Ursprungligen postat av Pierre_Nordnet
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet Markets
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggVad er største skilnaden på Turbo og Mini?
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggFinansieringsnivån och knock-out-nivån ligger på samma nivå. Det gör att du kan få mer hävstång för en mindre peng och även att knockouten ligger längre bort än en mini för samma pris. Nackdelen är att om du blir knockad så blir du av med hela insatsen.
Comment
-
Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggBetyder det att man bör välja en något dyrare unlimited turbo än mini för att minska risken att bli nockad och tappa hela insatsen? Isf borde det väl i långa loppet gå på ett ut och bli samma hävstång och finansieringskostnad?
Alltså så kan du få samma exponering för en billigare peng. Jag tycker att UT är bättre så länge man håller sig på ett rimligt avstånd från knockout. Med UT istället för minis så kan du komma ännu längre bort från knockout för samma pris.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggEmittenten tar inte på sig större risk utan att ta betalt. UT har lite högre kostnader. Givet samma risk och att hävstången inte är för hög är nog en vanlig mini att föredra. Kör man tex hävstång x3 så kommer minif. ändå inte bli knockad.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggFinansieringskostnaden som beror på hävstången gör att man inte tjänar på mindre kapitalbindning.
Comment
-
Försöker få in fler DAX-minis via -> hjälp/Nordnet Markets/Nordnet_minufutures_index - men trots ett par omstarter av programmet ser jag inte fler minis än tidigare. Vad gör jag för fel?Last edited by swedtraders; 2017-10-30, 14:49.
Comment
Comment