Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1627.81$

Lång idag för min del.

Comment

• Samma här, 100% Long idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1627.86
      Last edited by Christer; 2018-01-11, 10:07.

Comment

• Samma här.

Comment

• Jag ligger fortfarande neutral. Av någon anledning jag inte riktigt har grepp om så verkar kursuppdateringen varit off på min VPS ett par dagar.

Är ni 50 eller 100% Long?

Comment

• 100% long är jag

Comment

• 100% här med.

Comment

• Fortfarande short.......
                min går åt tvärt vad ni andras gör verkar det som, kanske ska lägga ner Fusion då den dränerar kontot

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                  Fortfarande short.......
                  min går åt tvärt vad ni andras gör verkar det som, kanske ska lägga ner Fusion då den dränerar kontot
                  Börja med att koppla ur skarp handel och studera hur handeln på det fiktiva kontot ser ut. Ladda ned fräsch kurshistorik för OMXS30. Uppdatera Autotrader, Fusion ordermodeller, stäng alla andra script och ordermodeller som kan tänkas ligga och köra i bakgrunden.

Comment

• Om du inte har redan har laddat ner ny data skulle jag först köra en simulering med börja några månader bakåt på existerande data för utesluta eller bekräfta dataproblem. Jämför signalerna med de du fått skarpt. Blir lättare att utesluta andra problem. Tänk på att Fusion kräver ganska lång historik. Tänk även på att det är omx-signalerna som jämförs. Följ Christers råd och tanka ner data för omx med ersätt befintlig data i fall det skulle finnas några luckor intrdag.

Comment

• tack för svar o tips, har tankat ner massa ny data.
                      Kommer nog börja om med en nyinstallation istället, ska testa lite först.

Comment

• Om du inte har bråttom kan du först koppla minifutures till ett testkonto i stället för ett skarpt konto. När det fungerar så byter du till ett skarpt. Tänk på att signalerna kan komma att avvika i början vid nyinstallation eller uppehåll. När du fått samma signal som majoriteten kan du börja jämföra vid positionsbyten.

Comment

• Bytte till att köra ETP Strategy Link för Fusion, men ser nu att den inte köpte skarpt. Den globala variabeln 825 är noll, så jag måste ha missat något steg i uppsättningen. Har uppdaterat till senast versionen av Fusion. Något förslag på vad jag gör fel?

EDIT: Testkonto för Fusion visar 61 OMX, men globala variabeln 825 visar 0.
                          Last edited by magnusb3; 2018-01-12, 06:49.

Comment

• Är StrategyLink anslutet på OMXS30 på samma skarpa konto som du handlar på? ETP ID måste finnas på index på det kontot oxå.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Är StrategyLink anslutet på OMXS30 på samma skarpa konto som du handlar på? ETP ID måste finnas på index på det kontot oxå.

Ja. Har Warthog och TOM anslutet till samma skarpa och de verkar fungera korrekt. Har även slagit på Fusion i Strategylink.
                              Jag har förstått det som att antalet på testkontot ska återspeglas i de globala cellerna?
                              Har korrekt värde i cellen för Warthog tex, men inte för Fusion.

Comment

• Hm, och det är senaste versionen sv Fusion?

Comment

Working...
                                X