Ursprungligen postat av PerG
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Använder mig av remote Desktop för att via mobilen kunna se VPS en,dock måste min hemmadator vara på för att få anslutning.Detta fungerar förvånadsvärt bra.Min högsta önskan vore att kunna nå VPSen direkt utan att ha datorn igång--Finns det ngn lösning på detta?Ngn app?
Comment
-
Ursprungligen postat av nicedays Visa inläggJag kör med två skärmar och skulle vilja lägga upp fönster på bägge skärmarna. Jag lyckas inte med det. Är det någon som vet hur man gör ? Det funkar inte att bara dra ett fönster till den andra särmen.
2) Är det så att du villa ha olika NAT fönster på båda skärmarna. De olika NAT fönstren ligger ju inom en NAT ram som måste dras över så den kommer på båda skärmarna. Funkar inte detta kan det finnas en begränsning i NAT programmet. I så fall får Rikard svara på denna fråga.
3) Eller är det så att du kör NAT på en VPS och programmet som hanterar detta inte kan fås till två skärmar. Det beror i så fall på vilket program som du kör och hur bildskärmsupplösningen är konfigurerad på VPS:en. Återkom i så fall med detaljer så får någon annan svara på den frågan.
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg1) Är det en allmän datorfråga? Då får du konfigurera den ena skärmen som extended i bildskärmsinställningen.
2) Är det så att du villa ha olika NAT fönster på båda skärmarna. De olika NAT fönstren ligger ju inom en NAT ram som måste dras över så den kommer på båda skärmarna. Funkar inte detta kan det finnas en begränsning i NAT programmet. I så fall får Rikard svara på denna fråga.
3) Eller är det så att du kör NAT på en VPS och programmet som hanterar detta inte kan fås till två skärmar. Det beror i så fall på vilket program som du kör och hur bildskärmsupplösningen är konfigurerad på VPS:en. Återkom i så fall med detaljer så får någon annan svara på den frågan.
mvh
Bertil
Comment
-
Njae, det går inte att få ut värden vid larm, men däremot kan man skriva till celler. Tex med SetIniIf() som skriver till celler i filen ScriptVariables.ini som ligger i
c:/programdata/autotraderbas
Om du labbar i Analysbänken och simulerar etc kan du också lägga till extra script som dyker upp i kolumner och kan visa vilka värden som helst.
PS: Kom på ett sätt till, du kan spara värden i cell 0-4 som lagras i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner. Det görs med RetVal(). Värdet som ligger i cellen i orderögonblicket hamnar i Loggade lokala ordertransaktioner och kan studeras i efterhand.Last edited by Rikard Autostock; 2019-09-07, 11:13.
Comment
-
Hej!
Det är i princip bara att installera varje strategi på eget testkonto och därefter koppla ihop med PC Link. Du kan se videoklippet för Smart Beta Portfolio, som går igenom allt för 1 strategi. När minis väl är uppriggade är det enkelt att haka på fler strategier på sina resp testkonton som handlar samma minifutureuppsättning via PC Link. Annars hjälper vi dig såklart via TeamViewer.
Comment
Comment