Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Guld001 Visa inlägg
    Hej Rikard!
    1-Configura flytande stopp loss Mini!!
    Jag har installerat den. men efter jag väljer Stopp loss mini lång och klickar på ok. Det kommer inte upp stopp loss kurvan på dags eller intradags diagram? Jag har försökt fixa det på AZN aktie på demo konto. ?????
    2-Target stop loss
    Som jag har förstått är det på redan köpta positioner. Om modellen är kopplat och linjer kvar på diagram efter man har sålt position p.g.a mål är stoppen inträffar, hur fungerar target eller stopp loss linjer? Jag menar om man har ingen position kvar vad kommer att hända med de linjer som står på diagrammet? Dessutom om man köper igen samma instrument hur fungerar linjer? man måste trycka på hemknappen igen för att aktivera order modellen?

Hej!

1. För att stoplosskurvan ska synas måste man ha följande två villkor uppfyllda:
    a. Innehav måste finnas i instrumentet
    b. Scriptet måste vara kopplat till det konto där innehavet finns.

Man kan kolla vilket konto det ligger på via klick ENTER på diagrammet och välja fliken Anslutna ordermodeller och script. Om det är fel konto, koppla loss scriptet och byt konto i menyraden, anslut scriptet igen.

2. Det stämmer, men det går att lägga nivåerna Target och Stoploss redan innan köp. Så länge kursen är mellan nivåerna är innehavet kvar, men när man hamnar över Target eller under Stoploss säljs positionen. Efter sälj händer inget tills man har nytt innehav, då börjar nivåerna gälla igen.

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
    Hej, jag får ett meddelande varje gång jag startar upp (men även under tiden det går) Fusion: An error occured while attempting to show the application. The error is (0). Jag klickar bort men det kommer nya hela tiden. Men programmet fungerar. Vad kan det vara?
    En annan fråga: om jag har ett kortare stopp på datorn eller i min Internetuppkoppling under en börsdag, behöver jag göra något då eller uppdateras kuserna för, i mitt/Fusions fall Stockholm index när avbrottet upphör och datorn/internetuppkopplingen fungerar igen.
    En sista fråga: När jag kör Fusion och kopplar den till Commerzbank bull och bear x 3, så behöver jag väl inte uppdatera dessa instrument via "Underhåll kursdatabaser" utan det räcker väl att jag uppdaterar Index Stockholm?
    Hälsn Per Nilsson
    Ok, det meddelandet får man om man har flera processer igång samtidigt. Det ska bara finnas två, en huvudprocess och en bakgrundsprocess i Aktivitetshanteraren. Klicka Ctrl + Alt + Delete och starta Aktivitetshanteraren och kolla hur många autostocktrader.exe det finns. Stäng alla och starta om programmet igen. Det tar några sekunder innan något händer, så det är lätt hänt att man klickar igen.

Om du ändå får fler processer efter ett tag, kolla så att autostocktrader.exe är tillagt som tillåtet objekt i virusprogram och brandvägg. Speciellt tredjeparts virusprogram är "kinkiga", Norton, McAfee osv. Vi rekommenderar att man avinstallerar dessa och kör endast med Defender, så får man snabbare dator och slipper problem.

Om du får kursavbrott kortare tid på dagen behöver du inte göra något. Det viktiga är sista minutrarna innan stängning. Behöver du komplettera kurser kan det göras först efter kl 18:10 och då är det endast OMXS30 du behöver ladda. Det görs ingen analys på ETPerna.

Comment

• Hej! Tack för tidigare svar. Det kommer några till.
      1- Hur funkar olika stopp loss i AT. Är de guaranterad även om instrument öppnar med gap under stopp loss nivån nästa dagen?
      2- Om man har associerat en diagram t.ex OMXS29 med någon Bull certifikat. Går det associera Bear samtidigt med samma diagram? Om ja, Hur fungerar order läggning och stopp loss. Jag menar reversal strategi på samma diagram och associerade instrument på bägge håll lång å kort? Vart hittar jag information på manual på detta?
      Tack i förhand!!!

Comment

• Inga stoppar kan garanteras. De skickar order när scripten detekterar att villkoren är logiskt True. Avslut sker till marknadspris så om en aktie öppnad med ett gap finns inget som jan trolla fram ett bättre pris tyvärr.

