Ursprungligen postat av Rikard Nilsson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Jag kopplade på Raptorscripten på terminen igår för att testa idag. Inga ordermodeller påkopplade. Jag har lagt signalerna som flaggor med olika färg i oscillatorfältet, samt med larm påkopplat.
Jag får larm- och flaggsignaler från Raptor long och Raptor short. Inga signaler från Raptor exit long eller Raptor exit short dock.
Vad har jag gjort för fel??
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggFinns det någon instruktion för hur jag installerar Raptor i NAT? Jag vill gärna börja med den i morgon. Finns det då någon risk om jag installerar den idag att den också tar position idag eller har den lämnat marknaden för dagen?
Vi har precis lagt upp information i onlinemanualen:
http://www.autostock.se/NATmanual/OMXRaptor.html
Dessutom ligger nya säkerhetsfunktioner i scripten som hindrar orderläggning om en störning detekteras. En feedback-loop säljer eventuellt överskott så snart kontakt återupprättats.
Vi har ändrat i antalscripten också så att köp- och blankantal läses från fält 22 och 23 i Indata script. Man kan sätta namn på dessa själv om man vill i inifilen AutostockTrader.ini.
Tänk på att de nya antalscripten har datum i namnet om ni laddar ner igen via Uppdatera standardmodeller.
Comment
-
Ursprungligen postat av L.J Visa inläggGjorde samma som LillWicke, och har nu 4 signaler från Raptor short under dagen. Inga exit, och inga long.
Tillägg: Jag hade kopplat scripten till OMX-diagrammet tidigare, vilket tydligen inte fungerar.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggHade du gjort några affärer i terminen innan du kopplade Raptor-scripten? De känner om LastTrade() har datum "idag", och signalerar inte i så fall. Vi kan ju hålla lite koll imorgon och se hur det fungerar.
(Jag gjorde inga affärer innan scripten kopplats på)
Comment
-
Vi har ändrat i antalscripten också så att köp- och blankantal läses från fält 22 och 23 i Indata script. Man kan sätta namn på dessa själv om man vill i inifilen AutostockTrader.ini.
[/QUOTE]
Var tusan hittar jag denna fil och hur ser den ut, allt annat gick bra men ".ini"
Annars går det ju att skriva i 22 0ch 23 men det vore bra att få dit namn.Last edited by Berra; 2012-02-27, 18:54.Berra
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggHade du gjort några affärer i terminen innan du kopplade Raptor-scripten? De känner om LastTrade() har datum "idag", och signalerar inte i så fall. Vi kan ju hålla lite koll imorgon och se hur det fungerar.
mvh L.J
Comment
-
Hmm, har uppdaterat standardmodellerna, men får Parameter 16 som antal i Raptor blankantal och fortfarande fast värde i Raptor köpantal. De nya va-scripten har datummärkning 120227.
Triggerscripten använder dock 22 och 23.
Mvh
Mikael
Comment
-
Berra,
sök i din NordnetAutoTrader-katalog (typ C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\NordnetAutoTrader)
Däri ligger ini-filen. Öppna i notepad och sök på Label21. Gör en linande rad för label22 och label23.
Rikard,
scripten ser bättre ut nu. Det är mycket som händer nu. Kul!
Mvh
Comment
-
Berra,
Om du har Win 7 är sökvägen som följer:
C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\AutostockTrader.ini
Öppna .ini filen (konfigurationsinställningsfil) med tex notepad och lägg till två rader som Nicko säger ovan.
....
Label21=XACT Track insats
Label22=Raptor köpantal
Label23=Raptor blankantal
Comment
Comment