Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite drygt 4 grids kvar, tripplade simkontot så det har skördats guld :-) Nu får vi se om cykeln för omx närmar sig. Ska bli kul och se hur raptor klarar shortdelen.
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
      Lite drygt 4 grids kvar, tripplade simkontot så det har skördats guld :-) Nu får vi se om cykeln för omx närmar sig. Ska bli kul och se hur raptor klarar shortdelen.
      Ja juste, snart kommer datumen för short att trilla in. Har inte datorn tillgänglig just nu med koden, men när är det short-delen kan börja att jobba?

Never mind, kollade upp det. Mellan 29onde och 6e :-) Hur blir det då i feb som bara har 28?
      Last edited by walle; 2017-02-21, 20:53.

Comment

• Inga problem, den handlar under de dagar som finns, dvs från 1:a mars.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Inga problem, den handlar under de dagar som finns, dvs från 1:a mars.

Okeydokey. Grymt, tack så mycket :-)

Vill passa på att tacka för en riktigt fin och rolig Raptor. Keep it up Rikard :-)

Comment

• Raptor genererade en sälj och en köp kl. 12.26 och de borde cancellerat varandra. Trots det gick såldes 1 kontrakt i marknaden. (Har klonat raptorn så att varje order på fiktiva kontot genererar köp i två olika warranter.).

Men frågan är varför det slank iväg en order på 1 enda kontrakt (i vardera papper)???

12:26 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1585.88
            12:26 GSM larm sänt!
            12:26 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1585.78
            12:26 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell B LONGOMX XY CBK(35)" kurs 110.27
            12:26 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell B LONGOMX YA CBK(35)" kurs 91.45

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
              Christer: Hur mycket handpåläggning är det för att göra den fantastiska analys som du gör på Rikards testkörningar? Min tanke var om det gick att automatisera genom att lägga upp en webbsida som tar en excel-fil som indata, processar den och presenterar resultatet på det sätt du sammanställer det här i forumet.
              Tyvärr så är det en hel del handpåläggning och kvalitetskontroller inför varje nytt resultat som presenteras. Dessutom så måste analysen byggas om en hel del då man byter mellan olika handelsstrategier. I Raptor ligger slipp, spread och gearing i rådata som Rikard skapar. Det är inte fallet med Fusion - bara som ett exempel.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                Tyvärr så är det en hel del handpåläggning och kvalitetskontroller inför varje nytt resultat som presenteras. Dessutom så måste analysen byggas om en hel del då man byter mellan olika handelsstrategier. I Raptor ligger slipp, spread och gearing i rådata som Rikard skapar. Det är inte fallet med Fusion - bara som ett exempel.
                Ok, tack för informationen! Med tanke på hur värdefull informationen är så kanske funktionaliteten redan finns med på Rikards todo- eller wish-list för AT.

Comment

• Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
                  Raptor genererade en sälj och en köp kl. 12.26 och de borde cancellerat varandra. Trots det gick såldes 1 kontrakt i marknaden. (Har klonat raptorn så att varje order på fiktiva kontot genererar köp i två olika warranter.).

Men frågan är varför det slank iväg en order på 1 enda kontrakt (i vardera papper)???

12:26 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1585.88
                  12:26 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1585.78
                  12:26 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell B LONGOMX XY CBK(35)" kurs 110.27
                  12:26 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell B LONGOMX YA CBK(35)" kurs 91.45
                  Det kan vara att kontot växt så att andelarna justeras, det sker förr eller senare.

Comment

• 17:19 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1568.84

Såja nu påbörjar the wild beast jobbet igen. Ser fram emot lite nedgång, förhoppningsvis. Bästa är ju när Raptor är fullinvesterad och marknaden går bananer uppåt, det blir en riktigt fin utväxling när Raptor skördar. :-)

Trevlig helg alla!

Comment

• Min köpte long i fredags och sålde idag. Inget innehav nu. Jag har precis fått igång Raptor så jag vet inte alls om den funkar som den ska.

Comment

• Lite orolig, innehavet på det skarpa kontot som Raptor handlar på syns inte längre i ordermodulen. Övriga konton med innehav syns. Startat om systemet två gånger, men får inte fram det kontot.
                        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

• Har du bytt instrument som Raptor handlar? Kolla så att instrumentet du handlar finns med i kursinsamlingen.

Comment

• Är det fler än jag som är fullt investerad 10 grids i raptor?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                              Min köpte long i fredags och sålde idag. Inget innehav nu. Jag har precis fått igång Raptor så jag vet inte alls om den funkar som den ska.
                              Samma här. Det är nog helt rätt, för jag har haft igång Raptor ett tag, men däremot så har jag pillat lite manuellt på den (även fast jag inte borde). Just nu har jag 0 grids.

Comment

• Har bytt summor på hur mycket jag ska va i marknaden så är lite osäker på om jag har exakt 10, men skulle tro det är 10 eller näst intill.

Comment

Working...
                                X