If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag tänker sluta använda en strategi men jag vill låta den sälja på sitt exitvilkor men inte gå in med nya köp. Ska jag ställa ner testkontot till 0 eller finns det bättre sätt?
Det finns olika sätt. Enklast är nog att koppla bort köp-modellen och behålla exit-modellen. Glöm sedan inte att koppla bort exit-modellen när alla positioner har stängts. Den hoppar i så fall igång om du börjar handla samma instrument med andra modeller.
OK tack, jag struntade i att vänta på exitvilkoret och sålde tillgången manuellt, kopplade bort ordermodellen från tillgången OMXS30 och nollade testkontot. Var det rätt sätt, eller ställer jag till det för ETP link med dett tillvägagångssätt?
Får felmeddelande i Analysern:
"Projektets körfilerpå disk har inte sparats. Kontrollera minnesåtgång med resursberäkning och ledigt diskutrymme."
Jag har både ledigt ram och disk minne på datorn. Har startat om programmet och analysern, startat om datorn, men inget hjälper.
Har testat fler olika order modeller men inget fungerar längre, så problemet är inte i något skript.
Har testat att underhålla kursdatabaserna, men det verkar inte fungera ordentligt. Väljer 34 instrumnet, men när den är färdigt står det att ett instrumnet har uppdaterats. Samma sak när jag försöker skriva över data, bara ett instrumnet har uppdarats när den är färdig.
Vad mer kan vara fel?
AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Det är väldigt märkligt, det började fungera igen efter lunch 12.00 igår, det stoppade 00.00 på natten. Samma visa i natt, kl 00.00 fick jag samma problem, nu efter lunch fungerar det igen. Vet inte om det är tillfälligheter eller vad det är?
AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Det har sett ut som att det inte har fungerat mellan 00.00 till 12.00. Har haft dator klockan på en annan tidzon, vet inte om det har ett samband, ska testa i natt.
Comment