Hej Rikard, du illustrerar på info-sidan om MTX Pluto att "Häv 2 per edge" ger en bättre gain/pain mm. Innebär detta att du sätter testkontot till 2 x kapitalet på det skarpa kontot? Som jag uppfattar det så kan då teoretisk maxposition bli 2 x skarpt kapital x 5 edgar, dvs. 10x exponering. Stämmer detta?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
MTX Pluto
Collapse
X
-
Det vi gör när vi ändrar hävstång är att låta testkontot vara kvar på samma storlek som live-kontot men justera hävstång i varje script. Du kan nå dem via Inställningar > Arbeta med ordermodeller. Välj en Pluto-modell och Redigera så syns triggerscriptet med inställning för hävstång just för den edgen. Sätter man 2 på varje edge får man en teoretisk maximal hävstång på 10 (5 * 2), vilket inte är att rekommendera men vi har ändå tagit med det som en av de simulerade körningarna.
Comment
-
Hej, är det raden "andel_0=add(1,0)" som ska ändras om jag vill ändra till t.ex. 2 per edge? Ytterligare en fråga, kan jag sätta gearing 1,5 per edge eller måste det vara heltal?Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet vi gör när vi ändrar hävstång är att låta testkontot vara kvar på samma storlek som live-kontot men justera hävstång i varje script. Du kan nå dem via Inställningar > Arbeta med ordermodeller. Välj en Pluto-modell och Redigera så syns triggerscriptet med inställning för hävstång just för den edgen. Sätter man 2 på varje edge får man en teoretisk maximal hävstång på 10 (5 * 2), vilket inte är att rekommendera men vi har ändå tagit med det som en av de simulerade körningarna.

Comment
-
-
Så här såg mina affärer ut:
Rickard, du hade inget köp av SHRT kl. 16:15 (och sälj 17:19)?Last edited by henlil; 2019-05-16, 08:59.
Comment
-
Samme her.Ursprungligen postat av henlil Visa inläggMin gick DAX SHRT runt 14:15 idag. Hur ser det ut för er andra?
Comment

Comment