Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Fick ni andra entry Short på 1093:50 och exit på 1089 idag?
    Jag får inga signaler alls. Bara ett svart streck.

Comment

Jag kopplade på Raptorscripten på terminen igår för att testa idag. Inga ordermodeller påkopplade. Jag har lagt signalerna som flaggor med olika färg i oscillatorfältet, samt med larm påkopplat.
      Jag får larm- och flaggsignaler från Raptor long och Raptor short. Inga signaler från Raptor exit long eller Raptor exit short dock.

Vad har jag gjort för fel??

Comment

Gjorde samma som LillWicke, och har nu 4 signaler från Raptor short under dagen. Inga exit, och inga long.

Tillägg: Jag hade kopplat scripten till OMX-diagrammet tidigare, vilket tydligen inte fungerar.
        Last edited by L.J; 2012-02-27, 17:34.

Comment

Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
          Finns det någon instruktion för hur jag installerar Raptor i NAT? Jag vill gärna börja med den i morgon. Finns det då någon risk om jag installerar den idag att den också tar position idag eller har den lämnat marknaden för dagen?

Vi har precis lagt upp information i onlinemanualen:

http://www.autostock.se/NATmanual/OMXRaptor.html

Dessutom ligger nya säkerhetsfunktioner i scripten som hindrar orderläggning om en störning detekteras. En feedback-loop säljer eventuellt överskott så snart kontakt återupprättats.

Vi har ändrat i antalscripten också så att köp- och blankantal läses från fält 22 och 23 i Indata script. Man kan sätta namn på dessa själv om man vill i inifilen AutostockTrader.ini.

Tänk på att de nya antalscripten har datum i namnet om ni laddar ner igen via Uppdatera standardmodeller.

Comment

Ursprungligen postat av L.J Visa inlägg
            Gjorde samma som LillWicke, och har nu 4 signaler från Raptor short under dagen. Inga exit, och inga long.

Tillägg: Jag hade kopplat scripten till OMX-diagrammet tidigare, vilket tydligen inte fungerar.
            Hade du gjort några affärer i terminen innan du kopplade Raptor-scripten? De känner om LastTrade() har datum "idag", och signalerar inte i så fall. Vi kan ju hålla lite koll imorgon och se hur det fungerar.

Comment

Hade du gjort några affärer i terminen innan du kopplade Raptor-scripten? De känner om LastTrade() har datum "idag", och signalerar inte i så fall. Vi kan ju hålla lite koll imorgon och se hur det fungerar.

Rickard, det vore bra om du redan nu kunde ge en hint om vad det kan bero på att exit-scripten inte ger signal i diagrammet, så att allt är fixat tills i morgon.

(Jag gjorde inga affärer innan scripten kopplats på)

Comment

Hmm, har uppdaterat standardmodellerna, men får Parameter 16 som antal i Raptor blankantal och fortfarande fast värde i Raptor köpantal. De nya va-scripten har datummärkning 120227.

Triggerscripten använder dock 22 och 23.

Mvh

Comment

Vi har ändrat i antalscripten också så att köp- och blankantal läses från fält 22 och 23 i Indata script. Man kan sätta namn på dessa själv om man vill i inifilen AutostockTrader.ini.

[/QUOTE]

Var tusan hittar jag denna fil och hur ser den ut, allt annat gick bra men ".ini"

Annars går det ju att skriva i 22 0ch 23 men det vore bra att få dit namn.
                  Last edited by Berra; 2012-02-27, 18:54.
                  Berra

Comment

Nej, jag gjorde inga terminsaffärer idag.

mvh L.J

Comment

Sorry, fick inte med allt, det är rättat nu. Scripten har nu 120228 i namnet istället.

Comment

Hmm, har uppdaterat standardmodellerna, men får Parameter 16 som antal i Raptor blankantal och fortfarande fast värde i Raptor köpantal. De nya va-scripten har datummärkning 120227.

Triggerscripten använder dock 22 och 23.
                        Vilken tur att du såg det Nicko. Jag missade detta totalt. Detta bör nog åtgärdas Rikard.
                        Mvh
                        Mikael

Comment

Ah du hann före Rikard. My bad.

Comment

Berra,

sök i din NordnetAutoTrader-katalog (typ C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\NordnetAutoTrader)

Däri ligger ini-filen. Öppna i notepad och sök på Label21. Gör en linande rad för label22 och label23.

Rikard,

scripten ser bättre ut nu. Det är mycket som händer nu. Kul!

Mvh

Comment

Berra,

Om du har Win 7 är sökvägen som följer:
                              C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\AutostockTrader.ini

Öppna .ini filen (konfigurationsinställningsfil) med tex notepad och lägg till två rader som Nicko säger ovan.
                              ....
                              Label21=XACT Track insats
                              Label22=Raptor köpantal
                              Label23=Raptor blankantal

Comment

Jag har fortfarande datummärkning 120227 i scripten trots att jag nyligen gjorde en uppdatering.

Comment

Working...
                                X