Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Smart Beta Portfolio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Absolut, det är tillagt nu om du uppdaterar ETP Link.

Comment

Jag håller precis på och simulerar Smart Beta och kör inte skarpt. Jag blev förvånad när du skrev att Silver handlade runt kl 22. I simuleringar sker all handel runt kl 17. Exitvillkoret innehåller date() och signal borde inte kunna komma kl 22. Även om date() skulle tillämpas på tiden för USA-marknaderna skulle signal inte kunna komma kl 22 svensk tid. Lägger till PerG's inlägg som han säkert vill ha svar på.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Jag håller precis på och simulerar Smart Beta och kör inte skarpt. Jag blev förvånad när du skrev att Silver handlade runt kl 22. I simuleringar sker all handel runt kl 17. Exitvillkoret innehåller date() och signal borde inte kunna komma kl 22. Även om date() skulle tillämpas på tiden för USA-marknaderna skulle signal inte kunna komma kl 22 svensk tid.
        Var lite triggerhappy och skrev i fel tråd då det var Global Breaker som gjorde exit strax innan usa-stängning vid 22., inte smart beta.

Smart beta håller fortfarande kvar sin Silver-position.
        Last edited by PerG; 2019-08-27, 11:34.

Comment

Förklarar saken. Låter ändå lite osäkert då signal genereras kl 22 och handel med minifuture nästa dag utan att det sker i simuleringen. Påverkar inte mig på något sätt.

Comment

Exit på USDSEK idag med hyfsad vinst.

Comment

Finfina grejer - klirr i kassan

Comment

Procent vinst på använt kapital?
                Undrar
                Bertil

Comment

Blev +2,6% på underliggande.

Comment

Smart Beta uppdaterad för att hantera förlängda handelstider. Det blir exaktare simulering också, så har passat på att justera tider samt RSI-gräns för exit till 96.

Comment

Visade sig att det trots allt blir bättre att släppa signalerna vid runt kl 17 oavsett tillgång, så vi har gjort det ställbart nu. Exit vid RSI2 > 97 är tillbaka då eftersom DD minskar med tid runt kl 17.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                        Vi använder D-BRENT-1 med reservation för perioder när data saknas. Ska se om vi kan köpa in intraday-data för den.

Jag har försökt att simulera. Det skulle vara intressant att få med rörelsen i olja den senaste månaden. Så fort jag använder "D-BRENT-1" börjar simulatorn snurra. Med det menar jag att den kommer till ca 99%. Sedan går den tillbaka något och det hela börjar om igen.

Comment

Prova att sätta slutdatum till "igår". Har också märkt att den kan fastna på innevarande dag.

Comment

Ok, fungerar. Kanske något med tid/datum under pågående dagsstapel. Jag vet att tex villkor för stängning kan ske löpande efter hand som data flyter in.

Intressant att den missade break-out i olja, men hittills bra.

Comment

Fint, jo den testar ju inte själva break outen, men med lite tur kunde den haft position innan. Tror att den fallande trenden i oljan strax innan satte stopp för entry. ADX var helt enkelt för dåligt.

Comment

Förstår. Tittade bara grovt på nerstället och medelvärde efter break-outen.

Comment

Working...
                                X