Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Index är index oavsett leverantör, så det är ingen skillnad. Vill man köra exakt enligt terminen är det FDAX-F1 som följer.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Index är index oavsett leverantör, så det är ingen skillnad
      Tror EMA menar att den skall följa kvoteringen av minisarna i tid bättre, för mig blir det en "slipp-tid" på flera sekunder när jag följer kursrörelser okulärt. Dvs Minisarnas kurser drar iväg och sedan tar det några sekunder innan motsvarande rörelse syns i Grafen på index.

Vad som är hönan och vad som är ägget är svårt att säga. Dvs om det är "realtidsindex" som är långsamt, eller om det är så att terminen leder och index laggar efter.

Oavsett så skapar det en slipp när det det blir impuls och rörelse. Tex Break-outs och stora staplar och vid vändningar.

Att följa FDAX-F1 i analysen presterar exempelvis inte alls lika bra på tex Galaxy, så den behöver omarbetas om man skall analysera terminen istället för index.
      Det är möjligt att andra strategier funkar bra mot terminen. Kan testa lite på några andra NAS-dax senare.
      Last edited by PerG; 2019-12-17, 11:13.

Comment

• DAX index trasigt hela dagen hos Nordnet?

Comment

• Det är leverantörsbyte hos Nordnet och det har dragit med sig en del problem med identifiers etc för vår del i APIet. Vi hoppas ha en lösning någon gång under morgondagen.

Comment

• Jag tycker det är konstigt att Nordnet agerar så nonchalant mot sina kunder.
            Om man nu väljer att byta leverantör av något sådant viktigt. Varför inte först och främst meddela sina kunder i god tid. Och nummer två, testa att det verkligen fungerar.
            Och måste man verkligen göra det veckan innan jul? Flera större företag som har driftkritisik verksamhet har förändringsstopp flera veckor innan storhelger, sommarledighter.

Comment

• Ja ytterst märkligt-Kanske ngt att påpeka.

Comment

• Får ingen signal för OMX på min VPS, hur är det för er?
                Dessutom 4 omstarter i öppningen.

Comment

• Samma här. Sporadiska signaler och flera omstarter. Tänkte att det var min uppkoppling först men ser att jag inte är ensam.

Comment

• Jo här startas det om för fullt.

Comment

• Just nu är det större problem med feeden generellt, vi undersöker tillsammans med Nordnet.

Update: Public feed har problem vilket gör att omstart triggas.
                      Last edited by Rikard Autostock; 2019-12-18, 09:18.

Comment

• Feeden stabil igen, vi fortsätter med DAX nu då.

Comment

• En ny centralkonfig ligger ute nu så att DAX börjar rulla igen:

1. Starta om programmet - vänta minst 5 min
                          2. Starta om igen - nu ska DAX komma igång.

Comment

• Väntade 6 min, fortfarande ingen DAX feed efter en andra omstart. Får prova igen med ännu längre paus.

Comment

• Kolla så att du har DLL-version 12.0.0.08 (Hjälp > Om Autotrader)

Comment

• Ja, jag har DLL 12.0.0.08 samt version 3.1.1.5

Comment

Working...
                                X