Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet Visa inlägg
    Hej,

Imorgon den 26 oktober listar vi 50 st. Unlimited Turbos på Nasdaq Stockholm, 25 st. long och 25 st. short. Vi kommer att börja med OMXS30 som underliggande och fortsätter med DAX på fredag den 27 oktober. Nästa vecka är ambitionen att rulla ut på vissa single stocks.

Vänligen,
    Pierre
    Underbart! :-) Kul!

Comment

• Nu ligger ett gäng nya turbos ute i konfiggen, för att den ska laddas ner kan man antingen vänta till imorgon eller göra enligt följande:

1. Starta om AT, vänta minst 5 min
      2. Starta om igen - nu ska Hjälp > Nordnet Markets > Nordnet turbos index
      finnas som alternativ.

Comment

• Vad er største skilnaden på Turbo og Mini?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
          Vad er største skilnaden på Turbo og Mini?
          Finansieringsnivån och knock-out-nivån ligger på samma nivå. Det gör att du kan få mer hävstång för en mindre peng och även att knockouten ligger längre bort än en mini för samma pris. Nackdelen är att om du blir knockad så blir du av med hela insatsen.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Finansieringsnivån och knock-out-nivån ligger på samma nivå. Det gör att du kan få mer hävstång för en mindre peng och även att knockouten ligger längre bort än en mini för samma pris. Nackdelen är att om du blir knockad så blir du av med hela insatsen.
            Betyder det att man bör välja en något dyrare unlimited turbo än mini för att minska risken att bli nockad och tappa hela insatsen? Isf borde det väl i långa loppet gå på ett ut och bli samma hävstång och finansieringskostnad?

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
              Betyder det att man bör välja en något dyrare unlimited turbo än mini för att minska risken att bli nockad och tappa hela insatsen? Isf borde det väl i långa loppet gå på ett ut och bli samma hävstång och finansieringskostnad?
              Nej tvärtom. Eftersom finansieringsnivån och knocken ligger på samma nivå så får du ett längre avstånd till knockout för en billigare peng per enhet. Vanliga minis har ju en mariginal mellan knockout och finansieringsnivå.

Alltså så kan du få samma exponering för en billigare peng. Jag tycker att UT är bättre så länge man håller sig på ett rimligt avstånd från knockout. Med UT istället för minis så kan du komma ännu längre bort från knockout för samma pris.

Comment

• Emittenten tar inte på sig större risk utan att ta betalt. UT har lite högre kostnader. Givet samma risk och att hävstången inte är för hög är nog en vanlig mini att föredra. Kör man tex hävstång x3 så kommer minif. ändå inte bli knockad.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  Emittenten tar inte på sig större risk utan att ta betalt. UT har lite högre kostnader. Givet samma risk och att hävstången inte är för hög är nog en vanlig mini att föredra. Kör man tex hävstång x3 så kommer minif. ändå inte bli knockad.
                  Givetvis är det så. Ja, emittenten tar ju lite extra betalt för att finansieringsnivån och knocken ligger på samma nivå. Jag tycker att oavsett hävstång så föredrar jag UT, just av den anledningen att mindre kapital binds mot samma exponering jämfört med vanliga minis. Desto viktigare är det ju att se till så att sannolikheten för att knockas minimeras så mycket som möjligt. Nu pratar jag bara om kortsiktig handel.

Comment

• Finansieringskostnaden som beror på hävstången gör att man inte tjänar på mindre kapitalbindning.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      Finansieringskostnaden som beror på hävstången gör att man inte tjänar på mindre kapitalbindning.
                      Jo räntekostnaden ökar ju.

Comment

• Försöker få in fler DAX-minis via -> hjälp/Nordnet Markets/Nordnet_minufutures_index - men trots ett par omstarter av programmet ser jag inte fler minis än tidigare. Vad gör jag för fel?
                        Last edited by swedtraders; 2017-10-30, 14:49.

Comment

• Vi har inte lagt till DAX-minis senaste veckorna, kommer med i nästa uppdatering. Tillsvidare går det fint att lägga upp via sökning på kortnamn.

Comment

• Det är alltid bökigt att lägga till manuellt... men okej då vet jag varför det inte lirar. Nästa uppdatering, när kommer den?

Comment

• Sådär, har lagt upp de nya DAX som inte fanns i vår Classic-lista.

Comment

• Wow vilken service! Man tackar! Om karma existerar så kommer du att må bra och leva i tusen år!

Comment

Working...
                                X