Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• OK, ring så kopplar vi upp TeamViewer

Comment

• DLL 12.0.0.08
      Ver 3.2.1.1
      Exe 1.4.0.0

Ingen OMX feed.

För att vara tydlig DETTA ÄR INTE OK!!!

Det sitter massor av kapital i marknaden och leverantörerna agerar MYCKET oansvarigt!!

--------------------------------------

OMX uppe igen.....
      Last edited by WOK; 2019-12-18, 11:05.

Comment

• Nu fick jag igång den

Comment

• Jag vet inte hur stor andel vi Autotraders står för utav Nordnets Miniftuture handel men jag förmodar en hel del. Att byta leverantör utan att säkerställa att länkarna via API till AT funkar är oansvarigt, amatörmässigt och kräver en förklaring från de inblandade.

Comment

• Alla länkar har fungerat utom 2, vilket berodde på att en gammal identifier sedan längre tillbaka i tiden låg korskopplad. Jag vet inte exakta anledningarna att Nordnet byter leverantör, det är säkert en kombination av saker, men gissningsvis vill de komma bort från de små avbrott feeden haft tidigare, samt utöka utbudet framöver. Det vi gjort nu är att ta bort gamla korskopplingar och lagt en ny på nya feeden men till gamla IDt, så att alla användare slipper lägga upp ett nytt index och koppla om alla ordermodeller. Dessutom behöver inte vi flytta gammal historik till nytt ID.

Comment

• Alla modeller kommer väl ur spel nu när kursdata glappar-,när kan man fixa till det?

Comment

• Ingen större fara, det är bara 1 dags data som saknas, de flesta jobbar i dagsupplödning och dagens H och L skickas även om intradaydata inte är fullständigt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  En ny centralkonfig ligger ute nu så att DAX börjar rulla igen:

1. Starta om programmet - vänta minst 5 min
                  2. Starta om igen - nu ska DAX komma igång.

Jag får ingen feed i DAX heller. Har startat om och har rätt DLL. Vad kan det vara för fel ?

Comment

• Startat om 2 ggr?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Startat om 2 ggr?
                      Pinsamt... får se till att läsa HELA instruktionen nästa gång. Nu funkar det. Tack.

Comment

• Hehe, lätt hänt!

Comment

• Hej. verkar vara problem med valuta, råvaror och Espfut-1? Kanske jag missat info nån annanstans?

Comment

• Jag får ingen feed?

Comment

• Jag får feed på ESPFUT-1 men ingen på råvaror och valuta

Comment

• Rikard, har ni varit i kontakt med Avanza? Jag att vet att de har ett publikt API. Ni bör ha en ganska bra position att förhandla courtage åt era användare om ni ställer två eller fler mäklare mot varandra.
                                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

Working...
                                X