Den kunde ju lätt plockat mer vinst just idag, men kul att edgarna håller ihop!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
MTX Pluto
Collapse
X
-
Hej! Jag tänkte backtesta MTX Pluto i Analysbänken. Jag har glömt bort hur man gör. Jag arbetar på en extra dator (ej i "produktion") för säkerhets skull. Jag har uppdaterat DAX-historik samt laddat ned MTX Pluto. Skapat ett testkonto på 100.000 kr. Anslutit 5 long + 5 short Pluto-ordermodeller samt anslutit NAS MTX konfig samt NAS MTX Long entry samt NAS MTX Shrt entry. Hur gör jag i Analysbänken? Jag måste ha gjort något fel eftersom jag får 0 transaktioner. Hur gör jag?
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggHej! Jag tänkte backtesta MTX Pluto i Analysbänken. Jag har glömt bort hur man gör. Jag arbetar på en extra dator (ej i "produktion") för säkerhets skull. Jag har uppdaterat DAX-historik samt laddat ned MTX Pluto. Skapat ett testkonto på 100.000 kr. Anslutit 5 long + 5 short Pluto-ordermodeller samt anslutit NAS MTX konfig samt NAS MTX Long entry samt NAS MTX Shrt entry. Hur gör jag i Analysbänken? Jag måste ha gjort något fel eftersom jag får 0 transaktioner. Hur gör jag?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggAlla modellerna utom Short entry ska ligga på köpsidan. Short entry på säljsidan. Kolla så att testkontot är på minst 15000 kr, annars blir positionsstorleken mindre än 1.
Comment
-
Ursprungligen postat av Coola_Ola Visa inläggHej
skulle det gå att använda dax terminen istället?
Comment
-
Min Pluto handlade inte på det skarpa kontot idag kl. 10.00.
Tror att antalet inte stämmer.
Kollade lokala ordertransaktioner och det ser ut att den ville köpa på tok för mycket.
Pluton handla väl max 5 positioner och min brukar köpa i steg om 9 st men ville nu köpa 81 st
Vad är det som kan ha gått fel?
Comment
Comment