Hänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?

Allmänt meddelande

Collapse

No announcement yet.

Raptor

Collapse

X
- 

Jag är faktiskt lite osäker på vilken simulering som speglar den Raptor som ligger ute just nu...Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?
Comment
 - 

Utan Rikards ändringar och forcerad stängning av alla positioner 2017-04-20. Resultatet ökar markant. Det ser för bra ut. Rikard, ta en titt och kolla att det inte finns någon catch. Intressant att se en kombination med Rikards tillägg.Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggMohohohaha..spännande!
Sell:
........
sell5=and(and(gt(c,gridnivå_s),gt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
wait=and(and(gt(c,sub(h,mult(mult(0.2,mx(atr(20),atr(5))),0.7))),eqv(int(d),int(lasttrade(s,d)))),gt(portfolio(v),lasttrade(b,v)))
momUPP=gt(c,sub(hhv(h,2),mx(mult(mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))),0.25),1.25))) { 0.999))}
sell6=and(or(tidstopp2,and(vinst,not(wait))),and(or(sell4,sell5),gt(portfolio(v),0)))
sell7=and(and(sell6,and(pådagen,öppet)),not(momUPP))
.........
*) 0.2 i wait bör ändras till grid_atr (i fall man ändrar i framtiden)
*) öppet används i slutvillkoret för coverAttached Files
Comment
 - 

Hehe, blir ju bara roligare och roligare! Körde med både mina och Henrics ändringar och fick följande enlig bif fil.
Håller på nu med en körning där jag kopplat bort säljantal-logiken för att göra sig av med 3 grids ibland bara för att jämföra. Den kanske inte tillför något längre med Henrics modd.

Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:46.
Comment
 - 

Så här blev det utan 3-grids exit när man är på ny 7-dagars högsta fullinvesterad. Högre vinst men det ser ut som att DD ökar mer än vinsten?
Henrics momentum-modd tar bort ca 500 affärer, men genomsnittsvinsten per trade ökar något.

Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:47.
Comment

Comment