Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Märkligt, men prova att lägga till AT i brandväggen, det kan ha varit nån Windows update.

Comment

• Samma här. Körde igenom Win update och det fungerar hittills, men det har bara gått 1dag.

Comment

• Några fler som fortfarande har det här problemet? Jag har det varje dag, visserligen så har jag 5st AT-servrar.

Comment

• Får du samma problem på alla servers? Ligger AT tillagt i brandväggen?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
            Får du samma problem på alla servers? Ligger AT tillagt i brandväggen?
            Ingen brandvägg på och yes jag får samma issue på alla servrar. Kursinsamlingen startar inte, men startar jag om AT då rullar det igång.

Edit: det är inte alltid alla 5 på samma gång, utan dom pendlar lite. Ibland fungerar server 1 och 2 men inte resterande, nästa dag kanske 5 inte fungerar men resterande fungerar osv. Helt random.

Comment

• Samma här. Igår kom terminen igång, men inte index. Fungerar efter omstart.

Comment

• Inga problem här. Kör Win7 64 bit med automatiska uppdateringar avslagna.
                Kan det vara automatiska uppdateringar för Win10 (eller Win server 2016) som spökar?

mvh
                Bertil

Comment

• Jag kör Win srv 2012 R2. Testade som sagt att köra igenom alla Windows Updates men det gav inget lyckat resultat.

Comment

• Ett par saker som vi undrar:

1. Kör du med Obemannad högsta säkerhetsnivå ikryssad? (Autotader alltså)
                    2. Är den automatiska defragmenteringen påslagen? (Windows)

Comment

Ett par saker som vi undrar:

Kurser kom in för terminen medan index stod stilla. Då borde det inte vara operativsystemet. Kan i och för sig beror på annat, men verkar inte troligt då det varit problem hos flera.

Lämnar Rikards sista inlägg så Walle ser det.

Comment

• Det vi sett är att det loggas "Ingen kontakt med Internet" i Deblog för några få användare. Vad det beror på är en gåta. Inloggningen misslyckas då och watchdogen borde starta om programmet helt under förutsättning att Obemannad högsta säkerhetsnivå är ikryssat.

Comment

• Från midnatt får jag 5 minute heartbeat. Sedan på morgonen:
                          2018-05-29 08:57:18.813 MainDataFeederWork - Login failed, pausing 5s and tries again
                          2018-05-29 08:57:23.938 Ingen kontakt med Internet
                          ….
                          Efter omstart fungerar det.

Comment

• Första loginförsöket ska misslyckas per design, men nästa ska gå igenom. Det är felkoden "Ingen kontakt med Internet" vi inte riktigt ringat in. Kör du Obemannad högsta säkerhetsnivå? I så fall borde watchdogen märka att inloggning failar och starta om rubbet.

Comment

• Nu kör jag obemannad högsta säkerhetsnivå. Får se om det fungerar imorgon.

Comment

Ett par saker som vi undrar:

1. Nu har jag också aktiverat det.
                                2. Nope, inget sånt aktiverat. Enligt NTFS så ska det inte behövas, men alla vet ju att disken blir fragmenterad i alla fall :-)

Jag har ett Powershell-script som jag har gjort som gör en gracefull shutdown av AT och startat det ingen. Det kräver att sessionen inte är låst eftersom att scriptet trycker på enter när dialogrutan om man verkligen vill avsluta kommer upp. Om man kan skippa den rutan så går det att avsluta applikationen gracefull och starta det igen även fast servern är låst. Om någon är intresserad av PS-scriptet så är det bara att hojta till :-)

Edit: känns lite som att Nordnet kanske startar om någon av deras tjänster under natten och då tappar AT sessionen, och om SSL-sessioner bryts så måste sessionen upprättas på nytt (lokala och globala nycklar kommuniceras på nytt). Men AT kanske har koll på sessionen och startar den på nytt?
                                Last edited by walle; 2018-05-29, 23:23.

Comment

Working...
                                X