If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ingen garanti att det ska ner. Trodde många om USA oxå? Is i magen och vänta ut strategin, det är det som gäller.
Nä precis, ingen garanti. Tycker bara att ligga exponerad mot marknaden över så stora händelser är extra hög risk. Brexit tex, då sålde jag exakt allt innan. Visade sig vara bra då, men kunde lika gärna varit tvärtom. Man kan också se på det såhär, om tex Raptor ligger med 10 av 10 grids i marknaden och jag får orolig mage över natten - då har jag för stor exponering med Raptor. I nuläget om mina minis för Raptor skulle bli knockade så ligger Raptor fortfarande på plus för året. Får se det positivt ;-) Så, nej, jag är inte något orolig, bara att franska valet skulle kunna skaka till det på nedsidan och då blir det ju givetvis tråkigt med röda siffror på avkastningen just nu.
Kobler jeg alle fire ETP ordremodeller på terminen da, uavhengig av long/short?
Ursprungligen postat av Rikard AutostockVisa inlägg
Ja, det ska fungera, prova först på demokonto, om det är något problem löser vi det.
Rikard, lura inte Palgrave nu! ETP link köper ju short medan man vid terminshandel skall sälja (blanka). Man måste ju först ända i va)scripten på ETP link så att det fungerar. Dessutom är ju Raptor griddat upp till 10 enheter dvs exponeringen mot terminen blir ju över 1.5 miljoner.
Ah, sorry, det har du rätt i. Hade glömt att man måste blanka terminen....haha. I så fall kanske det är bäst att koppla Raptor direkt till terminen helt enkelt. Exponeringen är ju däremot som den är med terminen, det skulle gå att handla 10 kontrakt och få 1,6 MSEK i exponering men det blir också minsta möjliga marknadsposition.
Kobla Raptor direkt uten å bruke ETP link?
Kunne du testet og evt modifisere antalskkriptet?
Man vil vel inte alltid ha 10 kontrakter, utan få den at handla 1 og 1 og max eksponering på 10?
Ja, det ska gå att koppla Raptor direkt till terminen. Kolla först på testkonto. Man kan eventuellt ändra antalscripten och sätta ett fiktivt depåvärde på 17000 så "tror" Raptor att den kan handla max 10 kontrakt.
17000 ska väl räcka som minimum. 17000/10/1560 köper 1 termin per grid.
Tänk på att alltid hålla minst 10*indexvärde eller att minsta position till 1 om en ny position initieras från 0 innehav.
1) Hvor setter du forresten det fiktive depotverde, hvis jeg vil ansluta til et skarpt konto, er det i va) skriptene?
2) Endret andtall maxgrids=10 til maxgrids=5, da handler med max 5 ganger.
Comment