Det går bara att associera ett instrument åt gången till en lista, men du kan ha flera listor samtidigt i arbetsutan osv. Jag skulle tro att ETP Link är smidigaste verktyget att associera både bull och bear till samma aktie:

http://www.autostock.se/strategier/autotrader/etp-link

Comment

• Hej!
          1-ETP Link har fungerat utmärkt på aktie. Jag har försökt på Index diagram men har inte fungerat för att hur lägger man order på Index diagram utan insats. På order dialogen man kan inte välja antal eller summa på index. På manual har jag inte hittat?
          2- På trend multi associera diagram har fungerat på Indexet men bara på Long sidan. Om man vill välja minishort finns inte någon Trend entry short multi eller Trend exit short multi. Som har jag förståt går inte associera short på Trend multi?
          Kort sagt vill jag kopla long och short på aktie diagramet. Vad man i.s.f bäst väljer att lösa detta?

Comment

• Det stämmer, för index handlar man antal "indexandelar" på det virtuella kontot (när man handlar manuellt). 1 index motsvarar 1 minifuture. Kör du ETP Link behöver du inte Trend Multi, det räcker med "vanliga" Trend Entry/Exit Long/Shrt. Dessa fungerar på index också.

Comment

• Hej,
              Ang. Autostocks mobilapp: jag tänker att det hade varit bra om datum fanns med i raden för vad Fusion köpt eller sålt. Detta eftersom många affärer ligger i appen och jag inte vet vilken som är dagens eller inte.

Comment

• Jo, det är en bra poäng, kör du iPhone eller Android-versionen?

Comment

• Hejsan!
                  Jag hade provat med olika stopp loss t.ex sälje efter 3 dagar, sälje efter 5 dagar, sälje efter 5 dagar eller vinst. psar exit på DEMO konto. Jag hade lagt en stopp loss stratgy på en instument. Då blev det 4 sälje order på 4 olika aktier. Jag köpte alla på 22/6. bara PSAR har fungerat och de andra fortfarande ligger kvar. Min dator var stängt nästan alla dagar efter 22/6. Är det så att AT måste vara igång att stopp loss funka eller det är p.g.a stora gap på 27/6 (Brexit)?
                  häls

Comment

• Ja datorn måste vara igång, programmet samlar in kurser och skickar order så det fungerar inte när det är avstängt.

Comment

• Hej!
                      tack då vet jag hur fungerar olika sälj/ stopp loss strategier. VPS är bra lösning på det?
                      Jag hade frågat tidigare om OMXS30 koppling med minilong Och short då fick jag råd att för index handlar man antal "indexandelar" på det virtuella kontot (när man handlar manuellt). 1 index motsvarar 1 minifuture. Kör du ETP Link behöver du inte Trend Multi. Jag har forsökt igen riktigt nogga med ETP linken. Det har fungerat på aktie men inte på Index.
                      När jag väljer antal andelar t.ex köp/sälj 50 sty OMXS30 order går på ETP1 men när jag går på ETP2 och kollar upp att hur det ser ut på kopplat på minilång/minishort (I detta fall Long BNP168 /minilshort BNP181)det går ingen köp/sälj. jag har kollat flera gången att kopplingen på script och order modeller men allt verkar stämmer som jag ser på You tube klipp och dessutom fungerar på Aktie(t.ex ABB). Vad är som jag missar eller fel? tack

Comment

• Det finns många sätt.
                        Intel NUC mini dator som inte drar något i el är en jätte bra lösning om du har bra och stabil fiber anslutning till internet som kan stå på 24/7 och Windows 10.
                        Eller skaffar du dig en VPS någonstans, finns massa leverantörer eller på GleeSys som Autostock samarbetar med.

Comment

• Ursprungligen postat av Guld001 Visa inlägg
                          Hej!
                          tack då vet jag hur fungerar olika sälj/ stopp loss strategier. VPS är bra lösning på det?
                          Jag hade frågat tidigare om OMXS30 koppling med minilong Och short då fick jag råd att för index handlar man antal "indexandelar" på det virtuella kontot (när man handlar manuellt). 1 index motsvarar 1 minifuture. Kör du ETP Link behöver du inte Trend Multi. Jag har forsökt igen riktigt nogga med ETP linken. Det har fungerat på aktie men inte på Index.
                          När jag väljer antal andelar t.ex köp/sälj 50 sty OMXS30 order går på ETP1 men när jag går på ETP2 och kollar upp att hur det ser ut på kopplat på minilång/minishort (I detta fall Long BNP168 /minilshort BNP181)det går ingen köp/sälj. jag har kollat flera gången att kopplingen på script och order modeller men allt verkar stämmer som jag ser på You tube klipp och dessutom fungerar på Aktie(t.ex ABB). Vad är som jag missar eller fel? tack
                          Svårt att säga utan att se installationen, men kan det vara så att du använt samma ID för ett annat instrument redan som du använder på OMXS30?

