Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av FreddeH Visa inlägg
    Rikard (eller någon annan som kan detta), Vänligen ge återkoppling på följande Scenario: Jag handlar med Raptor och ligger med 200 000 på testkontot som sedan även projiceras till ett skarpt konto med totalt ca 20000 kr. Och jag handlar med ETP link med ETP Pref Price= 100 samt handlat med Commerze bank minisar ca 16 ggr hävstång och det resulterade i en handel med 12 st per grid i det senaste (rimligt då 12st *100kr * 10 st grids (max) *16 ggr = 192 00 kr ).
    Jag beslutad mig för att minska risken under förra veckan så den 21/6 kl 09:29 sålde manuellt 100 st omxs30 via testkontot och fick alltså 20 st kvar skarpt (B longomx YV CBK(35)). Lite klantigt av mig att inte sälja i jämna multiplar av 12 men spelar det någon större roll? Sedan har Raptor succesivt handlat tillbaka och jag ligger nu inne skarpt med 56 st B longomx YV CBK(35) (dvs även 56 st OMXS30 på Testkontot=antagligen 4 grids + 8st).
    Jag beslutade mig denna helg att byta instrument till ETP link så nu handlar jag med de courtage fria Nordnet minisar istället. Jag har gjort som i videon "Installera Raptor och ETP Link Autoselect" med ca 20 kr mellanrum och lagt till några till och samtidigt sett till att ta bort anslutningen till tidigare instrument i Commerze Bank. Ok att göra så? Vad är det bästa att göra då handeln sätter igång på måndag? ETP link kommer i detta läget inte kunna sälja de här Commerze Bank minisar? Och om Raptor köper så blir det den nya från Nordnet och då blir det två olika minisar på kontot. Jag skulle gärna sälja av dem här B longomx YV CBK(35) då Raptor väljer att sälja men det kommer väl inte gå utan jag får väl ta smällen med courtage och sälja dem manuellt på det skarpa kontot antar jag? Och i så fall hänger testkontot med från noll sedan (+möjligheten för mig att hjälpa till manuellt) ? Vad händer om jag inte gör så? Vad händer om jag istället försöker sälja omxs30 på testkontot? Ska jag istället göra så att jag ansluter just den här minisen som jag har på testkontot och skarpt just nu ( B longomx YV CBK(35)) till ETP link Minilong sälj och sedan så kommer Raptor att sköta resten? Alternativt att jag då den är ansluten ju kan sälja den manuellt via testkontot (omxs30) på måndag tex.
    Jag hade sålt CBKs minisar manuellt direkt på morgonen, för ETP-link kommer att försöka att köpa NNs minis direkt. Sedan kan autoselect ta en timma på sig att justera sig till prefered price, alltså klockan 10:00. Alternativt, om det finns kapital på kontot för det, sälja CBK manuellt såfort ETP-link har fått igenom köpet av NNs minis. Då kanske du ligger dubbelt i några sekunder, beror lite på hur snabb man är och hur man handlar (NAT, Infront, Wintrade, webben, NN-appen osv).

Om du inte gör dig av med CBKs på ett bräde så kommer att få betala courtage för varje transaktion.

Rätta mig gärna om jag har fel nu, men 08:45 går det väl att lägga in orders på NDX? Tänker då i NAT att du kan lägga en säljorder med Orderdjup rad 1. Kan det fungera?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
      Jag hade sålt CBKs minisar manuellt direkt på morgonen, för ETP-link kommer att försöka att köpa NNs minis direkt. Sedan kan autoselect ta en timma på sig att justera sig till prefered price, alltså klockan 10:00. Alternativt, om det finns kapital på kontot för det, sälja CBK manuellt såfort ETP-link har fått igenom köpet av NNs minis. Då kanske du ligger dubbelt i några sekunder, beror lite på hur snabb man är och hur man handlar (NAT, Infront, Wintrade, webben, NN-appen osv).

Om du inte gör dig av med CBKs på ett bräde så kommer att få betala courtage för varje transaktion.

