Google är en av aktierna vi själva haft avbrott på på KS, verkar vara ID-byte helt utan förvarning på några.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjarfrågor
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Borttagning av testkonton
Hej Rikard et alt!
Jag har en dröse testkonton som jag "lekte med" inledningsvis.
Inga av dessa används. Kan jag helt enkelt ta bort dem eller kommer det att påverka de skarpa kontona (ex. id)?
Använder i nuläget ingen PC Link/ETP Link.
Vi hörs,
Ubbe
Comment
-
Vad påverkar hastigheten mellan att roboten får signal och själva exekveringen av ordern på Nordnet?
Jag ser egentligen två saker som fördröjer, men det finns säkert fler:
1. från att plinget från autotradern kommer första gången med info tex "09:23 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI(6)" kurs 15538.42" dröjer det en stund tills nästa pling "09:24 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy MINI L DAX NORDNET 144(39841317 - Galaxy)" kurs 49.17" kommer. vad beror den fördröjningen på? Är det här nåt som snabbas upp om jag byter till en snabbare dator?
2. Jag ser på den minilongen jag handlar dax med galaxy att någon annan får samma signal men jag är nästan alltid exakt 18s efter. Jag ligger oftast några ören över, eller under, pga fördröjningen. Jag vill ju ha så kort stund som möjligt mellan signal och att order skickas. Jag har fiber in i huset men datorn står via wifi, kan det vara en tänkbar anledning?
Comment
-
Den främsta anledningen till att surveillance-tråden tar längre tid att exekvera är många anslutna ordermodeller samtidigt. Dvs, om du går in på Starta > Orderdialog > Anpassa automatisk orderläggning och räknar antal kopplingar där innan du klickat på någon modell så får du summan av alla kopplingar på samtliga konton.
Hur många har du där?
Comment
Comment