Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hm, cellvärdena ligger i fbinet.gv och den påverkas inte av programuppdatering. Ska fundera på om något annat kan få cellen att gå till noll.

Comment

• Fusion ligger fortfarande 100% kort.

Med tanke på alla problem som uppstår i anslutning till uppgraderingen då man har innehav, skall jag avvakta med denna uppgradering till jag inte har några positioner tagna?

Comment

• För att vara säker, ja. Men de flesta verkar inte haft några problem med uppgraderingen alls.

Comment

• Det verkar som att tidsvillkoret blev satt ur spel i samband med att programmet startades efter uppdateringen. Annars skulle inte slavmodellen ha handlat.

Oavsett vad som hände är det kanske säkrast att uppdatera efter kl 17:45. Pausa automatisk handel inför nästa dag om något inte stämmer eller ändra värdena i cellerna.
          Last edited by Henric; 2016-06-08, 19:31.

Comment

• Vill bara påpeka att fusion uppdaterades efter att den gått ur marknaden, men att autotraden uppdaterades i söndags då jag redan låg 50% kort.

Hur kommer jag i synk igen?

Comment

• Ligger 100 % kort i Fusion. Är det korrekt?

Comment

• Nu ser jag emellertid att jag fick ett antal notiser i Autostock-appen om "Fusion OMX Bear sälj BEAR OMX X3 C(35) kurs 6,16". Men inget såldes på mitt Nordnet-konto. Konstigt...

Comment

• Ladda ner senaste versionen av Fusion så rättas ett par buggar i slavmodellerna, dels den ovan där modellen inte kan gå från 100% shrt till 50% shrt, och dels ett annat problem där beräkning av målantal gjordes på Close istället för Sell-kurs.

Ligger man felsynkad rättar det sig själv troligen redan vid nästa signal, men det kan också dröja ännu någon signal.

Comment

• Även jag ligger 100% kort.

Körde nyss analysen som alltjämt indikerar fortsatt 100% kort. Får se hur dagen utvecklas. Slagig börs...

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                      Vill bara påpeka att fusion uppdaterades efter att den gått ur marknaden, men att autotraden uppdaterades i söndags då jag redan låg 50% kort.

Hur kommer jag i synk igen?
                      Samma symtom här. laddade ned nyaste NAT och nyaste Fusion under öppen börs.
                      Resulterade i EXIT istället för 100-short ( låg tidigare 50%-short)

Comment

• Jag har 100% kort just nu men har inte heller kört uppdateringen och har legat rätt från start i Fusion.

Som det gamla talesättet går: "If it ain't broken, why köra NAT uppdateringen"

Comment

• Ingen signal för mig idag. Fortfarande 100% Kort.

Comment

• Mina sålde av allt. Men, enligt analysen skall jag ha legat kvar med 100% kort... Jag har vare sig gjort några uppgraderingar eller ändrat på något annat script...

Varför såldes allt av samtidigt som analysen indikerar 100% kort?

2016-05-23 17:22:01 Köp 1,00 1*339,53 -8,27 -0,62% -8,27 -0,62% 00:00:01 0,00 1*191,69 Fusion OMX index buy
                            2016-06-03 17:22:00 Sälj -1,00 1*345,50 -1,00 Blankad Fusion OMX index sell
                            2016-06-07 17:22:00 Sälj -1,00 1*367,15 -2,00 Blankad 1*191,69 Fusion OMX index sell

Comment

• Simulerar du ned 5 sek animering? En annan detalj, man måste simulera några veckor bakåt för att allt ska stämma.

Last edited by Rikard Autostock; 2016-06-09, 21:14.

Comment

• Japp, simulerade med 5 sec animering med start 31 dec 2014. Fortfarande finns signaler om 100% korta positioner.

Men Rikard, stämmer det att Fusion skall ha gjort exit idag (vilket var mitt fall)?

Comment

Working...
                                X