Hänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHänger inte med då jag inte följer tråden så noga. Men kan någon sammanfatta hur mycket bättre denna version är?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggMohohohaha..spännande!
Sell:
........
sell5=and(and(gt(c,gridnivå_s),gt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
wait=and(and(gt(c,sub(h,mult(mult(0.2,mx(atr(20),atr(5))),0.7))),eqv(int(d),int(lasttrade(s,d)))),gt(portfolio(v),lasttrade(b,v)))
momUPP=gt(c,sub(hhv(h,2),mx(mult(mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))),0.25),1.25))) { 0.999))}
sell6=and(or(tidstopp2,and(vinst,not(wait))),and(or(sell4,sell5),gt(portfolio(v),0)))
sell7=and(and(sell6,and(pådagen,öppet)),not(momUPP))
.........
*) 0.2 i wait bör ändras till grid_atr (i fall man ändrar i framtiden)
*) öppet används i slutvillkoret för coverAttached Files
Comment
-
Hehe, blir ju bara roligare och roligare! Körde med både mina och Henrics ändringar och fick följande enlig bif fil.
Håller på nu med en körning där jag kopplat bort säljantal-logiken för att göra sig av med 3 grids ibland bara för att jämföra. Den kanske inte tillför något längre med Henrics modd.
Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:46.
Comment
-
Så här blev det utan 3-grids exit när man är på ny 7-dagars högsta fullinvesterad. Högre vinst men det ser ut som att DD ökar mer än vinsten?
Henrics momentum-modd tar bort ca 500 affärer, men genomsnittsvinsten per trade ökar något.
Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-21, 14:47.
Comment
Comment