Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Man kan scripta det, dvs mäta sämsta kurs sedan köp. Tex med HHV() eller LLV(). Lägger man det som extra script i en egen kolumn i Analysbänken får man ut värdet när affären stängts, och kan se högsta DD för varje affär.

Stort tack Rikard

Comment

• Fick du det att funka?

Comment

• Hej Rikard, har inte kommit vidare med det än däremot har jag ett problem jag gärna får din synpunkt på:

Jag kör live på VPSen och har fått signaler för DAX idag av MTX som är kopplad till PC link och handlar ETPer pricis som SISO är. SISO handlar även DAX men ingen signal idag.
        Av loggen nedan (och kontot) framgår att Pluto signalen även köpte DAX ETPer som hamnade på SISOs konto. Hmmmm, Vad kan vara fel?

08:00 Standard börslistor ombyggda - ladda om arbetsyta för att slå igenom
        10:00 ANALYS "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 13339.86
        10:00 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI(1)" kurs 13339.86
        10:00 GSM larm sänt!
        10:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 147(32958654 - MTX Pluto)" kurs 0.00
        10:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 142(32958654 - MTX Pluto)" kurs 31.39
        10:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 192(33033952 - SISO)" kurs 0.00
        11:00 ANALYS "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 13255.66
        11:00 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI(1)" kurs 13255.66
        11:00 GSM larm sänt!
        11:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 147(32958654 - MTX Pluto)" kurs 24.03
        11:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 142(32958654 - MTX Pluto)" kurs 31.36
        11:00 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 192(33033952 - SISO)" kurs 18.80
        11:04 ANALYS "sl) NAS MTX Shrt entry och exit long crypt B-IDX-DAXI" kurs 13224.53
        11:04 ORDER "sl) NAS MTX Shrt entry och exit long crypt B-IDX-DAXI(1)" kurs 13224.53
        11:04 GSM larm sänt!
        11:05 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L DAX NORDNET 147(32958654 - MTX Pluto)" kurs 23.89
        11:05 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L DAX NORDNET 142(32958654 - MTX Pluto)" kurs 30.58
        11:05 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell MINI L DAX NORDNET 192(33033952 - SISO)" kurs 17.97
        11:05 GSM larm sänt!

Comment

• Ok, jag är inte riktigt med på hur du kopplat, men det finns bevisligen anslutningar till båda kontona för ETP Link, så den handlar då på båda. Om SISO-positionen inte handlades skarpt gissar jag att det är något med PC Link på SISOs testkonto, kanske inte ansluten, eller kontot inte med i listan i PC Link?

PS. Eller är tanken att Pluto ska handla på ena skarpa kontot och SISO på andra? I så fall blir det knas med PC Link, och det är bättre att köra Pluto med ETP Link trigger istället för PC Link, och välja ett unikt separat ETP ID för Pluto.

Comment

• Hej, tack för input. Jag grävde runt bland instrumenten och hittade att den mini som handlades av Pluto på SISOs skarpa konto i tillägg till ETP link ID även hade PC Link ID inskrivit för DAX vilket är den tillgången som fick signal av Pluto. Kan det vara problemet?

Vänligen

Anders

Comment

• Hej igen,

jag ska koppla om som du föreslår i ditt PS för jag handlar på olika skarpa konton. Kommer lägga till fler strategier på separata konton, ska jag då inte använda PC link utan bara ETP link?

Vänligen

Anders

Comment

• Ursprungligen postat av AND Visa inlägg
                Hej, tack för input. Jag grävde runt bland instrumenten och hittade att den mini som handlades av Pluto på SISOs skarpa konto i tillägg till ETP link ID även hade PC Link ID inskrivit för DAX vilket är den tillgången som fick signal av Pluto. Kan det vara problemet?

Vänligen

Anders

Njae, PC Link ID angivet på mini spelar ingen roll så länge inte PC Link ansluts till själva minin, och det är aldrig tanken att det ska göras.

Ursprungligen postat av AND Visa inlägg
                Hej igen,

jag ska koppla om som du föreslår i ditt PS för jag handlar på olika skarpa konton. Kommer lägga till fler strategier på separata konton, ska jag då inte använda PC link utan bara ETP link?

Vänligen

Anders
                Om du vill köra strategierna på separata skarpa kontot blir nettopositioneringen onödig och då behövs inte PC Link. Då kan man köra separata minisar eller åtminstone separata ETP Link ID och använda ETP Link trigger.

Comment

• Tack Rikard!

Comment

• Hello,

Har ett problem med att bibehålla anslutningen mellan mina ordermodeller och anslutna instrument. Det verkar som att de kopplas bort varje gång de triggats och jag behöver iom detta börja varje dag med att koppla på berörda instrument igen.

Har sett att andra användare har haft samma problem och ni har då rekommenderat att de ska uppdatera programversionen, vilket jag också gjort, men problemet kvarstår.

Hur löses problemet?

Comment

• Vilka ordermodeller gäller det?

Comment

• Vanliga egensnickrade.

Om jag går in i "arbeta med ordermodeller" så står det visst "koppla ifrån" under "stega när utförd".

Är det här problemet ligger? Vad borde det isf stå istället?

Comment

• Aha, jo det är problemet. Default-inställningen är att modellen kopplar loss sig själv efter utförd order. Högerklicka på sekvensen och kryssa i Loop och Spara så stannar modellen kvar ansluten. En detalj bara, efter ändringen behöver du återansluta modellen för att ändringen ska få effekt.

Comment

Aha, jo det är problemet. Default-inställningen är att modellen kopplar loss sig själv efter utförd order. Högerklicka på sekvensen och kryssa i Loop och Spara så stannar modellen kvar ansluten. En detalj bara, efter ändringen behöver du återansluta modellen för att ändringen ska få effekt.

Toppen, testar det.

Comment

Aha, jo det är problemet. Default-inställningen är att modellen kopplar loss sig själv efter utförd order. Högerklicka på sekvensen och kryssa i Loop och Spara så stannar modellen kvar ansluten. En detalj bara, efter ändringen behöver du återansluta modellen för att ändringen ska få effekt.

Tack för svaret Rikard, allt fungerar, men det dök upp ett nytt issue.

Istället för att det som innan skickades en order så skickas nu mängder av ordar (vill bara ha en order). Använder befintligt XK script "delay order".

Är det någon mer inställning som behöver ändras?

Comment

• Vad har du för villkor att får får köpa i triggerscriptet?
                                Själv brukar jag ha:

innehav=Portfolio(v)
                                ok_att_handla=eqv(innehav,0)

mvh
                                Bertil

Comment

Working...
                                X