Okej. Hedge låter bäst. Nackdelen är att jag måste sälja andra instrument eller hedgefonder för att få likvider till en hedge. Kanske köpa minishort med hyfsat hög häv...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hookie Visa inläggHur är era positioner i Raptor? Mitt testkonto är noll och i verkligt konto är den long med 8 grids. Har provat att sälja manuellt men den köper tillbaks. Hur är era positioner?
Comment
-
Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggBra ide, skall testa det, tack. Kan det vara nåt med de automatiska uppdateringarna som gjort att den kopplat ifrån?
Dessutom se till så att Autostock startar automatiskt när Windows startar så att man inte riskerar vara avstängd när handel pågår, efter att en nattlig uppdatering kört.
Comment
-
Har sett några försök i tråden till resultatuppföljning och det tycker jag är intressant.
För egen del så har jag kört Raptor sen 28:e februari 2017.
OMXSPI är -0,65% sen dess och min Raptor (testkontot) är för närvarande +5,3%. Skarpa kontot har i princip samma utveckling multiplicerat med min hävstång.
Jag är i en drawdown från 8:e november 2017 då testkontot var +9,6%.
Hur ser det ut för er andra? Någon som kört skarpt under en längre tid?
I mitt tycke anser jag att en överavkastning på ca 6% på ovan period är ok. Börsen har ju varit sidledes med tilltagande volla mot slutet och det verkar som Raptor jobbar bäst i just det klimatet.
Mvh
Erik
Comment
-
Ursprungligen postat av Erik_H Visa inläggHar sett några försök i tråden till resultatuppföljning och det tycker jag är intressant.
För egen del så har jag kört Raptor sen 28:e februari 2017.
OMXSPI är -0,65% sen dess och min Raptor (testkontot) är för närvarande +5,3%. Skarpa kontot har i princip samma utveckling multiplicerat med min hävstång.
Jag är i en drawdown från 8:e november 2017 då testkontot var +9,6%.
Hur ser det ut för er andra? Någon som kört skarpt under en längre tid?
I mitt tycke anser jag att en överavkastning på ca 6% på ovan period är ok. Börsen har ju varit sidledes med tilltagande volla mot slutet och det verkar som Raptor jobbar bäst i just det klimatet.
Mvh
ErikLast edited by Henric; 2018-11-30, 14:18.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVälj restkontot i menyn, markera omx-diagrammet och klicka på transaktionsknappen i knapplisten.
Tackar!
Comment
Comment