Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Återställa standard listgrupper

Hej!

Är just skaffat Autotrader men har lite problem med användargränssnittet när det gäller listgrupper. När jag väljer

Starta/Listfönster/Aktier MidCap Sthlm

får jag upp en tom lista. Finns det något enkelt sätt att återställa listan till vad den borde vara?

MVH

/Stefan

Comment

• Hej! Det är sannolikt för att den inte är vald som "aktiv" i Inställningar > Anpassa kursinsamling.

Grundinställningen är LargeCap plus en del index, så man behöver bocka för alla andra listor som man vill att programmet ska hantera.

Comment

• Exakt! Jag hade klickat bort en del grupper för att jag tänkte att det skulle bli mycket data som skickas i realtid men det kanske inte är någon fara. Nu funkar det i alla fall.

Tack Rikard!

/Stefan

Comment

• Det är klokt att klicka bort listor som man ändå inte tänker använda, så reducerar man datamängderna. Man kan ju tex skapa en egen lista med alla instrument som är intressanta.

Comment

• Hej,

Har en fråga om att kombinera stoploss-mini och Trend Multi.

Om man har position i en mini via Trend Multi kan man då koppla på stoploss-mini på underliggande tillgång som sedan säljer minin på brott av SL-nivån?

Har mest kört trendlinjer men flera gånger har "spikar" i kursen genererat avslut och är inne på att testa funktionen med elastisk parameter...

Mvh
            Erik
            Last edited by Erik_H; 2017-02-06, 22:01.

Comment

• Hej!

Trend MULTI tar endast position baserat på korsningar av trendlinjerna. Om du däremot använder Trend Entry/Exit ihop med ETP Link så kan du även ansluta stoppar till underliggande.

Comment

• Tack för svar!

En annan fråga gällande Trend Entry/Exit. Hur hanterar den dagsöppningar med gap upp eller ner? Läser systemet det som en passage av trendlinjen och utför inställd åtgärd på, för tidpunkten för larmet, tillgänglig köp/säljkurs överst i orderboken?

Mvh
                Erik

Comment

• Gap-öppningar blir ändå en korsning som triggar signal. Alltid handel på köp- sälj överst i orderdjupet.

Comment

• Halloj.......Går det att använda "Retval" i va- & vl-script, eller endast i triggerscriptet?

Mvh

Comment

• Stoploss Mini

Hej,

Får följande utseende på dagens ALIV. Hade en stoploss mini kopplad men förstår inte varför inget blev av vid passage av linjen. Har Elastisk=1 men med samma inställningar har det funkat för andra affärer. Vad har jag missat här tro?

Håller på att testa funktionen så detta är ingen skarp setup.

Mvh
                      Erik
                      Attached Files

Comment

• Ordermodellen ansluten till aktien på rätt konto?

Paus-knappen intryckt?

Comment

• Ursprungligen postat av Jamaz Visa inlägg
                          Halloj.......Går det att använda "Retval" i va- & vl-script, eller endast i triggerscriptet?

Mvh
                          Ja, det ska fungera.

Comment

• https://m.youtube.com/watch?v=NDzAlDQqGcE

Jo... videon visar hur man simulerar longsidan på aktier och den fungerar alldeles utomordentligt att simulera. Men hur gör man om man vill köra blankningssidan? Jag får vare sig modellerna för bull/bear (både köp/sälj) eller den vanliga blankningssidan (fast denna verkar inte göra riktig blankning utan kräver associerad mini).
                            Resultatet med simulering med ovanstående varianter på aktier är helt enkelt 0 signaler.

Så, hur simulerar man blankningssidan?
                            Kräver den ansluten mini, eller kan man använda den på aktier istället och använda ETP-link för att replikera minishortarna?

Comment

• Simulera allt på aktier. Jag skulle tro att det blir alldeles för krångligt med minifutures. Man vet ju inte ens om den aktuella minifuturen finns för vald period. Jag har simulerat långsidan på aktier och de fungerar bra. Har däremot aldrig provat blankninssidan. Det finns en parameter simulering i shrtscriptet, Prova att sätt den till 1 stället för 0.
                              Last edited by Henric; 2017-03-29, 20:18.

Comment

• Ok det ska provas.
                                Jo aktier är ju bra mycket stabilare.

Tack

Comment

Working...
                                X