Rätta mig gärna om jag har fel nu, men 08:45 går det väl att lägga in orders på NDX? Tänker då i NAT att du kan lägga en säljorder med Orderdjup rad 1. Kan det fungera?
      Eller sälja manuellt kl 09.58-59 och etp köper kl10..?

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
        Eller sälja manuellt kl 09.58-59 och etp köper kl10..?
        Funkar ju det med

Comment

• När sker exit på Raptor? Tycker den legat investerad länge nu och tuggar nedåt, trodde den skulle sälja förra veckan. Vad gäller för villkor för sälj av hela positionen?

Comment

• Hej,

vad har ni för GAV?

(jag har 1649,94)

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
              Hej,

vad har ni för GAV?

(jag har 1649,94)

1645. Min solgte alt forrige onsdag. Kjøpte inn igjen på torsdag og mandag.

Comment

• Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                Hej,

vad har ni för GAV?

(jag har 1649,94)
                Konto 1: 1650,04
                Konto 2: 1645,85
                Konto 3: 1649,40
                Konto 4: 1645,96

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Konto 1: 1650,04
                  Konto 2: 1645,85
                  Konto 3: 1649,40
                  Konto 4: 1645,96
                  Spännande att se hur Raptor hanterar mer volatila perioder, om det nu blir stökigt i sommar/höst. Mest long hittills..

Comment

• ETP-link sålde kl 09:24:15 hela mitt innehav av NN 12 för 96,99 och köpte 09:24:15 NN14 för 77,27. Mitt referenspris är 100. Varför gjordes denna transaktion?

Klockan 10.00 bytte den sedan tillbaka till NN 12 som då låg på 94:83.

Känns onödigt och det blir avbränning med två spreadar.

Comment

• Undrar vad som gäller för att Raptor skall sälja hela innehavet med förlust. Är vi där snart eller kommer Raptor försöka hålla ut och invänta vidare uppgång?

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                        ETP-link sålde kl 09:24:15 hela mitt innehav av NN 12 för 96,99 och köpte 09:24:15 NN14 för 77,27. Mitt referenspris är 100. Varför gjordes denna transaktion?

Klockan 10.00 bytte den sedan tillbaka till NN 12 som då låg på 94:83.

Känns onödigt och det blir avbränning med två spreadar.
                        Minin blev diskad pga saknade priser och nästa giltiga kandidat köptes vid nästa scan. Kl 10 gjordes nästa scan och då var 12 giltig igen och närmast 100 kr. Vill man inte ha Autoselect kan man ju enkelt koppla loss alla minis utom den man vill köra och checka ut den så handlas den alltid.

Ursprungligen postat av suddaren Visa inlägg
                        Undrar vad som gäller för att Raptor skall sälja hela innehavet med förlust. Är vi där snart eller kommer Raptor försöka hålla ut och invänta vidare uppgång?
                        Den kommer försöka hålla ut, men om det bildas en ny 3-dagars High under perioden 29:e till 5:e kommer den gå Short och då stängs hela Long-positionen oavsett vinst eller förlust.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Minin blev diskad pga saknade priser och nästa giltiga kandidat köptes vid nästa scan. Kl 10 gjordes nästa scan och då var 12 giltig igen och närmast 100 kr. Vill man inte ha Autoselect kan man ju enkelt koppla loss alla minis utom den man vill köra och checka ut den så handlas den alltid.

Den kommer försöka hålla ut, men om det bildas en ny 3-dagars High under perioden 29:e till 5:e kommer den gå Short och då stängs hela Long-positionen oavsett vinst eller förlust.
                          Så ETP-link kollar hela tiden, inte bara vid hel timme?

Comment

• Troligen blev den diskad timmen innan, men kl 09:24 är första tid den kan byta. Ny scan gjordes minuten efter då ingen giltig kandidat hittats, och då köptes den andra minin. Kl 10 görs ordinarie scan igen och då bytte den tillbaka eftersom den åter var giltig.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg

Räknar man tre dagar bakåt eller räknar man med innevarande dag?
                              Alltså, imorgon den 29:e, är det tre-dagars high från och med den 26:e eller från och med den 27:e?

Comment

• innevarande dag räknar med.

imorgon den 29:e, är det tre-dagars high från och med den 27:e

Comment

Working...
                                X