Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Japp, vi har från 2009 nån gång.

Topp! Finns det någon motsvarande för DAX eller USA index?
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Njae, tyvärr inte.

Comment

• Den senaste tiden har jag ganska ofta problem med att få en uppdaterad graf av min analys när jag trycker på "Visa resultat i diagram". Jag får en graf som är frusen sen en tidigare analys. Jag har inte kommit på något trix hur jag ska lyckas får grafen uppdaterad.... någon med tips på hur jag kommer runt problemet?
        AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Testa att stänga hela Analysbänken och öppna projektet på nytt, så laddas kurvan. Klicka också på knappen Ladda resultatrapport.

Comment

• Jag råkar ganska ofta ut för problemet att diagrammet inte uppdaterar sig. Men för min del brukar det hjälpa att manuellt stänga diagrammet och sen trycka på knappen "Visa resultat i diagram" för att visa det igen.

Comment

• Hej,

en riktig nybörjarfråga från mig. Jag har gett mig i kast med analysbänken för första gången och får detta felmeddelande när jag trycker på "starta analysjobb": projektets körfiler på disk har inte sparats. Kontrolelra minnesåtgång med resursberäkning och ledigt diskutrymme.

Resursberäkningen säger -1173kb och jag har ca 8GB ledigt minne och 100GB ledigt på disken.

Någon ide vad detta kan vara för problem?

Vänligen

Anders

Comment

• Ursprungligen postat av AND Visa inlägg
                Hej,

en riktig nybörjarfråga från mig. Jag har gett mig i kast med analysbänken för första gången och får detta felmeddelande när jag trycker på "starta analysjobb": projektets körfiler på disk har inte sparats. Kontrolelra minnesåtgång med resursberäkning och ledigt diskutrymme.

Resursberäkningen säger -1173kb och jag har ca 8GB ledigt minne och 100GB ledigt på disken.

Någon ide vad detta kan vara för problem?

Vänligen

Anders
                Det är ett kryptiskt fel men mest troligt saknar du data för någon av aktierna i tidsperspektivet du analyserar. Om du har tankat hem all data så kan du prova eliminera aktier tills analysen går igenom.

Comment

• Vanligast är som technow skriver att data saknas för minst ett instrument. I bland kan man få det när man redan kört projetktet och påbörjar en ny körning. Särskilt stora projekt. Då får man stänga ner Analyzer och även programmet. Sedan köra igen.

Comment

• Tack technow och Henric!
                    Det saknades mycket riktigt data för en minlong och jagar nu efter en som har backdata så ska jag testa om det löser problemet.

Comment

• Hello,

Försöker få in gårdagens stängning i ett intradags-script, vilket går sådär...

Har försökt med "extra objekt" på följande sätt:

dagc0:=cmpref(c,0,A)

i60(

Igår_close=aref(dagc0,1)

)

{@A(0,)}

Något förslag på fungerande lösning?

Comment

• Det ska väl fungera. Prova att rita värdet.

i60(

Igår_close=aref(dagc0,1)
                        draw(Igår_close,3,bqb)
                        and(0,0)
                        )

{@A(0,)}

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Det ska väl fungera. Prova att rita värdet.

i60(

Igår_close=aref(dagc0,1)
                          draw(Igår_close,3,bqb)
                          and(0,0)
                          )

{@A(0,)}

Ok. Jag får rätt close-värde ritat i grafen men värdet som visas på raden i "scriptutveckling" är en helt annan kurs (antagligen senaste C-kursen).

Är det bara bortse från detta? Blir det ändå rätt om jag tex multiplicerar detta värde med 1.05?

Comment

• Det är ett känt problem i debug-dialogen, den klarar inte extra objekt i nuläget.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Det är ett känt problem i debug-dialogen, den klarar inte extra objekt i nuläget.

Alright. Då är jag med.

Försöker skriva ett testscript som ska ge signal när kursen går över 5% från gårdagens stängningskurs. Får dock inga signaler när jag testkör i analysbänken. Skriptet är såhär:

i60(

gräns_5procent=mult(dagc0,1.05)

Nuvaran_kurs_över_gräns=gt(add(c,0),Gräns_5procent)

innehav=le(portfolio(v),0)

Köp1=and(Nuvaran_kurs_över_gräns,innehav)

mult(köp1,10)

)

{@A(0,)}

Vad blir fel?

Comment

• Har inte lusläst scriptet, men det är ytterst sällan som en kurs är mer än 5% högre än gårdagens stängningskurs. Testa med 1% istället för att se om du får utfall.

mvh
                                Bertil

Comment

Working...
                                X