If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Om Nasdaq fortsätter krångla så att man inte kommer ur ev position innan kl 12:50 finns möjlighet att hedga sig genom att köpa motsvarande omvända instrument noterade på NGM. Tex:
Om jag har 200 T SHORT DAX xxx just nu och inte vill ligga exponerad över helgen så kan jag köpa 200 T LONG DAX från annan emittent noterad hos NGM som inte har några störningar idag.
Vad är best practice avseende min installation av Pluto (och andra strategier)? Är det klokt att ladda ned strategin på nytt och ansluta? Dvs. görs det några justeringar i parametrar och i kod?
Inget ändrat i Pluto sedan release. Men det är alltid bra att ladda ner innan anslutning i fall det skulle ha varit några ändringar trots allt. Vi uppdaterar med ev ändringar i månadsbrevet.
Pluto har också fått klimatfilter på samma tema som Galaxy där de månader som visar sämst utveckling konsekvent år efter år blockerats per edge. Edgarna i sig är alltså inte ändrade på något sätt.
Comment