Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MTX Pluto

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av henlil Visa inlägg
    Hade även era Pluto en bra dag på jobbet igår? Det startade lite i moll men vände mot slutet av dagen till kraftigt dur
    Samme her.

Comment

Gjorde era MTX Pluto ett köp i LONG idag vid 09:20? Och även LONG igår vid 10:50?
      Vid båda tillfällena hade DAX stigit ganska kraftigt (räknat från starten på dagen) och precis nått sin topp. Att MTX går in och köper precis då känns lite konstigt...

Comment

Ursprungligen postat av henlil Visa inlägg
        Gjorde era MTX Pluto ett köp i LONG idag vid 09:20? Och även LONG igår vid 10:50?
        Vid båda tillfällena hade DAX stigit ganska kraftigt (räknat från starten på dagen) och precis nått sin topp. Att MTX går in och köper precis då känns lite konstigt...
        Presis det samme som jeg har observerad. Det samma tisdag.
        Last edited by Oppirumpadi; 2019-08-22, 12:01.

Comment

Det finns både break out-edgar och mean reversion-edgar i Pluto.

Comment

Mitt resultat för MTX Pluto på skarpa kontot för perioden 1/8-1/9 är: -0,6% (häv 1,5).

Comment

Lite bättre än mitt eget då.

Comment

Hva var resultatet for september?

Comment

Jag fick +2,13% på skarpa kontot från sista aug till sista sep.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Jag fick +2,13% på skarpa kontot från sista aug till sista sep.

Ok, takker.

Comment

Ingen kursdata på B-IDX-DAXI Torsdag den 3 och Ferdag den 4.
                      Torsdag var väl stängdag men Fredag den 4 ritar inte ut någon kurs efter att jag uppdaterar från kursdatabaser någon som har några tips?
                      Fungerar på den andra datorn.
                      Handlade Pluton något i Fredags?

Comment

Du kan prova att starta om programmet och om inte det fungerar komprimera databasen. Om du har laddat ner data kommer nog diagrammet ändå att "refresha" i morgon när börsen öppnar. I simulering gick Pluto i stort sett +/- 0 i Fredags.

Comment

Det var stängt i Tyskland i torsdags. Om du inte kör någon av de nyare progrsmversionerna har inte aktuell kalender laddats ner och då ser torsdagen ut som viljen dag som helst men utan kursdata.

Comment

Gjorde en uppdatering av programvaran och nu fungerar det.

Comment

Ok.
                              Annars bara för info. Om det saknas data för en dag och sedan laddar ner kan hända att diagrammet inte uppdateras förrän nästa dag.

Comment

Hej, hur är det nu med halvdagar? Behöver jag göra något eller hanterar Pluto själv det faktum att eventuella innehav måste stängas senast kl 13.00?

Comment

Working...
                                X