Ah, klockan måste gå på svensk tid.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
När jag är ute på sjön har jag perioder med mycket dålig satellit uppkoppling. När jag har dålig uppkoppling så startar programmet om sig hela tiden, extremt frusterande. Finns det något jag kan göra för att spärra omstarten av programmet?AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Jag kör live på VPS, men arbetar med modeller lokalt på datorn.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Ursprungligen postat av Lord S Visa inläggJag kör live på VPS, men arbetar med modeller lokalt på datorn.
En lösning är ju att köra modellerna på VPS:en också.
mvh
Bertil
Comment
-
Vad är grunden till att man måste ha uppkoppling mot nordnet när man analyserar, jag kör inget live?
Jag har en VPS som jag kör alla modeller (den rotar jag inte med analyser på den). En maskin som står hemma som jag kör tidskrävande modeller ibland. Men när jag har dålig internet uppkoppling så är remote desktop eller teamviewer iget alternativ... tänk 28.8kbit modem som bryter till och från... det är mitt internet.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
En av mina modeller köpte Silver igår, men den köpte alla anslutna minis.
Alla minis har rätt ETP link id, modellen är ansluten till PC link, Silver har rätt PC link ID. Vad kan vara fel?AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Jag har ett prefered price och ett PC link ID på Silver.
Alla minis är incheckad, har en multiplier (0.1) och alla har rätt ETP link ID.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Ahhh, ja just det. Tack!AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
-
Nej, kolla så att du inte har någon annan dator/VPS som har samma minisar anslutna. Då kommer den ena datorn köpa och den andra kommer att tycka att det är fel och därför sälja.Den första datorn kommer sedan också tycka att det är fel antal och köpa tillbaka igen. Så kan det hålla på i evigheter och deu förlorar spread varje växling...
Självklart så skulle det kunna vara något annat också.
Comment
Comment