Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Odepth(b,v,0) ger översta orderdjupets antal på köpsidan.
    Odepth(s,v,0) ger motsvarande för säljsidan.

Det går alltså att kontrollera hur mycket volym som är utställd överst. Är det minst 2000 andelar är det ju sannolikt Nordnet. Kollar man även att spreaden är mindre än 0.5 punkter borde det vara helt failsafe.

PS. Det låter precis som att du tittar i börslistan när du kollar priserna, inte i orderdialogen?
    Jag ser skillnad på orderdialog och listor
    Attached Files

Comment

• Jag har spelat in några minuter med MINI L OMX 9 i orderboken. Man ser hur kursen blinkar till i början av klippet, samt några gånger ca 47-53 sek in bla, men det är fråga om tiondelar av sek, inte sekunder eller minuter.

http://www.autostock.se/download/nn_feed2.mp4

Comment

• Jag får hålla med Jimmy att kursen är borta alltifrån någon sekund till flera minuter, så korta avbrott som Rikards film visar har inte jag sett.
        På bilden överensstämmer bottennoteringen på det gröna med när Nordea inte ställer kurser, botten visar någon som fiskar med 230 st på 108.07 kr. Det antalet står då hela tiden Nordea inte ställer pris i orderdjupet rad 1
        Attached Files
        Last edited by mikola; 2017-05-29, 14:43.

Comment

• Återigen, diagrammen och börslistorna visar inte hela sanningen pga differentialmatningen. Det är endast orderdjupet som gäller. Jag skulle väldigt gärna vilja se om någon får kursbortfall längre än 1 sek i orderdjupet i orderdialogen. Det har vi inte sett vid något tillfälle, så det vore ytterst värdefullt att veta ifall det händer hos någon annan.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Återigen, diagrammen och börslistorna visar inte hela sanningen pga differentialmatningen. Det är endast orderdjupet som gäller. Jag skulle väldigt gärna vilja se om någon får kursbortfall längre än 1 sek i orderdjupet i orderdialogen. Det har vi inte sett vid något tillfälle, så det vore ytterst värdefullt att veta ifall det händer hos någon annan.
            1. Hej, (när) kommer vi att se "rätt" i diagrammen på NN:s produkter, som vi gjorde med CBK:s instrument?

2. Påverkas en trailing stop lagd manuellt av detta fenomen/problem på tex en Nordea turbo? Eller tar den tillfälliga fixen på ETP-link även hand om detta?

/Tim

Comment

• 1. Förhoppningsvis hittas problemet snart
              2. Själva trailing-delen påverkas inte, men däremot kan den "tjuvlösa" om den är ansluten direkt på minifuturen. Det är i så fall bättre att koppla stoppen på underliggande och använda ETP Link för att sälja minin.

Comment

• Hej,

EDIT: nu har jag tittat på Rikards film, så som priset beter sig där har jag aldrig sett i order dialogen, dvs att den flippar mindre än 1 sekund.

Förslag på verktyg att spela in med?
                Min trading dator är ren från annat än Windows.

Några fler som har samma problem i order dialogen och som iakttagit att priset försvinner i sekunder och längre efter en stund eller direkt?

Man behöver kunna urskilja på volym och beteende vilka priser som är från Nordea och de falska för det finns de som bygger algos för att lura algos helt uppenbart.
                Jimmy
                Last edited by jimmy; 2017-05-29, 22:15.

Comment

• Tänkte bara flika in med en fråga - när är tanken att minis skall komma för aktier som underliggande?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                    Tänkte bara flika in med en fråga - när är tanken att minis skall komma för aktier som underliggande?
                    Hej,

Idag rullade vi ut första batchen på single stocks. Alla instrument är uppdaterade på Nordnet Markets. Se länk: https://goo.gl/2fqBrV

Vh,
                    Pierre

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Kommer ni att införa samma "Best price match" som NDX har. Då får man det pris man begärt oavsett eventuella problem.
                      Det ska inte bara gå att handla, man ska veta att man får det pris man begärt.

http://www.ngm.se/realtidskurser-ndx/
                      Hej,

Det är en fråga till marknadsplatserna. Men vi står bakom det och Nasdaq planerar att införa det under sensommaren/hösten mig veterligen!

Comment

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
                        Hej,

Idag rullade vi ut första batchen på single stocks. Alla instrument är uppdaterade på Nordnet Markets. Se länk: https://goo.gl/2fqBrV

Vh,
                        Pierre
                        Gött mos :-) Tack så mycket!

Comment

• Nya minifuture-listan utlagd i centralkonfiggen. Den dyker upp imorgon under Hjälp > Nordnet Markets. Man kan forcera nedladdningen genom att starta om AT, vänta 5 min, starta om igen.

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                            Hej Pierre,
                            Räknade - Om man räknar på spread för att nå samma kostnad att vända en cert position på X5 hävstång som för mini, så ser det ut att ligga på ca 0,10 i spread. Som nu är det 4.29 ggr dyrare då spreaden när jag tittar är 0,45.

Kan ni justera det?
                            Pierre,

Någon återkoppling angående spread på certs, kan vi få samma kostnad på certs som för minis?

Comment

• Vill bara säga att det ser likadant ut för mig som det gör för jimmy ang. orderdialogen och priser som försvinner... mycket skumt... Som någon skrev så kan man däremot hoppa mellan två instrument så ser man priset igen. Varför det är så bara i Nordnets papper kan man bara spekulera i...

Comment

• Ursprungligen postat av swedtraders Visa inlägg
                                Vill bara säga att det ser likadant ut för mig som det gör för jimmy ang. orderdialogen och priser som försvinner... mycket skumt... Som någon skrev så kan man däremot hoppa mellan två instrument så ser man priset igen. Varför det är så bara i Nordnets papper kan man bara spekulera i...
                                Lyckades få till en kort video där man ser att det pendlar mellan köp och säljsidan under ca 2 minuter.

EDIT2: laddat upp .mp4 zippad, så kan den som vill ladda ned, unzippa och titta.
                                Attached Files
                                Last edited by jimmy; 2017-05-30, 17:22.

Comment

Working...
                                X