OK, ring så kopplar vi upp TeamViewer
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Jag vet inte hur stor andel vi Autotraders står för utav Nordnets Miniftuture handel men jag förmodar en hel del. Att byta leverantör utan att säkerställa att länkarna via API till AT funkar är oansvarigt, amatörmässigt och kräver en förklaring från de inblandade.
Comment
-
Alla länkar har fungerat utom 2, vilket berodde på att en gammal identifier sedan längre tillbaka i tiden låg korskopplad. Jag vet inte exakta anledningarna att Nordnet byter leverantör, det är säkert en kombination av saker, men gissningsvis vill de komma bort från de små avbrott feeden haft tidigare, samt utöka utbudet framöver. Det vi gjort nu är att ta bort gamla korskopplingar och lagt en ny på nya feeden men till gamla IDt, så att alla användare slipper lägga upp ett nytt index och koppla om alla ordermodeller. Dessutom behöver inte vi flytta gammal historik till nytt ID.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggEn ny centralkonfig ligger ute nu så att DAX börjar rulla igen:
1. Starta om programmet - vänta minst 5 min
2. Starta om igen - nu ska DAX komma igång.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggStartat om 2 ggr?
Comment
-
Rikard, har ni varit i kontakt med Avanza? Jag att vet att de har ett publikt API. Ni bör ha en ganska bra position att förhandla courtage åt era användare om ni ställer två eller fler mäklare mot varandra.AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com
Comment
Comment