlig börsdag med intradaydiagram och allt 080317 som inte finns med i Nasdaq-datat. Får parallellköra och komplettera där det saknas åt båda hållen då. Blir lite jobb, så det kommer efter semestern.

Comment

• För mig gick Fusion 50% kort idag. Men, analysbänken indikerade exit... Har någon annan fått snarlika positioner?

Comment

• Får du fortfarande exit om du simulerar? Jag fick exit igår både live och i simulatorn.

Comment

• Ingen ny position för mig idag. Ligger flat.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Får du fortfarande exit om du simulerar? Jag fick exit igår både live och i simulatorn.

Japp, analysen indikerar exit

Comment

• Fick 50 % short idag.

Comment

• Fick ingen signal idag. Inget innehav.

Comment

• Jag fick Short 50% idag.

Comment

Working...
                                X