Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Google är en av aktierna vi själva haft avbrott på på KS, verkar vara ID-byte helt utan förvarning på några.

Comment

• Hur fixar jag id byten?
      Finns det någon "tutorial" eller "101" instruktion/video?

Comment

• Enklast är att söka upp aktien igen via Starta > Sök nya instrument > kortnamn

Kryssa ur "Lämna redan upplagda orörda". Då skrivs tickern över med nytt instrumentdata.

Comment

• Just google aktien verkar ju ha ett glapp men är tillbaka igen.
          Vad betyder det? Skall jag fortfarande byta på den id?

Comment

• Har du gjort sökningen ovan behöver du inte göra nåt mer, vi har tyvärr samma glapp i vår historik. Men nytt data ska börja trilla in from nu.

Comment

• Ok, jag testade GOOGL också men det fanns ingen historik alls på den när jag försökte ladda hem.
              Får avvakta och se om det rättar till sig.

Har för mig att jag tidigare fått historiska data på Ferrari (RACE), Netflix etc.

Comment

• Borttagning av testkonton

Hej Rikard et alt!

Jag har en dröse testkonton som jag "lekte med" inledningsvis.
                Inga av dessa används. Kan jag helt enkelt ta bort dem eller kommer det att påverka de skarpa kontona (ex. id)?

Använder i nuläget ingen PC Link/ETP Link.

Vi hörs,
                Ubbe

Comment

• Om inga kopplingar till kontona finns (vare sig ordermodeller eller script) kan man ta bort testkontona.

Comment

• Tack, @Rikard.
                    Verkar gått bra.

Comment

• Fick ett felmeddelande idag som jag inte sett tidigare..

17:14 LockAccounts failed - possible loss of data in GUI - code=0x8

Vad betyder det?

Comment

• Det är bara en notis att något element i arbetsytan inte hann uppdateras. Om det händer ofta tyder det på att något i arbetsytan är tungt att exekvera, typ långa intraday-diagram med indikatorer som Volume Profile, Predictive Average tex.

Comment

• Vad påverkar hastigheten mellan att roboten får signal och själva exekveringen av ordern på Nordnet?

Jag ser egentligen två saker som fördröjer, men det finns säkert fler:

1. från att plinget från autotradern kommer första gången med info tex "09:23 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI(6)" kurs 15538.42" dröjer det en stund tills nästa pling "09:24 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 144(39841317 - Galaxy)" kurs 49.17" kommer. vad beror den fördröjningen på? Är det här nåt som snabbas upp om jag byter till en snabbare dator?

2. Jag ser på den minilongen jag handlar dax med galaxy att någon annan får samma signal men jag är nästan alltid exakt 18s efter. Jag ligger oftast några ören över, eller under, pga fördröjningen. Jag vill ju ha så kort stund som möjligt mellan signal och att order skickas. Jag har fiber in i huset men datorn står via wifi, kan det vara en tänkbar anledning?

Comment

• Den främsta anledningen till att surveillance-tråden tar längre tid att exekvera är många anslutna ordermodeller samtidigt. Dvs, om du går in på Starta > Orderdialog > Anpassa automatisk orderläggning och räknar antal kopplingar där innan du klickat på någon modell så får du summan av alla kopplingar på samtliga konton.

Hur många har du där?

Comment

• Alldeles för många

Jag har kopplat ner en hel del som "bara låg" efter lite pappershandel. Ska mäta imorgon igen och kolla hur stor skillnaden blev

Comment

• Sweet! En viktig detalj som många kanske inte tänker på är att även modeller som körs på testkonton belastar processorn lika mycket.

Comment

Working...
                                X