Om en ny 3-dagars High bildas mellan 29:e och 5:e triggas Short. From imorgon är det möjligt alltså.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOm en ny 3-dagars High bildas mellan 29:e och 5:e triggas Short. From imorgon är det möjligt alltså.
Comment
-
Nej, det är ny High under nämnd period. Spelar alltså ingen roll om man får rn 3-high den 28:e tex. Den måste inträffa under perioden.Last edited by Rikard Autostock; 2017-06-28, 23:07.
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggMen vi undrar hur koden räknar. Är det high den 26:e eller 27:e. Det är en stor skillnad när postionen säljs i så fall.Last edited by walle; 2017-06-28, 23:02.
Comment
-
Mja, alltså om "dagens" High är högre än de tre föregående dagarnas High har vi en ny 3-dagars High. Om "idag" är mellan 29:e och 5:e triggas då en Short vid stängning.Last edited by Rikard Autostock; 2017-06-28, 23:14.
Comment
-
Väldigt vad svårt detta var.
Alltså, idag ska vi kolla om kursen stiger över 1654,88 som var high den 26 juni. Det vill säga dag 3 från idag och eftersom vi nu skriver 29 som är mellan 29:e och 5:e. I morgon ska vi kolla efter 1643,52 som var högsta den 27:e osv.
Det verkar som många av oss sitter med GAV kring 1645 +/-. Så om vi på måndag noterar över1630,08 (gårdagens high) blir det en trist tillställning för många av oss, för då stänger Raptor hela klabbet. På tisdag blir det dagens eller måndagens high som gäller osv fram till den 5:e
Var detta en riktig beskrivning Rikard?
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggVäldigt vad svårt detta var.
Alltså, idag ska vi kolla om kursen stiger över 1654,88 som var high den 26 juni. Det vill säga dag 3 från idag och eftersom vi nu skriver 29 som är mellan 29:e och 5:e. I morgon ska vi kolla efter 1643,52 som var högsta den 27:e osv.
Det verkar som många av oss sitter med GAV kring 1645 +/-. Så om vi på måndag noterar över1630,08 (gårdagens high) blir det en trist tillställning för många av oss, för då stänger Raptor hela klabbet. På tisdag blir det dagens eller måndagens high som gäller osv fram till den 5:e
Var detta en riktig beskrivning Rikard?
Och då säljs positionen direkt (alltså i så fall när som helst nu..?)
Rätt Rikard?
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggSom jag tolkar Rikard så ska vi idag den 29:e hålla koll på högsta från och med den 27:e som är den tredje dagen vi räknar. Högsta är i så fall ca 1643,50.
Och då säljs positionen direkt (alltså i så fall när som helst nu..?)
Rätt Rikard?
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggIdag är lika med 0, högsta inom 3 måst vara måndag.Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägginnevarande dag räknar med.
imorgon den 29:e, är det tre-dagars high från och med den 27:e
Men det är ju stor skillnad:
26/6 är high 1654,90
27/6 är high 1643,50Last edited by JohanB; 2017-06-29, 09:13.
Comment
-
Nuvarande 3-day high är idag 1654,88. 1643,72 kommer att vara 3-day high imorgon (om vi inte bryter dagen högsta idag). Alltså imorgon så är dagens high värdet på 3-day high.
Bara att ta fram ett dagschart och sen titta på de tre senaste "klara" dagarna.
EDIT: BTW... var det någon mer än jag som helt sonika fick en lång imorse vid 09:07?
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
EDIT: BTW... var det någon mer än jag som helt sonika fick en lång imorse vid 09:07?
Comment
-
Min raptor fick fullständigt spelet nu.... förstår inte vad som hände... 13.00 sålde den av hela innehavet, antar att det var autoselect som slog till. Men väldigt märkligt eftersom mitt prefered price var perfekt för det innehavet jag hade. Sen ville den köpa tillbaka en incheckad minis som låg mycket över mitt prefered price, vilket gjorde att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot. Fick snabbt göra mig av med lite andra innehav jag hade. Därefter gick köpet igenom. Men direkt ville den köpa även den minis som den sålde av från början. Vad är det som händer ?? Jag kopplade loss alla incheckade minis, så nu är det lugnt. Kan nämna att jag använder Commerzbank minifuture best, och det verkar som det är något fel i kursöverföringen, har fått massor med "spread alert" felmeddelanden. Hur som helst så förstår jag inte vad som triggade den första försäljningen. Prefered price låg perfekt mot den minifuturen jag hade. Det borde inte trigga en ändring. Slutsatsen från allt detta är att jag nu bränt åtskilliga tusenlappar i spread, courtage och skillnader i kursen under tiden detta spektakel pågick. Inte helt nöjd.... Ska man låta bli att ansluta autoselect ? Vad är er åsikt ?
Comment
Comment