Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jo det stämmer rikard, fel av mig. Det var mini long som såldes av.
    Hade mini long 14. Nu försöker den köpa mini long 12.

Vad kan det bero på att inget köp går igenom?
    Last edited by Henning2; 2017-06-15, 15:37.

Comment

• För att se varför orderförsök inte går igenom kan man titta i filen c:/programdata/autotraderbas/tradelog.txt

Där står ev felkoder från Nordnet.

Comment

• Hittar inte den filen där.

Comment

• Men varför har då raptor inte sålt utan bara etp link rikard?
          Hela positionen i raptor är kvar medans minisarna är sålda.

Comment

• Det är troligen så att Autoselect-funktionen hittat en ny minifuture närmare riktpriset och därför sålde av den gamla. Om kontot var nära fullinvesterat kan det bli så att pengar inte fanns att ta den nya positionen ifall priset på den nya minin är högre.

c:/Programdata/autotraderbas ligger oftast dold i Windows, så man får skriva in sökvägen manuellt i Utforskaren för att hitta katalogen.

Comment

• Er det ok at bare ha en mini insjekket?

Comment

• Ok, tack för svar rikard. Låter som en rimlig förklaring. Är det troligt att jag är med i matchen imorgon igen?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                  Er det ok at bare ha en mini insjekket?
                  jo det är ok men då behövs egentligen inte incheckning alls, ETP Link kan liga gärna replikera positionen rakt av.

Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                  Ok, tack för svar rikard. Låter som en rimlig förklaring. Är det troligt att jag är med i matchen imorgon igen?
                  nja, inte om den försöker köpa en position som är större än kontot.

Mvh

Comment

• Vad behöver jag göra för att rätta till detta då?

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                      Vad behöver jag göra för att rätta till detta då?
                      Mera cash ;-) Nädå försökte bara skoja till det lite. Om du sänker prefered price på OMXS30 så kommet ETP-link att försöka köpa en billigare mini vid nästa timma. Bara så att man är medveten om det - lägre pris på mini = högre häv.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                        Er det ok at bare ha en mini insjekket?
                        Jag kör med bara en mini inkopplad. Haft det sen jag började med Raptor för 2 månader sen men gjorde ett byte från BNP när det blev Nordnet Markes.

Comment

• Förstår inte vad det är för fel....har försökt köpa minis i över en timma nu utan att lyckas....
                          Står att kag jar pengar tillgängligt på mitt altiva konto.

Comment

Förstår inte vad det är för fel....har försökt köpa minis i över en timma nu utan att lyckas....
                            Är det en ISK eller en KF? KF kräver lite marginal, minns inte exakt hur mycket bara.

Comment

Förstår inte vad det är för fel....har försökt köpa minis i över en timma nu utan att lyckas....
                              Du måste även ha godkänt vissa derivatavtal hos Nordnet innan du kan handla.

Comment

• Jag har hamdlat i tre veckor....allt strulade till sig igår när minisarna såldes ut men raptor har kvar sitt innehav...det står ju att jag har pengar tillgängligt....
                                Nu blev det spread alert spärrar order...bara man visste varför det ej går igenom så kan man ju vara lite lugn eller åtgärda det...

Comment

Working...
                                X