Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Hänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?
      Jag är faktiskt lite osäker på vilken simulering som speglar den Raptor som ligger ute just nu...

Comment

• Den simuleringen ligger inte ute ännu, men jag kan ju iofs lägga ut den i väntan på ev fler ideer från Henric.

Comment

• Jag har modifierat filtret enligt #3051. Ser bra ut hittills. Lite simuleringar kvar.

Comment

• Den ändringen är inkluderad i mina körningar, och det ligger ute nu. Jag har lagt in lite saker i sell-antalscriptet också.

Comment

• Jag har moddat den lite och det ser ut att öka resultatet en hel del.

Comment

• Mohohohaha..spännande!

Comment

• The king of kings! Spännande som fasen att se resultatet, när man inte trodde det kunde bli bättre :-)

Comment

• Er de modifiserte versjonene tilgjengelig for nedlastning? Er disse produktene (minifutures) kurtasjefitt i nordnet norge og, virker ikke slik?
                    Hvordan er det å kjøre denne på OMX30 futures?
                    Last edited by Palgrave; 2017-04-21, 12:51.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Mohohohaha..spännande!
                      Utan Rikards ändringar och forcerad stängning av alla positioner 2017-04-20. Resultatet ökar markant. Det ser för bra ut. Rikard, ta en titt och kolla att det inte finns någon catch. Intressant att se en kombination med Rikards tillägg.

Sell:
                      ........
                      sell5=and(and(gt(c,gridnivå_s),gt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
                      wait=and(and(gt(c,sub(h,mult(mult(0.2,mx(atr(20),atr(5))),0.7))),eqv(int(d),int(lasttrade(s,d)))),gt(portfolio(v),lasttrade(b,v)))
                      momUPP=gt(c,sub(hhv(h,2),mx(mult(mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))),0.25),1.25))) { 0.999))}
                      sell6=and(or(tidstopp2,and(vinst,not(wait))),and(or(sell4,sell5),gt(portfolio(v),0)))
                      sell7=and(and(sell6,and(pådagen,öppet)),not(momUPP))
                      .........

*) 0.2 i wait bör ändras till grid_atr (i fall man ändrar i framtiden)
                      *) öppet används i slutvillkoret för cover
                      Attached Files

Comment

• Hehe, blir ju bara roligare och roligare! Körde med både mina och Henrics ändringar och fick följande enlig bif fil.

Håller på nu med en körning där jag kopplat bort säljantal-logiken för att göra sig av med 3 grids ibland bara för att jämföra. Den kanske inte tillför något längre med Henrics modd.

Attached Files
                        Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:46.

Comment

• Så här blev det utan 3-grids exit när man är på ny 7-dagars högsta fullinvesterad. Högre vinst men det ser ut som att DD ökar mer än vinsten?

Henrics momentum-modd tar bort ca 500 affärer, men genomsnittsvinsten per trade ökar något.

Attached Files
                          Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:47.

Comment

• Man får nog jämföra versionerna med DD och riskjusterad avkastning.

Comment

• Japp, jag lade med screenshots på avkastningsgrafen, återstår att se om Christer kommer fram till samma slutsats. Men fy farao vilken robot det blir!

Comment

• Härligt att se dig bli exalterad Rikard!
                                Och vi som står vid sidlinjen kan bara heja på och imponeras!

Comment

Working...
                                X