Det är egentligen ingen skillnad att handla OMXS30 eller ABB på testkonto. Prova att byta till ett nytt ID för ETP Link på OMXS30 (och på den kopplade minifuturen).

Comment

• Hej!
                            Nu funkar det ETP link på Demo konto ETP1 och ETP2.även på Index . Jag ska prova den med skarp konto.
                            Fråga! Jag har gjort tråkigt med Predictive average script från script databasen. Jag har rederat(deleted) den från lista. Hur får jag tillbaka och installera den?

Comment

• Hej, här är scriptet så att du kan lägga upp det igen:

{ PA year 150524 }
                              $par1:=0
                              steg=sub(128,mx(mn($par1,128),1))

år2=aref(c,126)
                              år3=aref(c,mx(375,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),547)),400))))
                              år4=aref(c,mx(625,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),912)),650))))
                              år5=aref(c,mx(875,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),1277)),900))))
                              år6=aref(c,mx(1125,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),1643)),1150))))
                              år7=aref(c,mx(1375,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),2008)),1400))))
                              år8=aref(c,mx(1625,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),2373)),1650))))
                              år9=aref(c,mx(1875,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),2738)),1900))))
                              år10=aref(c,mx(2125,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),3104)),2150))))
                              år11=aref(c,mx(2375,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),3469)),2400))))
                              år12=aref(c,mx(2625,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),3834)),2650))))
                              år13=aref(c,mx(2875,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),4199)),2900))))
                              år14=aref(c,mx(3125,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),4565)),3150))))
                              år15=aref(c,mx(3375,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),4930)),3400))))
                              år16=aref(c,mx(3625,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),5295)),3650))))
                              år17=aref(c,mx(3875,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),5660)),3900))))
                              år18=aref(c,mx(4125,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),6026)),4150))))
                              år19=aref(c,mx(4375,const(hhvbars(lt(d,sub(const(d),6391)),4400))))
                              mv12a=add(år2,add(år3,add(år4,add(år5,add(år6,add(år7,add(år8,add(år9,add(år10,år11)))))))))
                              mv12b=add(år12,år13)
                              mv18a=add(add(mv12a,mv12b),add(år14,add(år15,add(år16,add(år17,add(år18,år19))))))
                              index=eqv(hhv(v,10),0)
                              mv12nu=aref(div(add(mv12a,mv12b),12),127)
                              mv12pred=aref(div(add(mv12a,mv12b),12),steg:129)
                              mv18nu=aref(div(mv18a,18),127)
                              mv18pred=aref(div(mv18a,18),steg:129)
                              graf_nu=if(index,mv18nu,mv12nu)
                              graf_pred=if(index,mv18pred,mv12pred)

days=int(ge(sub(d,0),sub(date(),mult(1.45,add(0,$par1)))))

draw(mult(days,5),1,dwsbfw2)
                              draw(graf_pred,2,mab1)
                              draw(mult(gt(days,0),graf_pred),3,mpbw2)
                              draw(graf_nu,4,dwabw2)
                              add(graf_nu,0)

Comment

• Hej" Nu igen mina frågor(Ni är på semester då finns inte fjärrsupport och förlåt att störa er under semester era semester)
                                1-Jag hae lagt scriptet(predictive average och sparat), Jag har valt ansluta script, valt predictive average från lista, okej, men det kommer inte upp predictive average kurvan på diagram?
                                2- Jag hålla på lite till med ETP Link. OMXS30 på ETP1 och associerade minilong/short på ETP2. Det har fungerat. Jag köpte MANUELT OMXS30 andelar direkt via orderdialogen.Sedan lagt target/stopp loss strategy. Det har fungerat. Men Modellen sålde position tillbaka innan trend linje target/stopp loss inträffades på Index diagram på ETP 1 konto? På larmet kom ) meddelande elay order spärrar order för OMXS30" kurs och sedan sålde.
                                Jag ville köpa med trend linje och inte med orderdialogen DET GICK INTE. Jag hade lagt trend linj BUY--hem knapp. tillbake till diagram valt trend entry insats-- spara. höger klicka.. ansluta ordermodeller... valt trend entry long. Det har jag provat på ETP1 konto på OMXS30 diagram. Efter det försökte jag att lägga ordinarie trend linje order på en aktie diagram på demo konto istället för ETP kontoför att kolla om det kommer att fungera vanligt men det gick inte heller?
                                Sammanfattningsvis, MÅL var att Köp med trend linje på ETP1 OMXS30 diagram samtligt lägga max och min nivå på diagram med target/stopp loss. Köp och sälj borde funka på associerade minilong/short på ETP2 eller på skarpt konto?

Comment

Working...
                                X