Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Spinnande" ordermodell!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Jag har en fishnet-bild på ericb i fb - hur hittar man baslinjen på ericb? (har ej jobbat så mycket med fishnet tidigare).
    Attached Files

Comment

Baslinjen är den linjen som sammanfaller med det blå fältets översta kant. (Eller understa om kursen ligger på ovansidan.)

Comment

Vad är fel???

Varför envisas modellen att köpa då utförsbacken är ganska tydlig och även när den flaggar sälj, vad är fel.
        Attached Files

Comment

Det ser lite konstigt ut efter kl 16:29, då det postas order oftare än var 15:e minut. Är du säker på att du inte har en massa gamla aktiva order kvar?
          Det ska spinna vare kvart, inte oftare.
          Och enligt de gröna signalerna så är ju modellen i marknaden under uppgången, när de gröna strecken försvinner går den ur, precis som den ska.

Comment

Hej.
            Att det är många i snabb följd beror väl på "Dymmyn" men modellen ville ju fortfarande köpa kl.
            15.14
            15.44
            16.14
            16.44
            16.59

Kl 17.16 går jag ju ur manuellt, hela tiden har jag legat korrt med 5 kontr.

Jag har alltså haft bekräfta order hela dan.
            Varför vill den köpa 5 kont. ?

Tidigare i dag la den order på 8 kont när jag var korrt med 5 , var det för att jag hade 3 i ordermodellen och den ville nolla?

Comment

Det stämmer med antalet 8, om du hade 3 för lite på depån och modellen ville nolla. Kan vara samma med 5 i köporder, det beror vad som fanns på depån just då. Om det var noll där så verkar det ju konstigt att den vill gå lång. Enligt de gröna strecken, som ju kommer från samma script så ville den stå utanför. Sikta på noll i depån alltså. Om det fanns 5 kontrakt minus på depån så förklarar det allt, då vill modellenköpa 5 för att komma på noll.

Comment

Ja det är så som du säger.

När den ville köpa 8 var jag minus 5 och den ville alltså gå lång.

Sedan hade det blivit noll om den fått göra som den ville.

Det är roligt när någon kan förklara vad som händer, det ökar ju förståelsen för det hela.

Som tur var så styrde jag själv och det blev en liten vinst på ett par lappar.

Jag kommer nog inte att gå in i någon automatisk handel eftersom jag inte har en aning om hur man konstruerar skript och det är ju som att köra bil blind eller hur?

Comment

Det är sant, men det går ju att lära sig! Bestäm först vilka kriterier som ska vara uppfyllda för att du tex ska gå lång, skriv ner det på papper, sen får man försöka få ett script att göra samma sak.
                  Jag hjälper gärna till! Tycker det vore kul om fler ville konstruera script, så kan vi utbyta ideer och tankar.

Den här spinnande modellen funkar enligt följande:

När gröna streck syns då strävar modellen att fylla depån till det antal kontrakt man satt i köpscriptet.

När de gröna strecken upphör vill säljscriptet sälja så många kontrakt att man hamnar på noll.

Vid röda streck säljs det antal man satt i säljscriptet.

Och när de upphär, köps rätt antal tillbaks så att man hamnar på noll.

Om man är där och "fuskar" själv märker ju antalsscripen detta och försöker kompensera!

Detta för att ev fel vid orderläggning etc ska rätta sig själv så fort som möjligt.

Det har ju hänt att Internet lägger ner precis idet ögonblick en order postas etc.

Därför skrevs antalsscripten så att de "kollar sig själv". Tack till Torsten!

Comment

Ja allt går ju att lära sig men jag tillbringar redan allt för mycket tid framför datorn.

Den största anledningen till att jag köpte AT var att jag trodde att den skulle sköta bevakningen åt mig men detta fungerar enl. min mening inte så bra och anledningen till detta är ju att jag inte behärskar att ge rätt parametrar.

En parameter som jag gärna skulle vilja ha i "Spinning" är genomslag i Bollinger det verkar som det nästan alltid ger ändrad riktning på detta.

Jag tror att du är på rätt spår med din spinnande modell men att det behövs lite snabbare vändning för att det skall ge jämna pengar

Comment

Efter en del testande och förlustaffärer på script omx version 2 + version 3 lämnade jag dessa och gick över till omx version 1 som
                      fungerar bättre på ericb. Scripten rullar nu en gång i minuten och
                      hänger med svängarna otroligt snabbt, kanske för snabbt, men
                      det fungerar.

Idag har det blivit hittills åtta avslut fram till kl.11 och jag står nu på plus minus noll inkluderat courtage. Idag har det bara skett blankningar (de dagar eric b rör sig mer borde det gå bättre). Stochastic verkar fungera bättre än 50 perioders medelvärde på ericb i version 2.

Enda kruxet blir väl redovisningen av alla avsluten per dag till skattemyndigheten.

Comment

Roligt om du hittar ett tempo som du tycker är lagom!
                        Men som sagt, kör man för snabbt blir det mycket courtagekostnad.
                        Och jobbig deklaration.

Men jag håller på att fundera på hur vi ska kunna förbättra modellen.

Rikard

Comment

Rikard, skulle du kunna komplettera omx verison 1 med kontroll av depån så att bara jämna orderposter kan handlas (som du gjorde i version 3). Detta ifall något går snett och man ej har saldo på depån för att kunna handla antalet i köp/eller sälj-scriptet. Tack.

Nästa steg blir väl att sätta in sig i komplexiteten i alla script som finns och skriva egna.

Comment

Hej Jorgeng.

Hur ändrar du tiden i Triggerskriptet?

Det pratas om version 1,2 och 3, jag har bara sett ver. 1 och 2 , har jag missat något

ali

Comment

Hej jorgeng!
                              Det är bara att ändra i översta raden så att det blir likadant som i version 3. Det är ju den raden som bestämmer hur många som ska handlas.

Ali, tidigare i den här tråden lade jag ut en version 3 som alltid handlar max antal jämna poster kassan tillåter.

Det är nog dags att starta en andra tråd jämnt denna, tycker det börjar bli långt!
                              Tänkte skriva en förklaring lite mer i detalj hur det hela funkar, så kanske fler kan ge sig in i scripten och ändra själva.

Hela iden med den här tråden var att se vad alla tyckte om själva grejen att spinna runt en ordermodell, istlället för att vänta på tillfällen att handla som kanske inte dyker upp på flera dagar.

Nuvarande modell är bara en enkel historia för att visa hur spinn-tekniken var tänkt. Jag gör inga anspråk på att den tjänar en massa stålar i ur och skur. För det behövs nog lite mer logik bakom.
                              Fast jag blev förvånad när jag såg hur bra det funkar bitvis!

Nästa steg blir att utveckla till en lite vassare modell, troligen med rotation endast när man står utanför marknaden.

Comment

Hej Rikard.

Jaså det var vers. 3, ok.

Jag tror att din modell är en alldeles strålande idé och är lessen att jag inte kan bidra med något konstruktivt till den.

Det är väl inte tanken att göra de stora klippen utan ligga på + mer än - så är det ok.

Hur ändrar man tiden i triggerscriptet?

ali

Comment

Working...
                                X